Skrzynia szarpie

Post Reply
brenix
Nowy lex user
Posts: 1
Joined: 28 Feb 2023, o 21:44
Model Lexusa: GS300t
Skąd:: Gdańsk
Contact:

Skrzynia szarpie

Post by brenix »

Dzień dobry, na wstępie chciałem się przywitać na forum. 
Panowie mam taki problem, w moim lexusie po odpaleniu na zimnym silniku jak ruszam to jezeli jade delikatnie to zmiany z 2 na 3 i 3 na 4 sa bardzo dlugie tzn mam wrazenie ze skrzynia zrzuca jeden bieg i chwile zastanawia sie zanim zapnie kolejny, wyczuwa sie wtedy jakby zwolnienie auta. Jezeli natomiast rusze szybciej to czasami przy zmianie na tych biegach skrzynia szarpnie a nawet dość mocno da się odczuc jakby uderzenie. Auto jest z 2018r i ma 67 tys przebiegu i Ok 2 tyś temu był wymiony olej w skrzyni a ASO lexusa. Auto mam od pół roku ale mam wrażenie że przed wymiana skrzynia chodziła płynniej. Byłem w aso, zrobili ponowna adaptacje i twierdzą że według nich jest ok. Ale dla mnie to jest nieakceptowalne w aucie tej klasy. Po za tym jak Auto przejedzie kilka km i sie rozgrzeje to skrzynia zaczyna chodzić plynnie. Wcześniej miałem passata b8, wiem że tam była inna skrzynia ale chodziła po niebo lepiej a miał 3 x większy przebieg. Czy miał ktoś podobny problem czy to może normalne działanie tej skrzyni a ja jestem przewrażliwiony?
Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam 
Łukasz
annaaaxx0
Nowy lex user
Posts: 1
Joined: 22 Mar 2023, o 15:24
Model Lexusa: ass
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Skrzynia szarpie

Post by annaaaxx0 »

U mnie też niestety był właśnie z tym problem ostatnio



Biuro rachunkowe Pruszcz Gdański
Yuras
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 2 Aug 2024, o 18:10
Model Lexusa: GS350 AWD IV
Skąd:: Olsztyn
Contact:

Re: Skrzynia szarpie

Post by Yuras »

Ok, zostawiam dla potomnych bo miałem podobny problem i został już ogarnięty;

Lexus GS350 AWD GRL15 (2012);

Mój problem wyglądał następująco;
Na zimnej skrzyni zmiany biegów były mocno wyczuwalne (zwłaszcza z 1-2), gdy auto powoli się toczyło i nagle dodało się gazu to skrzyni dość długo zajmowało wrzucenie biegu co skutkowało mocnym szarpnięciem (obroty zdążały wzrosnąć zanim skrzynia załapała bieg), zmiany biegów stopniowo wygładzały się wraz ze wzrostem temperatury skrzyni, na ciepłej tylko sporadycznie zdarzała się wyczuwalna zmiana biegów.

Rozwiązanie:
Wymiana tylnych piast. Tylne piasty miały bardzo duży luz i masakrowały sygnał na tylnych czujnikach ABS, nie wystarczająco żeby wywaliło błąd ABS, ale wystarczająco żeby skrzynia się gubiła. Po założeniu nowych piast zmiany biegów stały się niewyczuwalne zarówno na zimnej jak i na ciepłej skrzyni.

Mam nadzieję że komuś to pomoże; Pozdrawiam~
Post Reply

Return to “GS mk4 2012-”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests