Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
michal_5000
Lex user
Posty: 181
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: michal_5000 »

Jak cześć z Was wie, od pewnego czasu zasadzam się na GS-a Mk.2 - jednak chciałbym mieć w tym aucie osiągi porównywalne z BMW E39 540 (a docelowo może M5 :smoke: ).
Mam spory problem, bo wybór tych aut jest b. ubogi, a jak ma się kilka kryteriów - to już w ogóle tragedia. Rozważam wszystkie możliwe opcje - łącznie z nierozwojowym GS430 oraz importem z UK Aristo i przekładką na LHD - i stąd ten post.
Ale może po kolei...

Wstęp
- wszystkie moje auta dotąd to wolnossące V8 - dlatego o uturbianiu mam minimalną wiedzę (a chciałbym pójść w tą stronę),
- spędziłem grube godziny wertując różne fora - jednak wciąż brakuje mi podstaw, :scratch:
- prace powierzałbym profesjonalnemu warsztatowi - sam mogę co najwyżej poszukać jakichś części.

Co chcę osiągnąć
- samochód miałby zostać w pełni uliczny i być używany na co dzień,
- skrzynia musi zostać automatyczna,
- chciałbym minimalnie (=jak najszybciej) ok. 300 hp, docelowo marzy mi się 400-450 hp.

Jaki mam budżet
Myślę, że "na już" mógłbym zmobilizować ok. 40k (wydaje się to za mało na poliftowego GS300 + mody). Jeśli mielibyśmy dobić do 50k - wtedy chyba musiałbym rozłożyć to na raty, tzn. kupić bazę teraz a dopiero za jakiś czas zabrać się za prace (czego trochę się obawiam - w takiej sytuacji może kupić "na wszelki wypadek" GS430).

Co rozważam
- zakup GS300 i swap na 2JZ-GTE,
- zakup GS300 i uturbienie seryjnego 2JZ-GE,
- zakup Aristo w UK z seryjnym 2JZ-GTE twin turbo i przekładkę na LHD (można tam ustrzelić importy z Japonii w super pieniądzach),
- zakup GS430 z seryjnym 3UZ-FE i swap na 2JZ-GTE nie wiadomo kiedy.

O co pytam
Byłbym BARDZO wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi w żołnierskich słowach i mega skrócie - odpowiedzieć na poniższe pytania i uporządkować chaos, który mam w głowie:

1. Co należałoby kupić/przerobić, aby w seryjnym GS300 (a więc 2JZ-GE) dokonać swapu na 2JZ-GTE z Aristo?
2. Co należałoby kupic/przerobic, aby uturbic seryjny silnik GS300 (a więc 2JZ-GE) - powiedzmy do parametrów porównywalnych z seryjnym 2JZ-GTE?
3. Co jeszcze należałoby kupic/przerobic, aby z seryjnego 2JZ-GTE dojść w okolice 400hp?
4. Czy pod kątem swapa 2JZ-GTE z Aristo - Lexus GS430 jest w czymkolwiek gorszy od GS300 (różni się skrzynią? czymś innym?)?
5. O co chodzi z single turbo i dlaczego wszystkie większe projekty na bazie 2JZ idą w tą stronę (zamiast TT jak w seryjnym 2JZ-GTE)?

Z góry dzięki za wszelkie rzeczowe info, może wreszcie zdecyduję, którym wariantem iść. :scratch:
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: klexus »

Siema
kasy wystarczy, kupisz za 20 000 GS-a, druga połowa idzie na moda 2jz.
i masz 350-400KM.
Chyba ze chcesz miec kompresor który wychodz dużo taniej:) a moc 300KM mysle ze osiągalna.
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: Ralfx »

1. trzeba kupić aristo, nic więcej Ci nie powinno być potrzebne (chyba że graty z aristo wymagałyby wymiany) przekłada się, całość spod maski jednej pod drugą maskę, przekłada się komputer i śmiga, jeśli nie spartoli roboty ;)

2. Żeby uturbić 2JZ trzeba go odprężyć, rozebrać głowice, dorobić (lub kupić w US) grubszą uszczelkę w tym celu. Problematyczny jest kolektor dolotowy. Widziałem projekty gdzie zostawiali ludzie seryjny kolektor ale osobiście nie uważam tego za dobre rozwiązanie: robi się ciasno, trzeba wymieniać wiskoze na inne chłodzenie (dwa wiatraki, elektryczne) żeby zmieścić się z orurowaniem IC, do tego droga całego powietrza sie wydłuża (zwiększa się pojemność układu chłodzenia powietrza) co ma wpływ na reakcje doładowania czytaj zwiększona turbodziura. Kolektor z 2JZ-GTE nie podejdzie do 2JZ-GE bo są inne głowice, dlatego trzeba sobie dorobić (nie znalazłem jeszcze w sprzedaży takich kolektorów do 2JZ-GE).
Reszta gratów to już kaszka z mleczkiem: turbina, kolektor wydechowy pod turbo (do kupienia albo uspawania samemu), wastegate, blow off, orurowanie, intercooler, oraz piggyback (komputery Toyoty sa nieprogramowalne, najbardziej opłaci się chyba ECUmaster III )

3. Graty sa dość mocne to myśle że można by podkręcić mu doładowanie. Zestroić to na wcześniej wspomnianym ECUmasterze i podejść w okolice 400KM. Skrzynia spokojnie zniesie, silnik też, najbardziej po dupie dostaną turbiny ale to co najwyżej wymieniłbyś sobie później jak by sie zmęczyły.

4. nie moje klimaty

5. Ja też nie kminie bazy, po co przerabiać układ twin turbo na single. W twin turbo jest większy potencjał i mniejsze turbodziury. Może i mnie ktoś tu oświeci (chyba że chodzi o koszta ale to nie jest argument)
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
michal_5000
Lex user
Posty: 181
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: michal_5000 »

Dzięki za info, Panowie...

@klexus - za 20k dostaniesz może przedlifta w Polsce - a przed tym się trochę zapieram... nic to, będę myślał.

@Ralfx - nie ukrywam, że wolałbym zamiast całego Aristo (o które tez nie tak łatwo) kupić raczej potrzebne elementy... Na razie wiem tyle, że potrzebuję silnik (long block) - i tu mniej więcej w kosztach się orientuję. Przez analogię do tego co pisałeś dalej - rozumiem, że należałoby wziąc z Aristo także kolektor dolotowy, turbiny,
ECU, orurowanie... IC seryjnie nie występuje o ile wiem, w kwestii wastegate i blow off muszę się jeszcze doedukowac :oops: (uprzedzałem że jestem nowicjuszem w temacie FI). Próbuję zorientować się o co w ogóle mam się dowiadywać np. w kwestii cen.

Ogólnie przychylam się do wariantu: kupić 430 lub 300 (widzę plusy jednego i drugiego) - i robić swap "gotowego" GTE.

PS. z wiskozą szczerze mówiąc zabiłeś mnie - byłem pewien (na podstawie ToyoDIY.com oraz tego co widziałem na własne oczy w tych Lexach) że jej tam po prostu nie ma, tzn. że wiatrak jest elektryczny... :? )
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: klexus »

Po liftowy ma inne tylne śwatła, w środku detale takie jak ramka przy lewarku i cos przy obudowie zegarów. Reszta niczym sie nie różni.
Jak miałbym wybór, brałbym gs430 ładnie idzie tyle ze mało tego i nie ma w czym wybierać. Swpa zawsze jest ryzyko, chyba ze zrobisz przegląd turbin i ewentualnie regeneracja.
Jak bardzo chcesz kupuj coś taniego dobrze utrzymanego bezwypadkowego (jak da rade)http://otomoto.pl/lexus-gs300-full-opcja-C19934046.html
montuj to co wrzucił kolega Legato viewtopic.php?f=47&t=490&start=10
pózniej strojenie i opisuj wrażenia na forum :gamer:
michal_5000
Lex user
Posty: 181
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: michal_5000 »

@klexus - no właśnie jakoś te detale przedliftowe mi nie leżą... Ponadto chodzi też o ogólną "świeżość" i utrzymanie auta - rok '98 statystycznie będzie jednak trochę gorszy niż '01 czy '02. Ale mówię - to się jeszcze zobaczy, bo tych aut jest jak na lekarstwo (a mam jeszcze kilka kryterów).

BTW - a jak u Ciebie skończyła się historia? Widziałem na Racingforum, że też się orientowałeś...
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: Travis »

klexus pisze:Po liftowy ma inne tylne śwatła, w środku detale takie jak ramka przy lewarku i cos przy obudowie zegarów. Reszta niczym sie nie różni.
Jak miałbym wybór, brałbym gs430 ładnie idzie tyle ze mało tego i nie ma w czym wybierać. Swpa zawsze jest ryzyko, chyba ze zrobisz przegląd turbin i ewentualnie regeneracja.
Jak bardzo chcesz kupuj coś taniego dobrze utrzymanego bezwypadkowego (jak da rade)http://otomoto.pl/lexus-gs300-full-opcja-C19934046.html
montuj to co wrzucił kolega Legato viewtopic.php?f=47&t=490&start=10
pózniej strojenie i opisuj wrażenia na forum :gamer:

Taki turbo kit bardziej się opłaca niż szukanie 2JZ-GTE. Taki zestawik wychodzi około 5k a cały silnik w przyzwoitym stanie z okablowaniem, ECU i innymi pierdołami to wydatek około 10k lub więcej. Druga sprawa dostępność tych silników nie jest duża a na alledrogo czasami sobie życzą za same kolektory z turbinami po 6k :/ Sam powoli zaczynam myśleć nad swapem i rozglądam się po necie co gdzie dopaść za rozsądne pieniądze i myślę że 2JZ-GE będzie najrozsądniejsze ze względu na nie wielką cenę później taki turbo kit, skrzynia manualna i dyferencjał LSD z supry (tu już dużo gorzej z dostępnością) ale o tym w przyszłości w innym wątku.

Na Twoim miejscu brałbym przed lifta jak Klexus zapodał wyżej i modził :)
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: dS »

Travis ale taki kit to nie wszystko. To dopiero początek kosztów.
a 2JZ-GTE można wyrwać taniej niż 10 kafli.
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-ARISTO ... 3a66b4fd25
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
michal_5000
Lex user
Posty: 181
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: michal_5000 »

Oczywiście skanuję już eBay dość dokładnie... kłopot taki, że sam 2JZ-GTE (long block) - to też nie wszystko :( Chciałbym chociaż w przybliżeniu oszacować co i za ile potrzeba oprócz silnika.
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post autor: Travis »

dS pisze:Travis ale taki kit to nie wszystko. To dopiero początek kosztów.
a 2JZ-GTE można wyrwać taniej niż 10 kafli.
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-ARISTO ... 3a66b4fd25

Patrzyłem się dzisiaj na ten sam silnik, zauważ tylko że sprzedawca podaje że za wiązkę ecu alternator i inne ważne części można dokupić osobno więc cena z automatu będzie wynosiła ok 2000 funtów jak nie więcej bo jak na taki motorek to ma mało nalatane i będzie dużo warty.

Co do TKitu to zdaję sobie sprawę że to nie wszystko, ja chciałbym się zmieścić w przedziale cenowym 15-20k zł za cały swap i uturbieniem, czy się uda zobaczymy, to na razie plany na przyszły rok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość