Po dłuższym postoju (prawdopodobnie wychłodzeniu) auto odzyskuje energię bardzo efektywnie, szybko ładuje akumulatory a wskazówka ładowania odchyla się niemal do maksimum. Po dłuższej jeździe i przy częstym hamowaniu, ładowanie (wychylenie wskazówki) jest na poziomie maksymalnie 20%...
Zauważyłem to w moim 3GS 450H i może to normalne ale mam wrażeni, że z czasem „problem” narasta. O ile w trasie nie ma to znaczenia (na trasie efektywność odzyskiwania nie spada tak drastycznie) o tyle w miejskich korkach takie działanie jest bez sensu. Może ktoś coś na ten temat powiedzieć?
Odzyskiwanie energii w hybrydzie.
-
- Lex user
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
- Model Lexusa: GS MK3 450H
- Skąd:: WLKP
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
- Model Lexusa: GS MK3 450H
- Skąd:: WLKP
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
- Model Lexusa: GS MK3 450H
- Skąd:: WLKP
- Kontakt:
Re: Odzyskiwanie energii w hybrydzie.
Nie wiem czy kogoś jeszcze interesuje ten temat, ale zgodnie z sugestią Scottiego zainstalowałem Hybrid Assistant.
Cały czas uczę się obsługi i czytania parametrów Hybrid Assistant, natomiast z moich obserwacji wynika, że za efektywność ładowania odpowiada temperatura akumulatorów.
Jeśli dobrze pamiętam:
do 35C – ładowanie "na oko" około 80% efektywności
do 42C – około 50%
powyżej – maksymalnie 20%
Hybrid Assistant daje możliwość wymuszenia włączenia wentylatora na akumulatory. Robi się co prawda szum w tyle auta, ale w ruchu miejskim, poprawienie efektywności ładowania baterii zmniejszyło mi zużycie paliwa o około 1,5l/100km. Wygląda na to, że podczas jazdy w trasie, robi się "przeciąg", który wymusza ruch powietrza w komorze akumulatorów i dlatego ich temperatura jest niska. Ciekawe czy/jak można to poprawić...
Zaznaczam, że są to moje obserwacje, wartości które podaję mogą nie być precyzyjne.
Czytałem, że w 2010 wyszedł update kalibracji HV, który poprawia chłodzenie i żywotność akumulatorów. Gdyby ktoś miał wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się.
Zna ktoś jakąś dobrą instrukcję obsługi Hybrid Assistant?
Cały czas uczę się obsługi i czytania parametrów Hybrid Assistant, natomiast z moich obserwacji wynika, że za efektywność ładowania odpowiada temperatura akumulatorów.
Jeśli dobrze pamiętam:
do 35C – ładowanie "na oko" około 80% efektywności
do 42C – około 50%
powyżej – maksymalnie 20%
Hybrid Assistant daje możliwość wymuszenia włączenia wentylatora na akumulatory. Robi się co prawda szum w tyle auta, ale w ruchu miejskim, poprawienie efektywności ładowania baterii zmniejszyło mi zużycie paliwa o około 1,5l/100km. Wygląda na to, że podczas jazdy w trasie, robi się "przeciąg", który wymusza ruch powietrza w komorze akumulatorów i dlatego ich temperatura jest niska. Ciekawe czy/jak można to poprawić...
Zaznaczam, że są to moje obserwacje, wartości które podaję mogą nie być precyzyjne.
Czytałem, że w 2010 wyszedł update kalibracji HV, który poprawia chłodzenie i żywotność akumulatorów. Gdyby ktoś miał wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się.
Zna ktoś jakąś dobrą instrukcję obsługi Hybrid Assistant?
- przemosc
- Lex Driver
- Posty: 350
- Rejestracja: 13 cze 2014, o 01:33
- Model Lexusa: IS300/RX300/ES300h
- Skąd:: Rzyki
- Kontakt:
Re: Odzyskiwanie energii w hybrydzie.
Z czystej ciekawości sprawdź sobie jeszcze stan filtra na wejściu do akumulatorów (w którymś miejscu pod siedziskiem tylnej kanapy jakby za piętami pasażerów powinna być klapka a za nią filtr) - gdzieś czytałem, że wyłapując kurz z wnętrza samochodu potrafi dosyć skutecznie się zapchać co prowadzi do podniesienia temperatury baterii.vipowski pisze:Nie wiem czy kogoś jeszcze interesuje ten temat, ale zgodnie z sugestią Scottiego zainstalowałem Hybrid Assistant.
Cały czas uczę się obsługi i czytania parametrów Hybrid Assistant, natomiast z moich obserwacji wynika, że za efektywność ładowania odpowiada temperatura akumulatorów.
Jeśli dobrze pamiętam:
do 35C – ładowanie "na oko" około 80% efektywności
do 42C – około 50%
powyżej – maksymalnie 20%
Hybrid Assistant daje możliwość wymuszenia włączenia wentylatora na akumulatory. Robi się co prawda szum w tyle auta, ale w ruchu miejskim, poprawienie efektywności ładowania baterii zmniejszyło mi zużycie paliwa o około 1,5l/100km. Wygląda na to, że podczas jazdy w trasie, robi się "przeciąg", który wymusza ruch powietrza w komorze akumulatorów i dlatego ich temperatura jest niska. Ciekawe czy/jak można to poprawić...
Zaznaczam, że są to moje obserwacje, wartości które podaję mogą nie być precyzyjne.
Czytałem, że w 2010 wyszedł update kalibracji HV, który poprawia chłodzenie i żywotność akumulatorów. Gdyby ktoś miał wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się.
Zna ktoś jakąś dobrą instrukcję obsługi Hybrid Assistant?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości