GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
-
- Lex Driver
- Posty: 381
- Rejestracja: 27 wrz 2017, o 18:31
- Model Lexusa: GS300 MkII
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
Witam.
Od pewnego czasu mam kłopot z działaniem silnika gdy jest zimny. Po odpaleniu (pali na widok kluczyka) obroty są na poziomie 1100-1200 przez kilkanaście sekund, od razu spadają na powiedzmy 600-700, zaczyna się czkawka i gaśnie! Odpali dopiero za 4 razem po długim kręceniu i kapciu w podłodze. Jedynym wyjściem żeby nie zgasł jest trzymanie go "na lekkim gazie" na obrotach powiedzmy 1000.
Ruszam, jadę, pierwsze hamowanie i zgaśnie.
Gdy uda się jechać bez hamowania jakieś 3km to już nie zgaśnie.
Co jest bardzo dziwne, to mogę go nagrzać na postoju bez ruszania do temp 90*c a i tak jak ruszę i zahamuje to zgaśnie silnik!!!
Co zrobiłem:
- tyle co była wymiana świec na nowe Denso (3 miesiące)
- wymiana cewki WN
- wymiana czujnika położenia wałka bo nie odpalał
- kable WN Sumitomo 3 letnie ale nie iskrzą (sprawdzane w nocy na płyn)
- cały dolot był rozbierany i przeczyszczony przy wymianie czujnika
- wymiana sondy B1C1 bo poszła grzałka
- wyciągnięta przepustnica, rozebrana na części i porządnie wyczyszczona
- adaptacja przepustnicy zrobiona (mam nadzieje że poprawnie)
- maf płynem odpowiednim czyszczony
- filtr powietrza ok
Przy wolnej jeździe w korku lubi wywalić P0302.
Wszystkie świece są identyczne, jak nówki tyle co z kartonu wyjęte.
Świece i cewki zamieniane miejscami.
Czujniki, silniki przepustnicy, maf wszystko w granicach normy oporności.
Czujnik temp płynu chłodzącego na zimnym i na gorącym pokazuje idealnie.
Co teraz? Łapy opadają
Od pewnego czasu mam kłopot z działaniem silnika gdy jest zimny. Po odpaleniu (pali na widok kluczyka) obroty są na poziomie 1100-1200 przez kilkanaście sekund, od razu spadają na powiedzmy 600-700, zaczyna się czkawka i gaśnie! Odpali dopiero za 4 razem po długim kręceniu i kapciu w podłodze. Jedynym wyjściem żeby nie zgasł jest trzymanie go "na lekkim gazie" na obrotach powiedzmy 1000.
Ruszam, jadę, pierwsze hamowanie i zgaśnie.
Gdy uda się jechać bez hamowania jakieś 3km to już nie zgaśnie.
Co jest bardzo dziwne, to mogę go nagrzać na postoju bez ruszania do temp 90*c a i tak jak ruszę i zahamuje to zgaśnie silnik!!!
Co zrobiłem:
- tyle co była wymiana świec na nowe Denso (3 miesiące)
- wymiana cewki WN
- wymiana czujnika położenia wałka bo nie odpalał
- kable WN Sumitomo 3 letnie ale nie iskrzą (sprawdzane w nocy na płyn)
- cały dolot był rozbierany i przeczyszczony przy wymianie czujnika
- wymiana sondy B1C1 bo poszła grzałka
- wyciągnięta przepustnica, rozebrana na części i porządnie wyczyszczona
- adaptacja przepustnicy zrobiona (mam nadzieje że poprawnie)
- maf płynem odpowiednim czyszczony
- filtr powietrza ok
Przy wolnej jeździe w korku lubi wywalić P0302.
Wszystkie świece są identyczne, jak nówki tyle co z kartonu wyjęte.
Świece i cewki zamieniane miejscami.
Czujniki, silniki przepustnicy, maf wszystko w granicach normy oporności.
Czujnik temp płynu chłodzącego na zimnym i na gorącym pokazuje idealnie.
Co teraz? Łapy opadają
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
- Damiano2JZ
- Moderator
- Posty: 50
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 17:25
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: RZESZÓW/STALOWA WOLA
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
wygląda mi, że coś nie podłączyłeś dobrze... może jakieś podciśnienie?
Jeśli samochód nie sprawia przyjemności, to nie można go określić tym mianem– Akio Toyoda
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
Sprawdź Live Data jakimś programem. Odczytaj korekty na ciepłym silniku, MAF, wypadanie zapłonów, jak zachowują się sondy.
-
- Lex Driver
- Posty: 381
- Rejestracja: 27 wrz 2017, o 18:31
- Model Lexusa: GS300 MkII
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
Dosyć mocno lewemu się przyglądałem do tego stopnia, że jeszcze raz dolot był rozkręcany, wężyki sprawdzałem i część ich wymieniłem a pozostałe na opaski podociągałem. Podciśnienie na jałowych mam -11,4psi czyli -0,078MPa.
MAF wygląda na ok i mieści się w opornościach, jest czysty.
Sondy przecież nie mają wpływu na zimnym silniku a wtedy są problemy.
Tak samo silnik działa na benzynie jak i na lpg przy czym korekty długie na benzynie są w okolicach kilku, czasem kilkunastu % a na lpg 30-40% !!! Nawet jak odłącze aku na pół godz korekty na lpg są normalne i po kilku kilometrach znów lecą w kosmos.
Od zawsze miałem wypadanie zapłonów na 2 i czasem na 1 cylindrze. Kiedyś tylko na zimnym przez chwile a teraz nawet na gorącym. Wymiana-zamiana cewki, świece nie zmienia nic.
W sobotę pobadam kompresję bo dorobiłem się miernika. A przy okazji.....jak odłączyć pompę paliwa na czas badania? Nie widzę ani bezpiecznika ani przekaźnika.
MAF wygląda na ok i mieści się w opornościach, jest czysty.
Sondy przecież nie mają wpływu na zimnym silniku a wtedy są problemy.
Tak samo silnik działa na benzynie jak i na lpg przy czym korekty długie na benzynie są w okolicach kilku, czasem kilkunastu % a na lpg 30-40% !!! Nawet jak odłącze aku na pół godz korekty na lpg są normalne i po kilku kilometrach znów lecą w kosmos.
Od zawsze miałem wypadanie zapłonów na 2 i czasem na 1 cylindrze. Kiedyś tylko na zimnym przez chwile a teraz nawet na gorącym. Wymiana-zamiana cewki, świece nie zmienia nic.
W sobotę pobadam kompresję bo dorobiłem się miernika. A przy okazji.....jak odłączyć pompę paliwa na czas badania? Nie widzę ani bezpiecznika ani przekaźnika.
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
- VariatVRT
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2019, o 17:28
- Model Lexusa: GS300 MKII VIP
- Skąd:: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
Podpinam się do tematu, u mnie odpalam, obroty spadają do 500-400 i spadają dalej aż zgaśnie, odepnę MAF sensor, działa obroty 1000, spadają, delikatnie dodaje gazu idzie do góry przerywa, dam odrazu gaz to gaśnie i z MAF i bez MAF, odpaliłem awaryjnie na gazie obroty 500 od odpalenia, 0 ssania, odpalam na benzynie z dodawaniem gazu, zaczyna strzelać w silniku, przeczyściłem wszystkie wtyczki, linkę gazu naprężyłem, czytałem że to może być czujnik temp. płynu, ale nie mogę go zlokalizować, i nie wim czy wymienie go od silnika, bez kanału.
KPFM
Kujawsko-Pomorskie Forum Motoryzacyjne
Kujawsko-Pomorskie Forum Motoryzacyjne
-
- Lex Driver
- Posty: 381
- Rejestracja: 27 wrz 2017, o 18:31
- Model Lexusa: GS300 MkII
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
U mnie sprawdzałem czujnik temp na zimnym jak i na gorącym silniku. W obu przypadkach w programie pokazywało poprawnie temp płynu.
Po odpięciu czujnika na ciepłym silniku odpala a na zimnym nie ma mowy, nie odpali.
Odpinając czujnik pokazuje -40*C.
Dojście od góry do niego jest delikatnie mówiąc........kiepskie.
Po odpięciu czujnika na ciepłym silniku odpala a na zimnym nie ma mowy, nie odpali.
Odpinając czujnik pokazuje -40*C.
Dojście od góry do niego jest delikatnie mówiąc........kiepskie.
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
- VariatVRT
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lip 2019, o 17:28
- Model Lexusa: GS300 MKII VIP
- Skąd:: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
u mnie pomogło wyczyszczenie wszystkich widocznych wtyczek, przepływki, wyczyszczenie czujnika temp., wyczyszczenie wtyczek od pompy paliwa i wymiana filtru paliwa, i chodzi lepiej jak wcześniejPawcio1979 pisze:U mnie sprawdzałem czujnik temp na zimnym jak i na gorącym silniku. W obu przypadkach w programie pokazywało poprawnie temp płynu.
Po odpięciu czujnika na ciepłym silniku odpala a na zimnym nie ma mowy, nie odpali.
Odpinając czujnik pokazuje -40*C.
Dojście od góry do niego jest delikatnie mówiąc........kiepskie.
KPFM
Kujawsko-Pomorskie Forum Motoryzacyjne
Kujawsko-Pomorskie Forum Motoryzacyjne
- ajenkins
- Nowy lex user
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 21:52
- Model Lexusa: UX
- Skąd:: Zielona Góra
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: GS300 brak ssania? Niskie obroty na zimnym, gaśnie.
Warto czasami wymienić filtr powietrza do samochodu. Ja się trochę przed tym wzbraniałam, ale koniec końców znalazłam bardzo dobry tutaj http://centrumauto.pl/marka/1-100260--filtr-powietrza i zdecydowałam się go kupić i wymienić. Od razu lepiej się jechało, nic nie świszczało i był spokój.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości