Wątek ten ma na celu zebranie, pogrupowanie oraz ułatwienie użytkownikom poszukiwań odpowiedzi na nurtujące ich pytania, na które często odpowiedzi już się pojawiły na naszym forum.
Poniższa lista będzie sukcesywnie uzupełniana poprzez odnośniki do odpowiednich tematów powiązanych z występującymi problemami.
Na początek chcę przytoczyć listę i krótki opis błędów, a także metody ich odczytywania zarówno dla protokołów OBD I (LS400 90-94) oraz OBD II (LS > 94).
Sposób odczytywania jest moim wolnym tłumaczeniem wiedzy zaczerpniętej ze strony lexls.com.
Sposób odczytywania błędów oraz kasowania ich powiązanych z silnikiem / skrzynią transmisyjną / poduszkami powietrznymi / systemem ABS / systemem kontroli trakcji w protokole OBD I
W protokole OBD I gniazdo służące do komunikacji (TDCL) z pojazdem (mowa ściśle o LS400 90-94, inne modele, jak na przykład GS MK1 posiadają gniazdo pod maską) znajduje się wewnątrz samochodu, w panelu pod kierownicą i jest zaślepione okrągłym dekielkiem - zdjęcie pobrane ze strony lexls.com. W celu podjęcia próby odczytu błędów należy połączyć port:
- TE1 z E1 przewodnikiem (kawałek drutu, linki miedzianej, agrafki, cokolwiek przewodzącego) dla odczytu błędów dotyczących silnika oraz skrzyni,
- TC z E1 przewodnikiem dla odczytu błędów dotyczących Air Bag, ABS oraz TRAC.
Uruchamiamy samochód z następującymi uwagami:
- skrzynia biegów w pozycji neutralnej (warto zaciągnąć pedał nożny by samochód się czasem nie stoczył),
- wyłączony nawiew,
- brak falowania obrotów (przepustnica powinna być w pozycji maksymalnie zamkniętej),
- akumulator powinien być sprawny i naładowany.
Odczyt następuje poprzez zliczanie pulsacji kontrolek, odpowiednio:
- kontrolka check engine dla błędów silnika,
- kontrolka O/D OFF dla błędów skrzyni transmisyjnej,
- kontrolka Airbag dla błędów poduszek powietrznych,
- kontrolka Antilock dla błędów ABS,
- kontrolka TRAC dla błędów połączych z trakcją samochodu.
Wszystkie błędy są kombinacją dwucyfrową. Pierwszy ciąg pulsacji odnosi się do cyfry dziesiątek, drugi ciąg, poprzedzony 1500ms przerwą - cyfrą jedności.
Błędy są "wyświetlane" w kolejności od najmniejszej wartości w tabeli błędów do najwyższej. Kolejne błędy są odseprarowane od siebie 2500ms przerwą.
Gdy pojazd wygeneruje pulsy dla wszystkich błędów, nastąpi przerwa 4500ms, po czym generowanie błędów rozpocznie się od nowa.
Brak błędów przejawia się ciągłą pulsacją kontrolki z odstępem 250ms.
Usuwanie błędów z pamięci komputera odbywa się poprzez:
- wyciągnięcie bezpiecznika EFI (20A) ze skrzynki bezpiecznikowej pod maską,
- wypięcie klemy "-" od akumulatora,
na czas conajmniej 10 sekund z wyłączonym zapłonem.
Szczególnym przypadkiem błędów, są błędy AirBag 41 http://www.lexls.com/tutorials/lighting ... light.html (może w wolnej chwili dokonam tłumaczenia) oraz pozostałe błędy TRAC oraz ABS, które kasuje się poprzez ośmiokrotne wciśnięcie pedału hamulca przez okres conajmniej 3s przy połączonych terminalach TC oraz E1 - samochód z wyłączonym zapłonem (tutaj proszę o weryfikację czy całkowicie wyłączonym czy w pozycji ACC przez użytkowników LS UCF10).
Lista błędów:
Błędy silnika dla protokołu OBD I:
12 - RPM signal no. 1
13 - RPM signal no. 2
14 - Ignition no. 1 signal
15 - Ignition no. 2 signal
16 - ECT control signal
17 - No. 1 cam position sensor signal
18 - No. 2 cam position sensor signal
21 - Main oxygen sensor signal (on left bank)
22 - Water temp sensor signal
24 - Intake air temp. sensor signal
25 - Air-fuel ratio lean malfunction
26 - Air-fuel ratio rich malfunction
27 - Sub-oxygen sensor signal (on left bank)
28 - Main oxygen sensor signal (on right bank)
29 - Sub-oxygen sensor signal (on right bank)
31 - Air flow meter signal
35 - HAC sensor signal
41 - Throttle position sensor signal
43 - Starter signal
47 - Sub-throttle position sensor signal
51 - Switch condition signal
52 - No. 1 knock sensor signal
53 - Knock control signal
55 - No. 2 knock sensor signal
71 - EGR system malfunction
Błędy skrzyni transmisyjnej dla protokołu OBD I:
42 - No. 1 speed sensor signal malfunction
46 - Open or short circuit in no. 4 solenoid valve
61 - No. 2 speed sensor signal malfunction
62 - Open or short circuit in no. 1 solenoid valve
63 - Open or short circuit in no. 2 solenoid valve
64 - Open or short circuit in no. 3 solenoid valve
67 - OD direct clutch speed sensor signal malfunction
68 - Short circuit in kick-down switch
Błędy Airbag dla protokołu OBD I:
11 - Short in squib circuit or front airbag sensor circuit (to ground)
12 - Short in squib circuit or front airbag sensor circuit (to +B)
13 - Short in squib circuit (between D+ wire harness and D- wire harness)
14 - Open in squib circuit
15 - Open in front airbag sensor sensor circuit
22 - Airbag warning light system
31 - Center airbag sensor assembly malfunction
41 - Malfunction stored in memory
Błędy ABS dla protokołu OBD I:
11 - Open circuit in ABS solenoid relay circuit
12 - Short circuit in ABS solenoid relay circuit
13 - Open circuit in pump motor relay circuit
14 - Short circuit in pump motor relay circuit
21 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for front right wheel
22 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for front left wheel
23 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for rear right wheel
24 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for rear left wheel
31 - Front right wheel speed sensor signal malfunction
32 - Front left wheel speed sensor signal malfunction
33 - Rear right wheel speed sensor signal malfunction
34 - Rear left wheel speed sensor signal malfunction
35 - Open circuit in front left or rear right speed sensor circuit
36 - Open circuit in front right or rear left speed sensor circuit
37 - Faulty front speed sensor rotor
41 - Low battery voltage or abnormally high battery voltage
43 - Malfunction in TRAC control system
51 - Pump motor is locked, Open in pump motor ground
Always ON - Malfunction in ECU
Błędy trakcji dla protokołu OBD I:
11 - Open in TRAC brake main relay circuit
12 - Short in TRAC brake main relay circuit
13 - Open in TRAC throttle relay circuit
14 - Short in TRAC throttle relay circuit
15 - Electric supply to TRAC motor for a long time (fluid leakage)
16 - Open circuit in pressure switch circuit
17 - Pressure switch remains OFF
19 - TRAC motor ON and OFF operation is higher than a predetermined number of times (accumulator pressure leakage)
21 - Open or short in master cylinder cut solenoid valve circuit
22 - Open or short in accumulator cut solenoid valve circuit
23 - Open or short in reservoir cut solenoid valve circuit
24 - Open or short in sub-throttle actuator circuit
25 - Step motor does not move to a position decided by ECU
26 - Sub-throttle valve does not move even when the sub-throttle valve is controlled to fully open position by ECU
27 - When power supply to step motor is stopped, sub-throttle valve does not reach its fully-open position
44 - During TRAC control, NE signals are not input to the ECU
45 - When idle switch is ON, main throttle position sensor signal is 1.5V or higher
46 - Main throttle position sensor signal is 4.3V or higher, or main throttle position sensor signal is 0.2V or lower when idle switch is OFF
47 - When idle switch is ON, sub-throttle position sensor signal is 1.45V or higher
48 - Sub-throttle position sensor signal is 4.3V or higher, or sub-throttle position sensor signal is 0.2V or lower when idle switch is OFF
49 - Open or short in engine communication circuit
51 - Problem in engine control system
52 - Brake fluid level warning switch ON
54 - Open in TRAC motor relay circuit
55 - Short in TRAC motor relay circuit
56 - TRAC pump motor locked
Stale świecąca kontrolka oznacza uszkodzenie ECU.
[FAQ] LS400 LS430 LS460
- addzik
- Lex user
- Posty: 232
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 18:02
- Model Lexusa: Ls400, RX300
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460
Według mnie wrzucanie 3 generacji do jednego worka zrobi bałagan. FAQ o Ls430 już jest
- michalWro
- Lex Driver
- Posty: 339
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460
To dorzucę pytania od siebie:
1. Co wchodzi w skład przeglądu okresowego?
2. Jakie produkty (płyny, filtry) są polecane?
3. Jaki zestaw tarcze+klocki jest najlepszy (brak bicia na kierownicy przy hamowaniu)?
1. Co wchodzi w skład przeglądu okresowego?
2. Jakie produkty (płyny, filtry) są polecane?
3. Jaki zestaw tarcze+klocki jest najlepszy (brak bicia na kierownicy przy hamowaniu)?
-
- Nowy lex user
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 20:09
- Model Lexusa: Ls400
- Skąd:: Milanówek
- Kontakt:
Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460
Troszkę odswieze. Jaki interfejs polecacie do ls 400 98' i ewentualnie program do tego żeby ładnie zagrało?
- michalWro
- Lex Driver
- Posty: 339
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460
MiniVCI, TechstreamLeetvoos pisze:Troszkę odswieze. Jaki interfejs polecacie do ls 400 98' i ewentualnie program do tego żeby ładnie zagrało?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości