GS430 MK3 HAMULCE
-
- Lex Driver
- Posty: 415
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
W/g mnie nie warto jeśli nie wybierasz się na tor do Modlina Nie jeździsz wyczynowo,aż takiej różnicy nie zauważysz.Takie moje zdanie. Więc nie wiem czy dzisiaj na Jana Pawła ,Kościelna Cię nie mijałem tak koło 10-tej.Chyba,że jest jeszcze inny GS.
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 lip 2021, o 10:08
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Inny GS dzisiaj Nie mam parcia na tuning sportowy, heble mają być sprawne, skuteczne i tyle. Ale też nie mam ochoty na wymianę co 5 tys km... lub pokrzywione tarcze bo docisnąłem na A2. Przerobiłem trochę aut ale to mój 1 Lex i dlatego dopytuje
-
- Lex user
- Posty: 39
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 22:57
- Model Lexusa: GS430 MK3
- Skąd:: Świdnica
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Zagłębiłem się trochę w temat bo na forum nic nie znalazłem...
Generalnie temat krzywiących się tarcz jest dość znany i w tym przypadku lepiej nie oszczędzać kupując jakieś chińczyki (choć nawet ATE się krzywią).
Mi polecono tarcze DBA Street T2 + klocki Hawk HPS 5.0. Cały zestaw przód+tył wychodzi prawie 4tyś. Niby dużo, ale jeśli w przyszłości może to sprawić,
że wyhamuję gdzieś o te kilka metrów bliżej i uniknę kolizji/wypadku to raczej warto.
Podobnie miałem w swoim poprzednim samochodzie... po zakupie zainwestowałem od razu w swap zacisków z mocniejszego modelu + większe tarcze i klocki.
Też nie było na tym oszczędzane... przez 7 lat miałem spokój z hamulcami bo nawet klocków nie musiałem wymieniać.
Dopiero teraz pierwszy raz wymienił klocki mój tato (bo Jemu auto sprzedałem 2 lata temu).
Generalnie temat krzywiących się tarcz jest dość znany i w tym przypadku lepiej nie oszczędzać kupując jakieś chińczyki (choć nawet ATE się krzywią).
Mi polecono tarcze DBA Street T2 + klocki Hawk HPS 5.0. Cały zestaw przód+tył wychodzi prawie 4tyś. Niby dużo, ale jeśli w przyszłości może to sprawić,
że wyhamuję gdzieś o te kilka metrów bliżej i uniknę kolizji/wypadku to raczej warto.
Podobnie miałem w swoim poprzednim samochodzie... po zakupie zainwestowałem od razu w swap zacisków z mocniejszego modelu + większe tarcze i klocki.
Też nie było na tym oszczędzane... przez 7 lat miałem spokój z hamulcami bo nawet klocków nie musiałem wymieniać.
Dopiero teraz pierwszy raz wymienił klocki mój tato (bo Jemu auto sprzedałem 2 lata temu).
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 lip 2021, o 10:08
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
patol dzięki za opinię. Nie będę negował skuteczności hamowania po montażu "lepszego" wyposażenia. Nie wiem tylko czy warto i czy chcę pakować 4-5 tys PLN w elementy eksploatacyjne.
To oczywiście nie jest krytyka użytkowników, którzy pakują kilka czy kilkanaście tysiaków w upgrade fabrycznego modelu. Każdy ma prawo robić ze swoimi złociszami co chce
Najtańszy zastaw na obie osie to wydatek rzędu 500 zł za części bez montażu, komplet tarcze +klocki do GS300 np ATE na obie osie to koszt ca 800-900 zł. Porównując do ceny zestawu jaki podałeś to minimum 1/4 kosztów. Czy aby na pewno warto wysupłać 4k złociszy jednorazowo bo w ciągu 7 lat na 99% zestaw ATE lub inny w porównywalnej cenie i jakości ulegnie awarii co najmniej 5-krotnie?
Swój wybór chciałbym oprzeć o opinie użytkowników typu:
- mam, miałem są skuteczne lub nie, są gorsze od..., są lepsze od ...
- nie kupuj tego czy tamtego bo..
- piszczą i nic nie poradzisz lub nie piszczą
- klocki/tarcze tej firmy starczają na 5tys km a innej na 25tys km przy normalnym użytkowaniu
I mam nadzieję, że kiedyś ktoś inny skorzysta z tych naszych dyskusji stając przed wyborem nowych części do Lexa
To oczywiście nie jest krytyka użytkowników, którzy pakują kilka czy kilkanaście tysiaków w upgrade fabrycznego modelu. Każdy ma prawo robić ze swoimi złociszami co chce
Najtańszy zastaw na obie osie to wydatek rzędu 500 zł za części bez montażu, komplet tarcze +klocki do GS300 np ATE na obie osie to koszt ca 800-900 zł. Porównując do ceny zestawu jaki podałeś to minimum 1/4 kosztów. Czy aby na pewno warto wysupłać 4k złociszy jednorazowo bo w ciągu 7 lat na 99% zestaw ATE lub inny w porównywalnej cenie i jakości ulegnie awarii co najmniej 5-krotnie?
Swój wybór chciałbym oprzeć o opinie użytkowników typu:
- mam, miałem są skuteczne lub nie, są gorsze od..., są lepsze od ...
- nie kupuj tego czy tamtego bo..
- piszczą i nic nie poradzisz lub nie piszczą
- klocki/tarcze tej firmy starczają na 5tys km a innej na 25tys km przy normalnym użytkowaniu
I mam nadzieję, że kiedyś ktoś inny skorzysta z tych naszych dyskusji stając przed wyborem nowych części do Lexa
-
- Lex Driver
- Posty: 415
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Moje zdanie znasz.
Jeśli kogoś stać to może zakładać hamulce jakie i za ile mu się podoba.
Co do krzywiących się tarcz to zanim zaczniemy zakładać tarcze nowe tarcze czy to za 200 czy za 2 tyś to przyjrzyjmy się też zaciskom jak działają,tłoczki itd.
Jeśli kogoś stać to może zakładać hamulce jakie i za ile mu się podoba.
Co do krzywiących się tarcz to zanim zaczniemy zakładać tarcze nowe tarcze czy to za 200 czy za 2 tyś to przyjrzyjmy się też zaciskom jak działają,tłoczki itd.
-
- Lex user
- Posty: 39
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 22:57
- Model Lexusa: GS430 MK3
- Skąd:: Świdnica
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Nie zrozumieliśmy się do końca... dla mnie 4-5tyś. to też masa pieniędzy i nie jestem chętny do ich wydania zwłaszcza, że do tego dochodzą mi jeszcze przewody w stalowym oplocie i pełna regeneracja hamulców z malowaniem.Lolek777 pisze:Czy aby na pewno warto wysupłać 4k złociszy jednorazowo bo w ciągu 7 lat na 99% zestaw ATE lub inny w porównywalnej cenie i jakości ulegnie awarii co najmniej 5-krotnie?
Po prostu dość mocno zaniepokoiła mnie sytuacja podczas tegorocznej, wakacyjnej jazdy autostradowej. Przy dużym natężeniu ruchu gdzie podczas częstego hamowania poczułem, że hamulce zaczęły słabnąć do tego mam dość wyraźne bicie podczas hamowania.
W poprzednim "zmodyfikowanym" aucie tego nie miałem...
W tygodniu jestem umówiony na serwis olejowy, więc mechanik mi sprawdzi od razu czy to na pewno krzywa tarcza, ale raczej na 90% tak.
Na pewno klocki kupię z wyższej półki a tarcze... hmmm... może na black friday coś znajdzie w dobrej cenie
-
- Lex user
- Posty: 34
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 13:05
- Model Lexusa: GS430 MK3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Jak robiłem u siebie hamulce, to zamontowałem z przodu tarcze zimmermann sport i komplet klocków textara na przód i tył. Sporo czytałem też tu na forum i taki zestaw wybrałem. Tarcze były prawie nowe ale już biły. Podejrzewam, że komuś nie chciało się dobrze piast oczyścić bo był straszny nalot rdzy jak na świeże tarcze i się szybko pogięły.
Przejechałem już 10kkm i generalnie jestem zadowolony. W wakacje na południu europy goniłem po wąskich, krętych dróżkach nad morze i nie pomyślałem ani razu, żeby hamulce się zmęczyły, czy osłabiły. Przed jednym fotoradarem mnie uratowały Na polskich autostradach też nic się nie działo a wiadomo jak się u nas jeździ. Zużycia nadmiernego nie widzę, klocki moim zdaniem mało pylą. Drogo nie było, do normalnej jazdy spokojnie wystarczają.
Przejechałem już 10kkm i generalnie jestem zadowolony. W wakacje na południu europy goniłem po wąskich, krętych dróżkach nad morze i nie pomyślałem ani razu, żeby hamulce się zmęczyły, czy osłabiły. Przed jednym fotoradarem mnie uratowały Na polskich autostradach też nic się nie działo a wiadomo jak się u nas jeździ. Zużycia nadmiernego nie widzę, klocki moim zdaniem mało pylą. Drogo nie było, do normalnej jazdy spokojnie wystarczają.
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 lip 2021, o 10:08
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Dzieki heis, sam zmieniałeś, warsztat czy ASO?
-
- Lex user
- Posty: 34
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 13:05
- Model Lexusa: GS430 MK3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
Sam. Takie prostsze rzeczy sam ogarniam sobie w parkingu podziemnym
- Thorgal1
- Moderator
- Posty: 785
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:14
- Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
- Skąd:: Śląsk, Chelsea
- Lokalizacja: Śląsk Chelsea
- Kontakt:
Re: GS430 MK3 HAMULCE
w gs 450h dałem przód EBC nacinane a na tył ATE - klocki hawk 5.0 pro
ponad 3.5k pln chyba w 2019 - do tej pory jest i hamuje dużo lepiej od serii - 2t zatrzymuje się dużo sprawniej.
ponad 3.5k pln chyba w 2019 - do tej pory jest i hamuje dużo lepiej od serii - 2t zatrzymuje się dużo sprawniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości