RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
-
- Lex user
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 21:59
- Model Lexusa: RX300 2002 201HP
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Witam wszystkich,
skorzystałem z wyszukiwarki lecz nie znalazłem wątku z kodem P0750 więc stąd ten post.
A więc o problemie - zaczęło się od wibracji auta przy ruszaniu ze świateł będąc w połowie 10km drogi stale na D... wyłączyłem LPG i bez różnicy - to nie LPG bo później jechałem bez drgań. Chwilę po tym krótkim epizodzie auto przy przełączaniu z 1 na 2 auto dłużej niż zazwyczaj pozostało na 1 wkręcając się na nieco wyższe obroty niż zazwyczaj a samo przełączenie na 2 również trwało około dwukrotnie dłużej i było jakby z szarpnięciem pod koniec zmiany.
Konieczna jazda dalej wydawała się poprawna lecz raz na jakiś czas sytuacja się powtarzała i ustępowała aby znowu pojawić się przy przejściu z 2 na 3 a nie z 1 na 2 i tak reasumując problem nie występuje w sposób stały (prędkość osiągana w obrębie do około 70km/h).
W pierwszej chwili jadąc miałem wrażenie zamulenia auta ale to minęło i zostały zmieniające się problemy z 1 na 2 lub 2 na 3.
Po kilku dniach stania podłączyłem auto do Autocom (CDP) - OBDII (Standard komunikacji ISO 9141-2, EOBD) znajomego i początkowo nie było błędów lecz po rozgrzaniu auta i przełączeniu z P na D było pierwszy raz czuć było mocniejsze i głośniejsze szarpnięcie (pedał hamulca nie był całkowicie wduszony w podłogę) i pojawił się błąd oraz słyszalny przez kilka sekund przy otwartych drzwiach metaliczny dźwięk, dodatkowo pojawił się wtedy błąd w Autocomie a szczegóły błędu to :
Kody bieżące w poprzednim i obecnym cyklu jazdy (Mode 7) - Sterownik 10, Kod usterki: P0750, Opis: Elektrozawór "A" zmiany biegów
Z racji, iż już rozgrzane auto i D wrzucone to spokojnie się przejechałem i problemy występują nadal jak wyżej a od tej chwili auto stoi.
Jeżdżę autem ponad dwa lata i klasycznie od razu zrobiłem rozrząd i wymieniłem filtr i olej w silniku oraz filtr i olej w skrzyni oraz zamontowałem LPG. Jeżdżę po Warszawie w trasie w proporcji powiedzmy 7/1 i przejechałem autem w sumie nie więcej niż 35-40 tysięcy i dotąd nie zaobserwowałem innych problemów.
Serdeczna prośba o nakierowanie mnie na odpowiednią drogę celem optymalnego (również finansowo) rozwiązania, podpowiedzi co sprawdzić, z kim i o czym porozmawiać itp.
Dzięki za wszelką pomoc.
skorzystałem z wyszukiwarki lecz nie znalazłem wątku z kodem P0750 więc stąd ten post.
A więc o problemie - zaczęło się od wibracji auta przy ruszaniu ze świateł będąc w połowie 10km drogi stale na D... wyłączyłem LPG i bez różnicy - to nie LPG bo później jechałem bez drgań. Chwilę po tym krótkim epizodzie auto przy przełączaniu z 1 na 2 auto dłużej niż zazwyczaj pozostało na 1 wkręcając się na nieco wyższe obroty niż zazwyczaj a samo przełączenie na 2 również trwało około dwukrotnie dłużej i było jakby z szarpnięciem pod koniec zmiany.
Konieczna jazda dalej wydawała się poprawna lecz raz na jakiś czas sytuacja się powtarzała i ustępowała aby znowu pojawić się przy przejściu z 2 na 3 a nie z 1 na 2 i tak reasumując problem nie występuje w sposób stały (prędkość osiągana w obrębie do około 70km/h).
W pierwszej chwili jadąc miałem wrażenie zamulenia auta ale to minęło i zostały zmieniające się problemy z 1 na 2 lub 2 na 3.
Po kilku dniach stania podłączyłem auto do Autocom (CDP) - OBDII (Standard komunikacji ISO 9141-2, EOBD) znajomego i początkowo nie było błędów lecz po rozgrzaniu auta i przełączeniu z P na D było pierwszy raz czuć było mocniejsze i głośniejsze szarpnięcie (pedał hamulca nie był całkowicie wduszony w podłogę) i pojawił się błąd oraz słyszalny przez kilka sekund przy otwartych drzwiach metaliczny dźwięk, dodatkowo pojawił się wtedy błąd w Autocomie a szczegóły błędu to :
Kody bieżące w poprzednim i obecnym cyklu jazdy (Mode 7) - Sterownik 10, Kod usterki: P0750, Opis: Elektrozawór "A" zmiany biegów
Z racji, iż już rozgrzane auto i D wrzucone to spokojnie się przejechałem i problemy występują nadal jak wyżej a od tej chwili auto stoi.
Jeżdżę autem ponad dwa lata i klasycznie od razu zrobiłem rozrząd i wymieniłem filtr i olej w silniku oraz filtr i olej w skrzyni oraz zamontowałem LPG. Jeżdżę po Warszawie w trasie w proporcji powiedzmy 7/1 i przejechałem autem w sumie nie więcej niż 35-40 tysięcy i dotąd nie zaobserwowałem innych problemów.
Serdeczna prośba o nakierowanie mnie na odpowiednią drogę celem optymalnego (również finansowo) rozwiązania, podpowiedzi co sprawdzić, z kim i o czym porozmawiać itp.
Dzięki za wszelką pomoc.
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Prawdopodobnie sam elektrozawór jest do wymiany. Ja zapłaciłem u kolegi z forum 50zł za używany - miałem tak w IS300 - co prawda inna skrzynia ale objawy bardzo podobne i nie miałem 1,2 oraz4 biegu (tak, jeden elektrozawór w róznych kombinacjach z innymi może wyłączyć kilka biegów)
Jednak po pierwsze sprawdź poziom oleju bo w opisie napraw skrzyni pojawia sie informacja, że błedy elektrozaworów moga być spowodowane niskim stanem oleju.
Kolejny krok - zlokalizuj faktycznie który to elektrozawór "A" i szukaj u kogoś na wymianę.
https://www.automaticchoice.com/uploads ... w_u140.pdf
WYmiana elektrozaworu nie wiąże się z adaptacją itp, po prostu wymieniasz olej, wymieniasz zawór, składasz wszystko i jedziesz dalej
Zawory się zaklejają - tak jak u mnie to było: http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=18635
Jak na moje to ten jest do wymiany:
701L
Clutch Control Solenoid No.1 (SL1)
(White Connector) (SSA)
..........
98-ON 1
U140.SOL01
Często w tych zaworkach też pękają luty i wystarczy go wyciągnąc i przelutować wtyczkę
Myślę że w sumie roboty na 2-3 godziny
Jednak po pierwsze sprawdź poziom oleju bo w opisie napraw skrzyni pojawia sie informacja, że błedy elektrozaworów moga być spowodowane niskim stanem oleju.
Kolejny krok - zlokalizuj faktycznie który to elektrozawór "A" i szukaj u kogoś na wymianę.
https://www.automaticchoice.com/uploads ... w_u140.pdf
WYmiana elektrozaworu nie wiąże się z adaptacją itp, po prostu wymieniasz olej, wymieniasz zawór, składasz wszystko i jedziesz dalej
Zawory się zaklejają - tak jak u mnie to było: http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=18635
Jak na moje to ten jest do wymiany:
701L
Clutch Control Solenoid No.1 (SL1)
(White Connector) (SSA)
..........
98-ON 1
U140.SOL01
Często w tych zaworkach też pękają luty i wystarczy go wyciągnąc i przelutować wtyczkę
Myślę że w sumie roboty na 2-3 godziny
-
- Lex user
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 21:59
- Model Lexusa: RX300 2002 201HP
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Dziękuję za szybką odpowiedź i pytanie czy ktoś ma pozytywne doświadczenia w rozwiązywaniu problemów "tego typu" w Warszawie i okolicach i mógłby kogoś polecić ?
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Uważaj na warsztaty - jak ktoś się naprawdę dobrze nie zna na skrzyniach to zrobi Ci naprawę za 3k zł.. Myślę że w warsztacie to koszt razem z olejem i zaworem 500-800zł w zależności za ile kupisz zawór.
-
- Lex user
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 21:59
- Model Lexusa: RX300 2002 201HP
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Wczoraj jak dojechałem do Funcar to już nic się nie działo więc umówiliśmy się na zostawienie na noc i sprawdzenie na zimnym bo wtedy faktycznie najwięcej dzieje się..
Dziś faktycznie już coś się działo i po zajrzeniu okazało się, że jest dużo opiłków w skrzyni prócz tych na magnesie a wymieniałem olej i filtr 2 lata temu i 40 tysi zrobiłem.
1200 netto + części i podejrzenie, że startujemy od 3500 netto ale równie dobrze może być 7000 i więcej..
...albo sama wymiana oleju i filtra 650zł i można spróbować ale spec mówi, że raczej na krótko pomoże jeśli wcale.
Skrzynie na allegro po 4000zł i więcej a nie wiadomo w jakim stanie będą przecież...
Doradźcie co zrobić.
Sam elektrozawór nie wymaga rozbierania skrzyni jak rozumiem ? Jak to może kosztować "przez serwis" ?
Dziś faktycznie już coś się działo i po zajrzeniu okazało się, że jest dużo opiłków w skrzyni prócz tych na magnesie a wymieniałem olej i filtr 2 lata temu i 40 tysi zrobiłem.
1200 netto + części i podejrzenie, że startujemy od 3500 netto ale równie dobrze może być 7000 i więcej..
...albo sama wymiana oleju i filtra 650zł i można spróbować ale spec mówi, że raczej na krótko pomoże jeśli wcale.
Skrzynie na allegro po 4000zł i więcej a nie wiadomo w jakim stanie będą przecież...
Doradźcie co zrobić.
Sam elektrozawór nie wymaga rozbierania skrzyni jak rozumiem ? Jak to może kosztować "przez serwis" ?
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
https://allegro.pl/toyota-rav4-2-0-obud ... 66377.html
Gość ma skrzynię na części. Weź od niego elektrozawór ten który potrzebujesz i na wymianę. Opiłki mogły powstać właśnie przez nieprawdiłowe przełączenia (stany pośrednie) ijego awarię.
Wymieniłbym olej + elektrozawór i jeździł dalej.
Zaznaczyłem Ci na fotce który to.
Gość ma skrzynię na części. Weź od niego elektrozawór ten który potrzebujesz i na wymianę. Opiłki mogły powstać właśnie przez nieprawdiłowe przełączenia (stany pośrednie) ijego awarię.
Wymieniłbym olej + elektrozawór i jeździł dalej.
Zaznaczyłem Ci na fotce który to.
- Załączniki
-
- el.JPG (138.75 KiB) Przejrzano 6143 razy
-
- Lex user
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 21:59
- Model Lexusa: RX300 2002 201HP
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
No ciekawy pomysł ale czy będzie pasować ?
Teraz ten błąd się nie pokazuje..
Bez wyjmowania skrzyni da radę ?
Ciekawe czy ten mechanik podejmie się takiego zadania..
I pytanie czy bląd był powodem czy może efektem innej usterki..
Dziękuję za pomoc.
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
Teraz ten błąd się nie pokazuje..
Bez wyjmowania skrzyni da radę ?
Ciekawe czy ten mechanik podejmie się takiego zadania..
I pytanie czy bląd był powodem czy może efektem innej usterki..
Dziękuję za pomoc.
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
U mnie było podobnie - błąd czasami wyskakiwał a czasami nie. Było tak, że był tydzien i później miesiąc zniknął aż w końcu jak się pojawił to tak bez przerwy aż do wymiany elektrozaworu. Nie wiem ajki masz dostęp dokładnie do ściągnięcia miski olejowej ale raczej bez problemu wyciągając miske wymienisz ten elektrozawór. Z tego co patrzyłem na zdjęciach to powinna byc bajecznie prosta robota w twoim aucie.
Mi w IS300 zajęło to 2 godziny w kanale łącznie z pieprzeniem się z śrubami..
Mi w IS300 zajęło to 2 godziny w kanale łącznie z pieprzeniem się z śrubami..
-
- Lex user
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 21:59
- Model Lexusa: RX300 2002 201HP
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że to problem mechaniczy. I że to właśnie raczej odwrotnie i sam elektrozawór dostał przez opiłki i problem mechaniczny. Next week ma rozebrać skrzynię i z chęcią przyjadę obejrzeć rezultaty.. potem decycja co dalej..
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
OK w takim razie powodzenia w naprawie. Oby się udało. U mnie i paru osób wystarczyła wymiana zaworu ale mechanik na tym w sumie nie zarobi zbyt dużo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości