Kilka pytań o GS300 III

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Kilka pytań o GS300 III

Postprzez 13Homer » 3 gru 2019, o 19:18

Cześć, jeździłem dzisiaj (rozważam kupno) i mam kilka pytań. Nie wertowałem skrupulatnie forum, więc przepraszam, jeśli pytania były często wałkowane, wtedy napiszcie, poszukam. Trochę brak czasu, "jestem" jeszcze w pracy, ale GS mnie intryguje.
1. Czy hamulce są relatywnie słabe? Żeby osiągnąć skuteczne hamowanie musiałem wcisnąć dość mocno hamulec, co w żadnym innym samochodzi mi się nie zdarzało (Honda, Volvo, IS200). Tarcze były sportowe, nawiercane, właściciel twierdzi, że na stockowych było jeszcze gorzej.
2. Czy montaż czujników cofania to dobry pomysł? Jest kamera, ale nauczenie się jak z niej efektywnie korzystać może być mniej efektywne finansowo. Lepsza kamera niż czujniki?
3. AWD jest na pewno bezpieczniejsze od RWD, ale czy różnica jest znacząca w naszym klimacie, np. podczas wyjazdu wyjazd w góry? Wątki z tego forum nie wskazują, żeby było to coś typu "must have".
4. Pedał gazu wydaje się mieć gigantyczny skok, przez co miałem trudność w wyegzekwowaniu kick-downa, powiedziałbym nawet, że mi się nie udało. Porównywałem do IS200, który zrzucał biegi bardziej ochoczo. Brak doświadczenia, zamulony komp czy rzeczywiście skrzynia tak laguje?
5. Da się coś zrobić z tylnym środkowym siedzeniem? Usiadłem, to szorowałem głową sufit (niecałe 175cm).
Jak ja tęsknię to automatu w Lexusie.., ale ten w GS to.. hm.. nie wiem co myśleć.
13Homer
Lex user
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 14:32
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań o GS300 III

Postprzez Lexik » 4 gru 2019, o 10:04

Hej

Ad.1
Według mnie hamulce w GS 3 gen. są w sam raz, ale pod warunkiem dobrze dobranej tarczy i klocka, pozostaje kwestia wprawienia w dozowaniu siły na pedał hamulca. Ja osobiście nie uznaję w tym aucie nawiercanych tarcz - są głośniejsze. W Twoim przypadku jeśli do tego były za twarde klocki, to logiczne, że siła hamowania była słaba, bo taki klocek musi złapać temperaturę, lub po prostu za twarda mieszanka klocków do tych tarcz.
Ad.2
Co to za wersja, że jest kamera, a nie ma czujników ? Na fabrycznej kamerze idzie ogarnąć z czasem manewrowanie i czujniki nie potrzebne, ale przecież można założyć czujniki aftermarket, np. Valeo są dobrej jakości, lecz nie wszystkie można lakierować,, na co trzeba zwrócić uwagę przed zakupem.
Ad.3
Chcesz auto wielozadaniowe, praktyczne i z możliwością wykorzystania w trudnych warunkach jezdnych to odpuść sobie na starcie GS-a :biggrin2: Wyjazd zimą w góry może napsuć krwi kierowcy, nawet pomimo dobrej klasy opon zimowych. AWD ma tę zaletę na śliskim, że jak masz dobrze dociążone auto i równą nawierzchnię, to ciągnie bez zająknięcia pod górkę od startu i możesz dozować sobie gazem, robisz pewniej zakręty, gdzie RWD za każdą zmianą RPM ma już uślizgi. W innych przypadkach podobnie, ale np. kopny śnieg - czasem łatwiej wyjechać RWD niż AWD, co zresztą pewnie wiesz, jeśli jeździłeś IS200 w zimie. W GS 300 AWD nie zejdziesz raczej poniżej 12-13 l/100 km, przy RWD owszem, da się uciąć nawet ponad 1l/ 100 km.
Ad.4
Zgadza się, pedał gazu ma duuuży skok, ale kick down też ma całkiem niezły, tylko to już trzeba konkretnie depnąć i rwie do przodu :zryw: W pewnych zakresach RPM skrzynia potrafi długo myśleć, ale to raczej przy długiej sekwencji redukcji, przy kick down sprawna skrzynia w GS300 nie ma laga według mnie, albo przyzwyczaiłem się do tak płynnej charakterystyki jej działania.
Ad.5
Z tylną kanapą nic nie poradzisz, może szukaj bez szyberdachu, wtedy jest szansa, że podsufitka będzie wyżej, ale z tyłu jest raczej tak samo wyprofilowana, albo sprawdź, czy nie wypięła się z mocowania, bo chyba właśnie tam na środku jest jakieś mocowanie.
Lexik
Nowy lex user
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lis 2016, o 23:52
Model Lexusa: ex. IS,GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubelskie

Re: Kilka pytań o GS300 III

Postprzez 13Homer » 4 gru 2019, o 10:31

Dzięki za odpowedź.
Podobno to Prestige. Znalazłem, że była też President dodatkowo z czujnikami z przodu i tyłu oraz aktywnym tempomatem, ale na otomoto jest też wersja z czujnikami, ale ze zwykłym tempomatem (może to błąd?), ale bez oznaczenia, która to wersja, ale jest i Prestige z aktywnym i czujnikami. Mam wrażenie, że każdy pisze co che. Do czujników się po prostu przyzwyczaiłem, ale więcej jeździłaby żona, a parking w pracy mają dość ciasny. Podczas jazdy próbnej parkowałem tyłem i musiałem też patrzeć na lusterka, bo na kamerze nie widziełem, czy nie wjeżdżam komuś w bok, ale pewnie jest tak jak piszesz, kwestia praktyki.
Uspokoiłeś mnie z kick-downem, bo najważniejsza w IS200 bya dla mnie rewelacyjna skrzynia :) Taką miałem nadzieję, że to kwestia dostosowania się.
Gdyby kogoś interesowało, to oglądałem ten egzemplarz: https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... BSFiv.html
Pooglądałem inne oferty i zamarzył mi się aktywny tempomat
13Homer
Lex user
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 14:32
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań o GS300 III

Postprzez Lexik » 4 gru 2019, o 12:14

Aktywny tempomat, czyli radar to była opcja, a czujniki i kamera cofania to seria w Prestige na rynek PL, wersja President to chyba na rynki zagraniczne, do tego każdy handlarz ma swoje story i ubiera nieraz auto w tylko znaną sobie wersję wyposażenia typu Luxury Special Edition :laugh1:
Odpuść sobie ten aktywny tempomat, bo ile razy będziesz z niego korzystał ?, a skup się na stanie technicznym i jeśli Ci zależy, to na wizualnym, bo jak kupisz tanio i okazyjnie auto, w którym szykują się inwestycje, to licz sobie spory zapas PLN na naprawy i poprawki, które mogą ujawniać się chociażby ze względu na wiek auta i tego nie przeskoczysz, nawet w aucie z małym przebiegiem.

Co do GS300 AWD z linku który podałeś był on chyba kiedyś wałkowany na forum, ogólnie to lepiony w PL, a co było w USA to prawdę pokaże jakiś raport.
Sprawdź sobie dostępność i ceny części zamiennych do AWD i odpowiedz, czy chcesz kupić to auto w perspektywie dłuższego użytkowania.
Pytałeś o hamulce - GS300 AWD to model na USA i tam są inne zaciski, inna średnica, a może i grubość tarcz (jak wyżej sprawdź ceny i dostępność :biggrin2: ), hebel słabszy i mniej wydajny niż czterotłoczkowe zaciski przednie w wersjach EU.
Lexik
Nowy lex user
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lis 2016, o 23:52
Model Lexusa: ex. IS,GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubelskie

Re: Kilka pytań o GS300 III

Postprzez 13Homer » 4 gru 2019, o 12:46

Hm.. coś jest na rzeczy. Raport z CarFaxa wskazuje JunkTitle miesiąc po kupnie, do tego niejasna historia w Polsce 2007-15. Właściciel twierdził, że to była szkoda podczas przewożenia auta między dilerami, ale raport wskazuje, że egzemplarz został jednak sprzedany. Wychodzi na to, że to niezła mina. Szkoda...
13Homer
Lex user
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 14:32
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań o GS300 III

Postprzez cooper69 » 4 gru 2019, o 13:39

Ten z ogłoszenia to pierwszy rok produkcji czyli trzeba sprawdzić czy wyleczone zostały typowe choroby wieku dziecięcego - obszernie na forum opisane.
Mój GS300 Polift (2008) Prestige nie ma tylko dziury w dachu i aktywnej tylnej osi.
Czujniki z przodu i z tyłu były standardem z tego co się orientuję.
Przedlifty mogły nie mieć aktywnego (usztywnianego) zawieszenia.

To nie jest europejski wóz z germanii gdzie cena podstawowa to tylko początek drenażu kieszeni.
W klexusie były pakiety i np. (z tego co się dowiadywałem) do Prestige było tylko parę opcji - oprócz tego co powyżej to audio Mark Levinson i aktywny tempomat (mam i na autostradę jest przydatny tylko trzeba pamiętać że poniżej 40km/h sam już nie zahamuje).

Resztę masz w wątkach.
cooper69
Lex user
 
Posty: 161
Dołączył(a): 16 cze 2018, o 15:49
Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3City

Re: Kilka pytań o GS300 III

Postprzez 13Homer » 4 gru 2019, o 14:28

Dzięki. Czytałem Twoje porównanie z Saabem, jak dla mnie kopalnia wiedzy na temat codziennego użytkowania. :ok: Wciąż myślę, czytam, rozważam.
13Homer
Lex user
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 14:32
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość