Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
ODPOWIEDZ
igorkalin
Nowy lex user
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 14:39
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: igorkalin »

Witam. 2 Dni temu podczas trasy wyskoczył mi komunikat Check VSC, do tego pojawiła się kontrolka silnika po lewo i po prawo wyłączona trakcja/stabilizacja toru jazdy. Podłączyłem do komputera i bład P0157 Niskie napięcie sonda lambda Bank 2 sensor 2, błąd skasowałem jednak po paru km wrócił spowrotem. Czy to świadczy by wymienić czy nie koniecznie, zamiennik sonda denso 200zł kupować wymienić. Czy oddac do aso i bulić :D. Proszę bardzo o pomoc.
Samochód przebieg 105 tys 2007 rok manual :mda:
Awatar użytkownika
szyman_leo
Lex user
Posty: 198
Rejestracja: 24 lut 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: szyman_leo »

Korzystając z tego, że IS250 ma podwójny wydech i zdublowane sondy przy okazji, ja u siebie zamieniałem sondy miejscami z lewej na prawą stronę i odwrotnie. Po pojawieniu się ponownym kontrolek okazało się, że błąd się zmienił z bank 1 na 2, czy odwrotnie już nie pamiętam, co dało 100% pewność konieczności wymiany podejrzanej sondy.
Tylko u mnie błąd dotyczył zbyt ubogiej mieszanki, a u ciebie są napięcia więc może warto pooglądać jeszcze wtyczkę i styki.
Potrzeby NoPb95 NX300h Obrazek i wcześniejsze pijawki CT200h Obrazek IS250 Obrazek
igorkalin
Nowy lex user
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 14:39
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: igorkalin »

dzięki przetasuje i sprawdzę. Jaki przebieg posiada Pana cacko ::)?
jeszcze pytanie bank 2 sensor 2 to który będzie?
Awatar użytkownika
szyman_leo
Lex user
Posty: 198
Rejestracja: 24 lut 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: szyman_leo »

Ok. 168kkm obecnie.
Bank2 obstawiam stronę kierowcy za katem, ale lepiej dopytać jakiegoś praktyka.
Najważniejsze zapamiętać/zapisać :rtfm: , który bank był przed zamianą.
Potrzeby NoPb95 NX300h Obrazek i wcześniejsze pijawki CT200h Obrazek IS250 Obrazek
Rumcyk27
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 7 mar 2016, o 17:34
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: OST
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: Rumcyk27 »

Sondy te niestety nie są zamienne, pomimo tego, że wtyczki zapewne będą pasowały. Druga sonda jest od sprawdzenia działania sondy 1. Sonda pierwsza to ta zapewne za katem jak wspomniał przedmówca, i to ta najczęściej lubi się palić. Najczęstszym objawem uszkodzenia sondy jest - nadmierne spalanie. Błąd 0157 świadczy co prawda o sondzie. Jeśli masz jakiegoś znajomka, który może na chwilkę użyczyć sondy to sprawdź. Najprostsze wyjście. Nie zawsze błąd wskazywany przez komputer będzie pokazywał to co chciałbyś zobaczyć. Mam na myśli to, że to jest błąd sondy. Ona odpowiada za skład mieszanki paliwowo powietrznej i przyczyn w sumie może być kilka. W Hondzie te sondy padały jak muchy - sam to testowałem, ale tu w Lexie jeszcze nie wiem jak jest. Ale skoro kosztuje to 200 zł - to cena nie jest kosmiczna - tam kosztowało 1k i nie było zamienników....( oficjalnych :mda: ) Po drugie jeśli masz jakiś skaner OBD, puść jej przebieg - powinien być sinusoidalny a wartość, jeśli nie masz takiej możliwości podglądu, powinna się zmieniać. Jeśli podłączysz jakiś skaner i będzie to stała wartość napięcia, przy rozgrzanym silniku - to sonda na pewno do wy....a.
PS
Auto mam od niedawna i jeszcze nie zdążyłem się połapać, doświadczenia tylko są zebrane na podstawie Hondy
Awatar użytkownika
szyman_leo
Lex user
Posty: 198
Rejestracja: 24 lut 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: szyman_leo »

Rumcyk27 pisze:Sondy te niestety nie są zamienne, pomimo tego, że wtyczki zapewne będą pasowały.
Są są Kolego, układ wydechowy jest podwójny i sond jest 4 szt. nr 1 i 2 na pierwszym rzędzie cylindrów (bank1) i to samo na drugim (bank2). W końcu to V6 :fiu:
I stronami lewa i prawa można zamieniać, wiem bo przerabiałem osobistycznie zagadnienie, mają takie same wtyczki i numery, przynajmniej te za katalizatorem.
A cena w ASO rzeczywiście ok. 1k, natomiast ja kupowałem dedykowaną z e-denso za 400 kilka złociszy z przesyłką, a z tego co pamiętam to Koledzy z :LEXUS: forum montowali również uniwersalne za 200 z powodzeniem operacji. Tylko ile by to nie kosztowało, to warto się pogimnastykować co nieco, aby wyeliminować zbędne wydatki, skoro jest taka możliwość akurat w tym modelu.
A teraz zapominamy o Hondzie :dash: i świętujemy jedyny słuszny wybór :drink:
Potrzeby NoPb95 NX300h Obrazek i wcześniejsze pijawki CT200h Obrazek IS250 Obrazek
Rumcyk27
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 7 mar 2016, o 17:34
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: OST
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: Rumcyk27 »

Wiesz nie chodziło mi o to że 1 z 2 są zamienne, ale czy sonda za katalizatorem jest zamienna z sondą drugą ( kontrolną ). Tu masz rację to jest V6 i są po 2 sondy Więc jedynym wyjściem dla sprawdzenia, jest zamiana sond i odczyt błędów.
Awatar użytkownika
szyman_leo
Lex user
Posty: 198
Rejestracja: 24 lut 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: szyman_leo »

Just right :biggrin2:
:scratch: Nie jedynym, ale najpewniejszym, najtańszym i sprawdzonym :blush:
Potrzeby NoPb95 NX300h Obrazek i wcześniejsze pijawki CT200h Obrazek IS250 Obrazek
Luki79
Nowy lex user
Posty: 1
Rejestracja: 7 mar 2020, o 15:01
Model Lexusa: Is 250
Skąd:: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: Luki79 »

Witam pytanko gdzie się odłącza sondy lambda te za katalizatorem? Chodzi mi o wtyczki? Is 250 z góry dzieki
DaSt
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 26 maja 2019, o 20:55
Model Lexusa: RX 300
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Is250 Problem Prawdopodobnie sonda Lambda

Post autor: DaSt »

Przewód wchodzi do kabiny. Na 100 % dywan do góry a jeśli dobrze pamiętam to chyba i fotel przedni trzeba odkręcić. Wówczas masz dobre dojście od strony kabiny.

Pisząc "z góry dzięki" sam sobie odpowiedziałeś :biggrin2:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości