IS200 MK1 najtańszy shortshifter na świecie RECENZJA

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
mateuszkaczmarczyk
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 23:39
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Leszczyny
Kontakt:

IS200 MK1 najtańszy shortshifter na świecie RECENZJA

Post autor: mateuszkaczmarczyk »

Zamontowałem short shifter marki Epman z gałką tej samej marki. Wybór padł na aliexpress - ofertę za 50zł z wysyłką 40zł. I tak tanio, bo DOSŁOWNIE TEN SAM drążek na allegro wyceniony jest na 250zł a i tak trzeba czekać miesiąc, bo po prostu kupują z tej samej oferty. Marża 400%? Chyba kogoś tam z tego pozerstwa pojebało, ale mniejsza.

Montaż prosty jak budowa cepa z jednym wyjątkiem. Plastikowej zaślepki na samym dole po prostu nie da się wcisnąć w prowadnicę. To niewykonalne. Legendy mówią, że ktoś wcisnął, ale nie wiem jak. Tłukłem młotkiem jak pojebany i nie dało rady. Dlatego polecam, jeśli majcie niezniszczoną, wyjąć plastikową zaślepkę ze starego drążka i wsadzić do nowego. Stara wpadła z lekkim kliknięciem. Pro porada: zalejcie skurwysyna smarem litowym. Takim zwykłym. Najebcie do wszystkich ruchomych części, jakby jutra miałoby już nie być. Dodaje dużo lekkości w działaniu.

Wrażenia: Ciasno jak nie klniemy na forum i bardzo sportowo, ale o dziwno biegi wcale nie wchodzą ciężej. Przede wszystkim wsteczny w praktyce wchodzi lżej, bo nie jest aż tak daleko. Teraz jest może centymetr za jedynką, bardzo blisko. Przy pierwszym wrzuceniu dziwaczne uczucie, ale szybko idzie się przyzwyczaić. Podobnie jest z szóstym biegiem, był ciężki do wrzucenia, a teraz jest taki jak inne. Wszystkie biegi mają odczuwalnie z 80% mniejszy skok. Tak, wiem, że tak nie jest, ale odczucie jest bardziej drastyczne, niż się spodziewałem. Nie mierzyłem realnej różnicy, bo zapomniałem, a teraz to już mi się nie chce.

Wady: brzęczenie drążka przy przyspieszaniu. Głośniejsze, gdy dotkniesz. Remedium okazało się wciśnięcie na dno gałki plasteliny. Teraz jest po prostu cicho (póki co).

P.S.: Polecam kupić dociążoną gałkę. Kupiłem aluminiową, krótką (nie dildo) Epmana, bo była w tym samym sklepie i nie płaciłem za przesyłkę. Waga oryginalnej to 70gram, ta nowa 140gram. Czuć różnicę. Biegi lżej wskakują.

Werdykt: Polecam. 50zł nie pieniądze, roboty max godzinę, nawet jak nie wiesz, co robisz (minus szarpanie się z plastikową kulką). Nawet jeśli się zepsuje za pół roku, bo coś odpadnie, to wiem, że nie wymienię na oryginał, tylko na inny short shifter, może bardzie profesjonalny.
Odradzam... ludziom, którzy kupują coraz miększe materace i coraz cieplejsze kurtki. Wam ta zmiana się nie spodoba.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości