GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być?

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez madkiw » 11 sty 2019, o 21:44

Almaster napisał(a):Zgadza się :) tutaj również było na sylikon złapane ale nie był to oryginał, ja natomiast zdecydowałem się na uszczelkę korkową po zaciągnięciu opinii u paru znajomych, którzy ujeżdżali GS 300/430 II :)


Nie wiem, mój mechanik marudził na tą uszczelkę, bo też taką najpierw założyłem. Po jakimś czasie zaczęła się pocić. Generalnie zrobiłem to na klej, wyczytałem zresztą na forum Leksa USA, że tak wszyscy tam robią.
madkiw
Lex Driver
 
Posty: 335
Dołączył(a): 20 paź 2014, o 20:12
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem - proszę o pom

Postprzez Almaster » 13 sty 2019, o 13:19

Moi drodzy, niestety, zbyt pochopnie wyciągnąłem wnioski po wymianie oleju, że jest ok... To mój pierwszy automat dlatego ciężko mi było stwierdzić czy działa prawidłowo czy też nie. Otóż wymiana oleju jednak nic nie dała, na zimnym skrzynia pracuje dobrze, po kilku kilometrach zaczyna irytować. Teraz już wiem, że jest po prostu padnięta i proszę was o radę, czy ryzykować i kupować używkę czy swoją oddać do remontu i ile ewentualnie kosztuje taka zabawa w GS 300 2002 rok?

Na zimnym wszystko jest w porządku.

Po zagrzaniu, skrzynia lekko poszarpuje, przeciąga biegi, "pcha auto" przez co hamowanie jest męczące, z początku myślałem, że to problem z hamulcami, może zapieczone tłoczki jednak okazało się, że z hamulcami wszystko gra i nie ma się do czego przyczepić, później doszedłem do wniosku, że to właśnie skrzynia dziwnie się zachowuje i między innymi sprawia, że po zagrzaniu hamowanie jest denerwujące...

Proszę o radę, ryzykować z używanym automatem? Wiem, że te skrzynie są żywotne i teoretycznie ciężko je zajechać jednakże jak widać, zdarza się, być może ktoś na czas oleju nie wymieniał? Nie wiem, czy ktoś z Was przechodził przez coś podobnego? Jaki może być koszt założenia używki?

Skrzynia: 500 - 1000 zł.
Zdjęcie starej - założenie nowej: 600 zł?
Olej, filtr, uszczelka - wymiana oleju: 800 zł?

Remont: 6000 zł?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Almaster
Lex user
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 sty 2016, o 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: GS 300 II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez madkiw » 13 sty 2019, o 15:04

Podłączałeś pod komputer? Wywala jakieś błędy? Ja miałem problem z solenoidem C, kupiłem na ebayu orginał ze stanów za jakieś 800 zł, wymieniłem i spokój póki co.
madkiw
Lex Driver
 
Posty: 335
Dołączył(a): 20 paź 2014, o 20:12
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez Almaster » 13 sty 2019, o 15:15

Podłączałem, nic nie pokazuje... Ewidentnie nie powinna się tak zachowywać, O trwałości automatów w Lexusie krążą legendy chociaż w moim przypadku się nie sprawdziło niestety, nie wiadomo jak ktoś dbał, dlatego zastanawiam się teraz czy dużo ryzykuję zamawiając "sprawną" używkę, na pewno wyniesie taniej niż remont obecnej, gorzej, jeśli używka będzie tak sprawna jak moja, gwarancja gwarancją... kurier 2x w przypadku odesłania skrzyni jeśli okaże się, że jest lipa to 300 zł, czas, robocizna, olej itd i może się okazać, że 2000 zł wyrzucone w błoto.
Almaster
Lex user
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 sty 2016, o 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: GS 300 II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez gmiter » 14 sty 2019, o 10:09

madkiw napisał(a):Podłączałeś pod komputer? Wywala jakieś błędy? Ja miałem problem z solenoidem C, kupiłem na ebayu orginał ze stanów za jakieś 800 zł, wymieniłem i spokój póki co.


Ten solenoid kupiłem kiedyś za 50zł

Ogólnie głownym powodem ich usterki jest peknięty lut na końcu zasilający cewkę :D Wystarczy to przelutować w 90% przypadków.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Master
 
Posty: 1031
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS350
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez marchewa195 » 14 sty 2019, o 15:13

Automatyczna "klasyczna" skrzynia biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym (nie DSG, CVT)
- podczas przechodzenia z P lub N na programy jazdy D lub R może powodować delikatne "szarpnięcie" zwyczajnie zapięty zostaje napęd
- sprzęgło hydrokinetyczne to nic innego jak pompa, dlatego po dodaniu gazu jest niewielka zwłoka w przyspieszaniu, to samo przy kickdown, skrzynia musi "zatrybić"
- podczas jazdy skrzynie AISIN (a takie mamy w Lexach) raczej nie szarpią - jeśli wszystko jest ok oczywiście jak dać program spotr albo kick to zdecydowanie czuć będzie moment zmiany biegu
- najgorsze dla skrzyni klasycznej (objawem zużycia i ostatnim dzwonkiem) jest uślizgiwanie się skrzyni (w CVT normalna sprawa ze względu na budowę)
- uślizg skrzyni to wzrost obrotów silnika bez wzrostu prędkości pojazdu - jeśli zauważymy taki objaw - w te pędy do speca od ASB (może uda się wiele uratować)
- uślizg powodują zazwyczaj zespoły sprzęgieł kierunkowych których w zależności od ilości biegów jest kilka a ich zużycie powoduje poważne usterki skrzyni, gdzie często trzeba oddawać hydrokinetyczne sprzęgło do regeneracji.
- wszelkiego rodzaju anomalie w działaniu skrzyni np "twarda" szarpiąca zmiana między którymiś biegami oznacza początek jakiejś usterki skrzyni.

Od 25 lat jeżdżę tylko samochodami z automatem i według mnie zasada jest jedna: jeśli zauważymy anomalię w pracy ASB trzeba jechać na sprawdzenie i zazwyczaj będą "jakieś" koszta, niestety zbagatelizowanie sprawy powoduje tylko że rzeczone koszta będą wyższe.

Gdyby ktoś potrzebował dobry warsztat naprawiający automatyczne skrzynie biegów - zarówno klasyczne hydrokinetyczne, bezstopniowe CVT/eCVT, czy też dwusprzęgłowe DSG, Powershift mogę polecić warsztat w okolicach Katowic, który zajmuje się tym tematem od bardzo wielu lat, naprawiałem u nich 3 skrzynie biegów w Fordzie Mondeo 2.5 V6, w Skodzie Superb 1.9 TDI oraz w Lexusie RX330. Co ciekawe dwie z tych skrzyń były naprawiane po wizycie w ASO...
W Fordzie nie wymieniono filtra oleju który się zapchał... Natomiast w lexusie (co już pisałem w innych postach) ASO nie zauważyło uszkodzonej chłodniczki ASB - w RX330 jest to malutka chłodnica z prawej strony w zderzaku przednim.
Avatar użytkownika
marchewa195
Lex user
 
Posty: 128
Dołączył(a): 19 cze 2018, o 22:20
Model Lexusa: LS430 / GS430 / RX330
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez Uki Luki » 14 sty 2019, o 15:38

marchewa195 napisał(a):- najgorsze dla skrzyni klasycznej (objawem zużycia i ostatnim dzwonkiem) jest uślizgiwanie się skrzyni (w CVT normalna sprawa ze względu na budowę)
- uślizg skrzyni to wzrost obrotów silnika bez wzrostu prędkości pojazdu - jeśli zauważymy taki objaw - w te pędy do speca od ASB (może uda się wiele uratować)
- uślizg powodują zazwyczaj zespoły sprzęgieł kierunkowych których w zależności od ilości biegów jest kilka a ich zużycie powoduje poważne usterki skrzyni, gdzie często trzeba oddawać hydrokinetyczne sprzęgło do regeneracji.


Czy "uślizgiwanie się skrzyni" w zimie, na zimnej skrzyni (przez pierwsze kilkanaście sekund od uruchomienia silnika) przy pierwszym ruszeniu, nie jest normalnym normalnym zjawiskiem? Szczególnie, że zaraz problem znika. Może to też świadczyć o starym oleju? lub za małej ilości? Akurat mam na myśli skrzynię A960E z is 250, ale dotyczy to chyba wszystkich klasycznych skrzyń AISIN (?)
Avatar użytkownika
Uki Luki
Lex user
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 lip 2018, o 00:22
Model Lexusa: IS 200, IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Południe

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez Pawcio1979 » 14 sty 2019, o 19:02

marchewa195 napisał(a):- najgorsze dla skrzyni klasycznej (objawem zużycia i ostatnim dzwonkiem) jest uślizgiwanie się skrzyni (w CVT normalna sprawa ze względu na budowę)
- uślizg skrzyni to wzrost obrotów silnika bez wzrostu prędkości pojazdu


Sprecyzuj czy chodzi ci o klasyczne ślizganie jak w skrzyni manualnej - dodajesz gazu na każdym biegu a on nie chce jechać choć obroty rosną czy też może sytuacja, że jedziesz sobie powiedzmy bez nogi na gazie, naciskasz na gaz, obroty wzrosną np o 300-500 i normalnie ciągnie bez żadnych anomalii.
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
Pawcio1979
Lex Driver
 
Posty: 341
Dołączył(a): 27 wrz 2017, o 18:31
Model Lexusa: GS300 MkII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez gmiter » 14 sty 2019, o 22:54

Lekkie podbicie obrotów jest normalne - skrzynia steruje "uślizgiem" w niepełnym zasprzęgleniu za pomocą sterowania ciśnieniem co jest też rownoważne z podbiciem i trzymaniem obrotów. Polecam otworzyć manual serwisowy (ten gruuuuby) auta i wszystko jest opisane dosyć dokładnie.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Master
 
Posty: 1031
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS350
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być

Postprzez Almaster » 15 sty 2019, o 10:04

Witam ponownie. Dziękuję za zainteresowanie się moim tematem i liczne wskazówki na temat pracy automatycznej skrzyni biegów.
Dzwoniłem do Pana, który wymieniał mi olej w skrzyni i powiedział, że z tego co pamięta to mój silnik pracował równo ale mimo wszystko poleca zacząć od wymiany świec, przewodów i cewek, ponieważ według niego w benzyniaku jest bardzo duża zależność silnika i skrzyni biegów. Nie chciałbym iść w niepotrzebne koszta ale może faktycznie ma racje, zaobserwowałem, że silnik pracuje na ogół równo, wkręca się na obroty, ma moc ale na D lub P na zatrzymanym aucie co parę minut lekko zmienia obroty, czy to normalne? Ile tak naprawdę powinien mieć? Dołączam załączniki i proszę, rzućcie na to okiem. Tak samo czy wskazówka od temp. oleju też powinna wskazywać minimalnie powyżej tej kreski? W Fordzie Focusie to normalne, że wskazówka od temp. oleju jest około 2-3 mm ponad poziomą kreską, w GS nie wiem czy to normalne czy może coś z termostatem? Przeglądając forum natknąłem się na wątek, gdzie jeden kolega z forum miał problem z dziwną pracą skrzyni i okazało się, że winowajcom był termostat.
Załączniki
20190115_081649.jpg
20190115_081649.jpg (10.5 KiB) Przeglądane 767 razy
20190114_171011.jpg
20190114_171011.jpg (10.01 KiB) Przeglądane 769 razy
20190114_161923.jpg
20190114_161923.jpg (11.92 KiB) Przeglądane 769 razy
Almaster
Lex user
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 sty 2016, o 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: GS 300 II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do GS mk2 1997-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość