Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Rum83
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2011, o 08:07
Model Lexusa: przymierzany IS 250
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: Rum83 »

Witam,

po długim czasie przeglądania, 'marudzenia' i analizowania oferty konkurencji, planuje kupno Lexusa IS (prawdopodobnie 250), używanego, cenowo do ok 55.000zł (jeśli się w tej cenie uda kupić 'uczciwy' egzemplarz). Sporo czytałem o tej serii, przeglądnąłem również forum i mam kilka (-naście) pytań i wniosków, które prosiłbym zweryfikować (jeśli się mylę to poprawić) i jak najbardziej odnieść do własnych doświadczeń z ta serią - rozbudowane i konstruktywne komentarze jak najbardziej wskazane.
Moje pytania/wnioski postaram się wypunktować aby był w tym wszystkim większy ład ;)

1. IS 250 czy IS 220d ?
Skłaniam się ku 250. Rocznie robię niewielkie przebiegi (ok 10-12k) w większości jest to jazda po mieście - ok 60%. W silnikach diesla martwi mnie regeneracja/wymiana filtra cząsteczek stałych oraz ogólnie ew. koszty eksploatacyjne silnika (nie mówię o paliwie), i - jeśli takie występują - ew problemy z paleniem auta w zimie. No i to że dźwięk V6 w benzynie to poezja ;)

2. Napęd na tył, czyli jedna z rzeczy która mnie najbardziej martwi. Wiadomo, że powoduję nadsterowność (tak jak napęd na przód podsterowność) - i tutaj moje pytanie - jak się to ma do jazdy zimą? Czy słabo dociążony tył powoduje dużą zmianę w przyczepności auta? Ciężko jest ruszyć z średnio ośnieżonej/śliskiej nawierzchni? Wiem, że skrzynia automat. ma funkcję 'zima' - czy jest to faktycznie pomocne (wraz z całą gamą innych systemów wspomagających jazdę)?
Rozwiązaniem byłoby tutaj kupno 4WD ale to już raczej nie w tej cenie ... Jak to jest u Was, czy jest duży drift zimą?
Dodam że autem z napędem na tył jeździłem kilkanaście razy, latem (ford pinto z końca lat 70) więc ogólnie nie mam doświadczeń.

3. Skrzynia biegów. Tutaj wybór chyba oczywisty, że powinien być to automat (z takimi opiniami spotkałem się tutaj na forum). I mojej pytanie - ciężko jest się przerzucić z manuala na automat (biorąc pod uwagę przyzwyczajenia)?

4. Spalanie. Nie ukrywam, że zależy mi na umiarkowanym spalaniu (oczywiście w granicach rozsądku biorąc pod uwagę silnik). Czy w przypadku 'w miarę' spokojnej jazdy, w przypadku IS250, spalanie w mieście jest osiągalne rzędu 10l/100km? Czy może standardem jest ok 13l/100km?

5. Lakier. Spotykam ogłoszenia gdzie jest np. "czarny (nie metalic)". Jak to się ma do tego IS'a? W przypadku kupna nowego, do lakieru metalic trzeba dopłacić, więc są egzemplarze o 'zwykłym' lakierze - jak to się przedstawia wizualnie w rzeczywistości (w odniesieniu do tej marki), w przypadku mycia/woskowania, czy jest to po prostu zwykły lakier, bez wyrazu czy może z jakimiś dodatkami, które ułatwiają jego utrzymanie w dobrym stanie oraz ogólny wygląd? Jakie Lexus ma podejście do tej kwestii? Warto kupić nie-metalic czy może szukać z lakierem metalic?

6. Parkowanie a widoczność, wyposażenie. W najbogatszej wersji (Prestige) jest opcja z ekranem i dvd - czy w tym przypadku opcja parktronica z kamerą cofania i system wspomagającym parkowanie jest w wyposażeniu? Czy może jest to opcjonalne np. jest dvd a nie ma kamery cofania.
Jak ogólnie ma się widoczność przez tylną szybkę w przypadku parkowania (tutaj spotkałem się z negatywnymi opiniami)?
Czy audio Levinson'a jest również opcjonalne czy w standardzie (jeśli tak, w której wersji wyposażenia)?

7. Zawieszenie. Czasami muszę dojechać do klienta na działkę, a drogi dojazdowe bywają różne... Wiec jak się ma zawieszenie do stanu naszych dróg? Tutaj spotkałem się z opiniami że nie jest aż takie twarde i jeździ się w miarę komfortowo po gorszych drogach? Oraz jak ogólnie ma się wysokość zawieszenia - czy łatwo jest 'wyhaczyć' kraweżnik przy parkowaniu lub jakiś wyższy podjazd (nie uwzględniam dokładania spojlerów itp)?

8. Z jakimi awariami się spotkaliście w przypadku IS250? I jakie były ich koszta (wiadomo +-, lub ogólnie - duże/umiarkowane)? Jaka jest cena eksploatacji (pomijając paliwo) czyli wymiana płynów/filtrów drobne naprawy (ew elektronika czy wymiana wahacza) - zakladam serwis w ASO Toyoty.

9. Czy waszym zdaniem jest realne kupno IS250 w cenie do 55tys w Polsce (zarejstrowany w pl), w stanie bardzo dobrym najlepiej w opcji prestige, lakier metalic - tylko bez 4WD (na to już napewno braknie)? Oczywiście mówię o aucie bezwypadkowym, nie bitym, nie malowanym bez większych awarii (czy bardziej kosztownych wymian po kupnie). Z Niemiec, Litwy czy Holandii można by sprowadzić ale to wiąże się już z akcyzą 18,6% (>2000cm3) co drastycznie zwiększa koszta.

10. Jeśli można spytać - ile płacicie za ubezpieczenie IS250 i gdzie?

Wiem, że jest to tzw. 'wall of text' ale przynajmniej wszystko jest w jednym temacie - jeśli się rozwinie to admin mógłby zrobić z tego temat podwieszony - myśle, że są to bardzo istotne informacje (a napewno zainteresują) dla każdego, kto przymierza się do kupna IS250.

Oczywiście prosiłbym aby każdy wypowiadający się w temacie odpowiedział na każde z pytań (jeśli nie chce się rozpisywać to chociaż krótko).



Dzięki za jakiekolwiek info ! i pozdrawiam :ok:
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: dS »

1. zdecydowanie 250, na diesla jeździsz stanowczo za mało
2. nie masz się co bać RWD, kontrola trakcji inne wspomagacze będą trzymały cię prosto, musisz tylko pamiętać aby nie deptać mocno na zakrętach, warto sobie zimą pojechać na jakiś pusty parking i pokręcić trochę kółek coby złapać trochę obeznania z zachowaniem RWD
3. automat = lenisto, a do tego łatwo przywyknąć gorzej w druga stronę, benzyna chyba nie występowała z manualu
4. jeśli chodzi o spalanie to wiele osób mówi że pali podobnie jak IS200, mi IS200 w mieście na krótkich odcinak pali jakieś 11,5l, wiec IMO jak na auto ponad 200KM jest bardzo ładnie, poza tym przy przebiegach 1k km na miesiąc 5l w tą czy w tą nie robi dużej różnicy w kosztach.

6. widoczność do tyły jest niestety mizerna tak samo jak w 1gen. a to za sprawą wysokiego kufra przez co w jakiś śmietnik lub słupek łatwo wjechać
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: janasek »

Manual występował w IS250 ale ciezo dopaść używany egzeplarz. Dobrym wyborem będzie automat. Za 55k dostaniesz fajny egzeplarz ale trzeba szukać, i to bardzo mocno jeżeli chcesz dostać bezwypadek (może się uda w tej cenie).

Pozdro
Luxusem jadę... :)
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: tomekb »

1. is250 Rewela wybór
2. W zimę pomagają systemy znam pania doktor co kupiła sobie 1. auto z automatem i tylnym napedem (is250 Comfort) przedtem jezdziła terenową CRV W zime zrobila 15000km i mowi ze nie czóła tylnego napedu jeździ delikatnie ale w zime prawie każdy tak jeździ. Notabene maz pani doktor zamierza kupic sobie najnowsza generacje GS jak tylko skonczy sie leasing mu na xc60 wiec bede mial od kogo kupic fajne auto eheh. Zimą nie bedzie problemu jak bedziesz jeździł z głową.
3.Powyżej 140PS auto na codzień tylko Automat takie moje zdanie
Po ok 600km jazdy Automatem po miescie nie będziesz chciał wrócic do manuala
4. Spalanie mam 2 znajomych z is250 miasto 10-14 w zależności od stylu trasa 8-12 w zaleznosci od stylu rewelacyjny 6ciobiegowy automacik jak na ta moc to spalanie w granicah rozsadku
5. Na kolorystyce is250 sienie znam wiec nie odpowiem nigdy sie nie interesowałem a to ze w ogloszeniu nie mam metalic to nie znaczy ze nie ma metalika moze tez byc perła lexus lubi perłowe lakiery
6. Mysle ze cofanie to nie taki duzy problem nawet bez parktronika idzie sie nauczyc. zwykle parktroniki zreguly wystarczaja
7. kolega ma 120000km jezdzi po slasku jeszcze nic nie robil
8. nie spotkałem sie z wiekszymi awariami przynajmniej nie slyszałem ale tu zapytac trzeba mechaników woze AMO Serwis cos podpowie
9. Nie wiem ale bym aut bitych nie przekreślał wszystko zalezy od wielkosci udezenie oraz jakosci naprawy co kazdy dobry lakiernik jest wsatnie ocenic
10. ubezpieczenie jest od wartosci auta jakis tam procent nie jest to auto podwyzszonego ryzyka wiec mysle ze jak masz wszystkie zniszki to pakiet max 4000 z oc
Rum83
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2011, o 08:07
Model Lexusa: przymierzany IS 250
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: Rum83 »

Dzieki wielkie wszystkim za odpowiedzi i szczegółowe informacje! Mam nadzieje ze jeszcze kilku uzytkownikow sie udzieli w tym temacie. Czyli jednak IS250 to dobry wybor, mam nadzieje (tak jak piszecie) ze zima nie zakopie sie w byle sniegu ;)

Jeszcze mnie ten lakier interesuje - np. tutaj: http://www.uzywane.lexus-polska.pl/poka ... /550253319 (tiny: http://tiny.pl/h5zjb) (swoja droga co sadzicie o tym egzemplarzu? Ktos moze mial okazje go ogladac lub moglby to zrobic? Cena nie jest za wysoka patrzac na wyposazenie - jest to wersja najbogatsza - prestige) jest to "czarny (nie metalic)", zgodnie z: http://www.lexus-polska.pl/Images/CENNI ... 039469.pdf (tiny: http://tiny.pl/h5zjv) Lexus daje mozliwosc 3 rodzajow lakieru (za doplata): "LAKIER MIKA / METALIK / PERŁA".

Czyli jak to wyglada w praktyce? Przykladowo, bierzemy egzemplarz z "zwyklym lakierem" i za doplata nakladaja mike/metalic/perle? Jak sie ma ten "zwykly lakier" (czy tak wyglada jak ten na zdjeciu w w/w ogloszeniu?) czy moze jest to ta perla lub mika (ale to by chyba dealer napisal). Oraz jakie sa roznice pomiedzy tymi trzema: MIKA / METALIK / PERŁA? Ktory sie najlepiej prezentuje, jak to w rzeczywistosci wyglada?

I jeszcze jedna sprawa - czytałem że może być średnio komfortowo z miejscem dla wysokich osób (z przodu - bo wiem że z tyłu raczej napewno - ale to mi nie przeszkadza) gdzieniegdzie piszą że już dla osób powyżej 1,80m można zawadzać głową). Mam 1,84m - da się tak wyregulować i obniżyć fotel w IS250 aby to nie było uciążliwe dla mnie jako kierowcy?

Swoja droga IS250 wyglada slicznie, niemiecka konkurencja - w moim odczuciu - 'nie robi wody' ;) zarówno pod względem stylistyki nadwozia, wnętrza (same zegary prezentuja sie fantastycznie) jak i samego wyposazenia, a dźwięk tej V6 to poezja :)

Jeszcze raz dzieki i zapraszam do dalszej dyskusji, po wymianie doświadczen będę się kontaktowal z dealerem z powyższego ogłoszenia.
Vego
Lex user
Posty: 76
Rejestracja: 29 mar 2011, o 22:42
Model Lexusa: miotacz ognia
Skąd:: Wawa
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: Vego »

jako nowy posiadac moge powiedziec tylko tyle - widzialem 100% tego co jest w polsce godnego do obejrzenia i ZAPOMNIJ

w tej kwocie nie kupisz

chyba ze chcesz od razy zainwestowac kolejne 8-10 w prostowanie i naprawianie
jak masz pytania odnsnie jekichs egzemplazy w polsce to pytaj, prawdopodobnie ogladałem
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: dS »

to jak możesz to powiedz coś o tym podanym wyżej, sprzedawanym przez salon, na pierwszy rzut oka wygląda ok
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Rum83
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2011, o 08:07
Model Lexusa: przymierzany IS 250
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: Rum83 »

Vego, to podziel się swoimi doświadczeniami, bo pisanie tekstu typu 'zapomnij' jest troche bezsensowne.
Czyli ten co go podalem wyzej twierdzisz ze jest powypadkowy, ogladales go? Czyzby firmowy salon az tak oszukiwal mowiac ze to bezwypadek? Daleko jechac do ASO nie trzeba by bylo aby to sprawdzic ...

To ile Twoim zdaniem trzeba dac za takiego IS'a 250 ? Ile Ty za swojego 220d zaplaciles?

Ogolnie rzecz biorac - patrzac na bezposrednia konkurencję w klasie (bmw serii 3, merc klasy C, audi a4) w tej cenie (55k) spokojnie mozna wyhaczyc rocznik 2006 w 'uczciwym' stanie, wiec jest to cena (moim zdaniem) realna (tym bardziej ze ww marki -nowe- sa drozsze od Lexa is250).

pozdrawiam

przy okazji czy ten rowniez ogladales: http://otomoto.pl/lexus-is250-ladny-lex ... 37099.html
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: tomekb »

mysle ze nie ma co generalizowac i trzeba zapamietac malo kto sprzedaje idealny uzywany samochod wiec trzeba sie nastawic ze cos bedzie nie tak Vego sory ale ty tez sprzedawales igle ;) wiec spokojnie
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Lexus IS 250/220d sugestie/wnioski

Post autor: janasek »

Perła to jest metalik, tak przynajmniej w USA podają. Mój w ang opisach to jest perła a mam metalik. Lakier metalik przychodzi z fabryki na kaście i tego nie rusza w żaden sposób ASO. Za 55 dostaniesz coś przyzwoitego ale trzeba dłuuuuugoon szukać. :)

Powodzenia
Pozdro
Luxusem jadę... :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość