Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
Ruch przy niedzieli niewielki - więc ja coś zagaję
Od jakiegoś czasu szukaliśmy z żoną "Zastępczaka" - czyli bezstresowego samochodu za małe pieniądze, który robiłby za backup w razie niedyspozycji któregoś z "głównych" aut - i byłby serwisowany mniej więcej wtedy, jak przestanie jeździć.
Różne modele były rozważane, w końcu wybór padł na Hondę Legend II generacji (KA7), produkowaną w latach 1992-1995. Jakoś zawsze miałem do niej sentyment, a teraz chodzą za grosze. Po kilku mniej udanych podejściach, weszliśmy w posiadanie takiego "bolidu".
Akurat trafił się egzemplarz amerykański, a więc logo bez litery "H":
Z zewnątrz:
Ze środka:
Auto ma "podstawowe luksusowe" wyposażenie - i w tym przypadku to wystarczy Na przykład - szyberek:
Oczywiście automat:
Auto klima (działa, byłem w szoku!):
Grzane siedzonka:
Elektryczna i podnoszona przy wsiadaniu kolumna kierownicy:
Tempomacik:
Pamięć foteli:
Dość zacne nagłośnienie - niestety samo radio coś się nie chce odblokować (ciągle żąda kodu, pomimo wpisywania dobrego)...
Zmieniarka (gdybym jeszcze miał jakąś płytę... ):
I pomniejsze umilacze czasu jaki spędzamy w aucie:
Jest też jako taki bagarek:
I silnik - tu ciekawostka, bo jest to V6 ustawione wzdłużnie - pomimo przedniego napędu
Podsumowując - autkiem jeździ się MEGA-pozytywnie i na luzie. Niedomagania jakieś tam są, ale zupełnie mnie nie martwią - i o to chodziło (w moim poprzednim BMW E38 miałbym już kolejne siwe włosy ).
Zmian żadnych raczej nie będzie, no chyba żeby coś mi odbiło i chciałbym zrobić z niego "project car" . Jak się okazuje - i tu są jakieś możliwości, pomimo skażenia "grzechem pierworodnym" w postaci przedniego napędu ---> [klik]
Choć trzeba przyznać, że Legend tej generacji wizualnie ma duży potencjał... Jak ktoś nie wierzy, to zachęcam do obejrzenia tego projektu na StanceWorks.com ---> [klik]
Od jakiegoś czasu szukaliśmy z żoną "Zastępczaka" - czyli bezstresowego samochodu za małe pieniądze, który robiłby za backup w razie niedyspozycji któregoś z "głównych" aut - i byłby serwisowany mniej więcej wtedy, jak przestanie jeździć.
Różne modele były rozważane, w końcu wybór padł na Hondę Legend II generacji (KA7), produkowaną w latach 1992-1995. Jakoś zawsze miałem do niej sentyment, a teraz chodzą za grosze. Po kilku mniej udanych podejściach, weszliśmy w posiadanie takiego "bolidu".
Akurat trafił się egzemplarz amerykański, a więc logo bez litery "H":
Z zewnątrz:
Ze środka:
Auto ma "podstawowe luksusowe" wyposażenie - i w tym przypadku to wystarczy Na przykład - szyberek:
Oczywiście automat:
Auto klima (działa, byłem w szoku!):
Grzane siedzonka:
Elektryczna i podnoszona przy wsiadaniu kolumna kierownicy:
Tempomacik:
Pamięć foteli:
Dość zacne nagłośnienie - niestety samo radio coś się nie chce odblokować (ciągle żąda kodu, pomimo wpisywania dobrego)...
Zmieniarka (gdybym jeszcze miał jakąś płytę... ):
I pomniejsze umilacze czasu jaki spędzamy w aucie:
Jest też jako taki bagarek:
I silnik - tu ciekawostka, bo jest to V6 ustawione wzdłużnie - pomimo przedniego napędu
Podsumowując - autkiem jeździ się MEGA-pozytywnie i na luzie. Niedomagania jakieś tam są, ale zupełnie mnie nie martwią - i o to chodziło (w moim poprzednim BMW E38 miałbym już kolejne siwe włosy ).
Zmian żadnych raczej nie będzie, no chyba żeby coś mi odbiło i chciałbym zrobić z niego "project car" . Jak się okazuje - i tu są jakieś możliwości, pomimo skażenia "grzechem pierworodnym" w postaci przedniego napędu ---> [klik]
Choć trzeba przyznać, że Legend tej generacji wizualnie ma duży potencjał... Jak ktoś nie wierzy, to zachęcam do obejrzenia tego projektu na StanceWorks.com ---> [klik]
-
- Lex Driver
- Posty: 691
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
- Model Lexusa: GS430 mkIII
- Skąd:: zamosc
- Lokalizacja: zamosc
- Kontakt:
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
fajna furka ... a jakie to grosze kosztowal ten zastepczak...mogbys podac kilka danych technicznych no i porownac wrazenia z lexusem jesli posiadasz
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
@hydrant - generalnie chodzą od 2 kPLN (za szrota, raczej na części) do 7-8 kPLN. Nasz akurat był bliżej górnej granicy, ale po namyśle wyszło nam, że warto (widziałem sporo faktur, więc wiem ze dużo rzeczy było zrobione - np. uszczelka pod głowicą, co jest częstą przypadłością tego modelu).
Co do danych technicznych - silnik to V6 3.2L. Dokładnie jest to C32A5 (tzw. Type II) - czyli końcowe wcielenie tego motoru, występujące tylko w wersji GS na rynek amerykański w latach '94-95 - i w tej właśnie wersji ma niby (raczej: miał 18 lat temu ) 230 hp / 279 Nm. Trochę dziwny jest rozkład mocy, bo kręci się wyżej niż znane mi auta i ma dość słaby dół - czyli tym szybciej jedzie im szybciej jedzie
Z Lexem Ci nie porównam, gdyż jeszcze nie znalazłem nic dla siebie. Jednak biorąc inne auta z epoki - to np. BMW E32 i E34 (odpowiednio seria 7 i 5 z wczesnych lat '90) są w środku bez porównania bardziej tradycyjne i trącące myszką. Z drugiej strony prowadzą się znacznie stabilniej, mają lepiej tłumiące zawieszenie i lepsze wyciszenie. Również wyposażeniowo potrafią być bardziej dopakowane (choć to bardzo zależy od konkretnego egzemplarza).
Spoza BMW - np. do Mercedesa SEC z '91 w ogóle nie ma co porównywać. Legend jedzie bo jedzie, trochę podskakuje, trochę się przechyla, trochę skrzypi - SEC sunie jak ruchoma skała. Ale przypuszczam też, że ceny były inne tych aut - pomimo że w instrukcji użytkownika Legend jest dumnie nazwany "one of the finest luxury cars in the world".
Do BMW E38 (seria 7 od 1994) czy Audi D2 (A8/S8 od 1994) nie porównuję, bo to jednak już trochę nowsze pokolenie samochodów.
Co do danych technicznych - silnik to V6 3.2L. Dokładnie jest to C32A5 (tzw. Type II) - czyli końcowe wcielenie tego motoru, występujące tylko w wersji GS na rynek amerykański w latach '94-95 - i w tej właśnie wersji ma niby (raczej: miał 18 lat temu ) 230 hp / 279 Nm. Trochę dziwny jest rozkład mocy, bo kręci się wyżej niż znane mi auta i ma dość słaby dół - czyli tym szybciej jedzie im szybciej jedzie
Z Lexem Ci nie porównam, gdyż jeszcze nie znalazłem nic dla siebie. Jednak biorąc inne auta z epoki - to np. BMW E32 i E34 (odpowiednio seria 7 i 5 z wczesnych lat '90) są w środku bez porównania bardziej tradycyjne i trącące myszką. Z drugiej strony prowadzą się znacznie stabilniej, mają lepiej tłumiące zawieszenie i lepsze wyciszenie. Również wyposażeniowo potrafią być bardziej dopakowane (choć to bardzo zależy od konkretnego egzemplarza).
Spoza BMW - np. do Mercedesa SEC z '91 w ogóle nie ma co porównywać. Legend jedzie bo jedzie, trochę podskakuje, trochę się przechyla, trochę skrzypi - SEC sunie jak ruchoma skała. Ale przypuszczam też, że ceny były inne tych aut - pomimo że w instrukcji użytkownika Legend jest dumnie nazwany "one of the finest luxury cars in the world".
Do BMW E38 (seria 7 od 1994) czy Audi D2 (A8/S8 od 1994) nie porównuję, bo to jednak już trochę nowsze pokolenie samochodów.
- prosperopro
- Lex Driver
- Posty: 599
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
- Model Lexusa: LS400 UCF11
- Lokalizacja: Lublin
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
polowalem na taki kiedys... niestety niebylo sztuki godnej uwagi... ;( ale ta widac ze fajnie prowadzona i oby bezawaryjnej jazdy zycze z ciekawosci duzo nalatane ? btw ogolnie czesci z hondy legend niezawsze pasuja do acury legend
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
@prosperopro - na zegarze niby 124,xxx mil było w chwili kupna - ale naprawdę kto go tam wie...? Z częściami to prawda - np. zderzak przedni się różni w ostatnich dwóch rocznikach.
- prosperopro
- Lex Driver
- Posty: 599
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
- Model Lexusa: LS400 UCF11
- Lokalizacja: Lublin
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
a zerkales podspod tam widac wszystko, w sumie 200 tys. km na taki samochod to uczciwy przebieg
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
- medyk
- Lex user
- Posty: 122
- Rejestracja: 8 sie 2011, o 02:01
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Ashbourne IRL
- Kontakt:
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
Zacna maszyna! A to to na podtlenek LPG jest czy na etylinie to sunie?
Jeżeli zrobisz to czego się boisz osiągniesz to czego chcesz...
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
Nie, podtlenku nie ma i nie będzie... Po pierwsze to tylko V6 więc pali znośnie, po drugie do okazjonalnego użytku, po trzecie miałem już jedno auto z gazem i mam mieszane uczucia a po czwarte jak UE nam zafunduje nową akcyzę to gaz straci rację bytu.
-
- Lex user
- Posty: 24
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 15:29
- Model Lexusa: IS220
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Luzacki Zastępczak, czyli Acura Legend
Fajne autko. Miałem okazję niedawno jeździć parę lat młodszym Legendem, też z automatem i bardzo fajne wrażenia ogólne auta
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości