Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by Ralfx »

Ja też już stwierdziłem że uturbianie 2JZ sie nie opłaca. No może nie tyle nie opłaca co niesie ze sobą pewne ryzyko niepowodzenia. Bede robić swapa bo bezpieczniej i niedrogo.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by michal_5000 »

Z tego co czytam (tu i w wielu innych miejscach) - swap GTE jest zdecydowanie częściej rekomendowany. Choć były też projekty NA-T.
Mówicie że najlepiej brać całego donor car'a... Ok, a jak z dostępnością takich dawców w UK? Bo szczerze mówiąc na eBay'u jakoś na pęczki ich nie widziałem.

@BeeMiX - dobry link, nie wiem czemu wcześniej się na niego nie natknąłem.
@janasek - na poważnie chyba bym nie rozważał 1JZ... mniej więcej z tych powodów co mówisz. Natomiast części zamienne, awaryjność itd. - właśnie dla mnie mają duże znaczenie. Chciałbym mocnego daily drivera a nie garażową księżniczkę i w sumie z podobnych powodów pozbyłem się BMW, postanowiłem zmienić V8 na I6 itd.
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by BeeMiX »

Znalezienie auta na części to kwestia paru tygodni, przyczaj się, nie napalaj na pierwsze znalezione auto, najlepiej żeby było wyrejestrowane, bez MOTu, może lekko uszkodzone, wtedy można je wyrwać za grosze (mniej jak 1000 funtów).

Nie odrzucał bym 1JZ tak szybko. Od 2JZ-GTE różni się tylko rozrządem (krótszym paskiem) ale przybliżeniu to te same silniki tylko 1JZ ma niższy blok i 2.5l pojemnosci. Na seryjnych turbinach i układzie paliwowym spokojnie robisz 340KM. Jak chcesz iść wyżej wymieniasz wtryski na większe i wrzucasz single turbo (na przykład Holset na którym robisz 500KM+)
janasek wrote:Oryginalne łapy od 1JZGTE są takie same jak do 2JZGTE? Szukłem na toydiy.com ale jakoś nie znalazłem. Moim zdaniem trzeba je przerobić aby podeszły pod IS200. Z 2JZ by nie było tego problemu, bo będą pasowały od IS300 razem z silnikiem. BeeMiX, jak to w końcu jest?

Pozdrawiam
1JZ ma te same łapy co 2JZ (obojętnie czy GE czy GTE). Problemem jest tylko miska olejowa którą trzeba wziąć z 2JZ-GE który siedział w IS/GS, SC/Soarer ma inną miskę. To samo tyczy się 2JZ-GTE z Supry. Przy swapowaniu 2JZ-GTE z Aristo do IS/GS nie ma tego problemu.
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by michal_5000 »

BeeMiX wrote:w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM.
A orientujesz się może jak to jest w przypadku GS430 (czy ta skrzynia będzie lepsza pod GTE)?

Szybkie sprawdzenie na ToyoDIY.com sugerowałoby, że wszystkie te skrzynie czymś sie różnią (sprawdziłem tylko numer części całej skrzyni):

GS300
35000-3F510
35000-3F540 A650E

GS430
35000-3F530 A650E

Aristo
35000-3F450 A340E
User avatar
Travis
Lex Master
Posts: 1427
Joined: 8 Dec 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Location: Nowy Targ
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by Travis »

http://www.ebay.co.uk/itm/1999-V-TOYOTA ... 3f0c26b796 ładny dawca
A tu cały 2JZ-GTE z wszystkimi gratami za rozsądną kasę
http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-2JZGTE ... 3a6893782c
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by BeeMiX »

michal_5000 wrote:
BeeMiX wrote:w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM.
A orientujesz się może jak to jest w przypadku GS430 (czy ta skrzynia będzie lepsza pod GTE)?

Szybkie sprawdzenie na ToyoDIY.com sugerowałoby, że wszystkie te skrzynie czymś sie różnią (sprawdziłem tylko numer części całej skrzyni):

GS300
35000-3F510
35000-3F540 A650E

GS430
35000-3F530 A650E

Aristo
35000-3F450 A340E
Bez znaczenia jaka by nie była nie połączysz jej z 2JZ-GTE. seria UZ-FE ma zupełnie inne dzwony.
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Post by michal_5000 »

@Travis - O tym pierwszym to ja w ogóle myślałem nie jako dawcy, tylko po prostu żeby go kupić! Jednak po wstępnym rozpoznaniu skomplikowania przekładki - odpuściłem ten scenariusz.

Drugi motor faktycznie wygląda fajnie... Ech, nie chcę brać gratów jak jeszcze nie mam bazowego auta - bo gdyby nie to, to chyba próbowałbym się z typem dogadywać... :(

@BeeMiX - tego nie wiedziałem - dzięki. Ważna informacja pod kątem zakupu bazy.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests