Cześć,
Rozważam zakup NX 300 w benzynie ale trochę mało informacji jest na temat tego modelu.
Tak naprawdę na Lexusa trafiłem przypadkiem bo celowałem w Rav4 ale ceny świeżych roczników są chore (za 2018 średnio 90-100 tyś).
I tu pojawił się dwulitrowy NX300 z przebiegiem 30 tys km za około 140 tyś. I tu proszę osoby doświadczone o opinie na temat tego modelu na co zwrócić uwagę.
Jakie koszty przeglądów, eksploatacji etc w najbliższych kilku latach mogą się pojawić?
Wszelkie wskazówki mile widziane bo nie ukrywam że nie jestem klientem samochodów klasy premium ale w tym przypadku uważam że cena jest atrakcyjna.
Zakup NX 300 benzyna
-
- Nowy lex user
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 sty 2024, o 22:40
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Tarnów
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 184
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 17:17
- Model Lexusa: RX 300 (mk IV) | NX 350h AWD
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: Zakup NX 300 benzyna
A jaki rocznik i wyposażenie tego NXa? Bo jeżeli jakiś Elegance czy Business to cena nie jest jakaś super, chyba, że auto 2-3 letnie.Buliasz pisze: ↑1 sty 2024, o 22:56 Cześć,
Rozważam zakup NX 300 w benzynie ale trochę mało informacji jest na temat tego modelu.
Tak naprawdę na Lexusa trafiłem przypadkiem bo celowałem w Rav4 ale ceny świeżych roczników są chore (za 2018 średnio 90-100 tyś).
I tu pojawił się dwulitrowy NX300 z przebiegiem 30 tys km za około 140 tyś. I tu proszę osoby doświadczone o opinie na temat tego modelu na co zwrócić uwagę.
Jakie koszty przeglądów, eksploatacji etc w najbliższych kilku latach mogą się pojawić?
Wszelkie wskazówki mile widziane bo nie ukrywam że nie jestem klientem samochodów klasy premium ale w tym przypadku uważam że cena jest atrakcyjna.
Poza tym NX 200t/300 potrafi swoje wypić, chociaż są tu tacy, którzy potrafią zejść ze spalaniem bardzo nisko.
Przy 30kkm przebiegu to nie ma nic do wymiany, najwyżej klocki/tarcze jeżeli ktoś za ostro jeździł. Z wyższymi przebiegami to ktoś inny musi pomóc, bo ja do takich nie dobiłem
Ogólnie to nie powinno nic się zepsuć jeszcze przez długi czas dla takiego przebiegu.
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
NX 350h AWD Prestige + Design + Tazuna + Premium => zamówiony: 2.03.2023,
planowany odbiór: sierpień 2024,
produkcja rozpoczęta: 26.07.2023,
opuścił fabrykę: 4.08.2023,
w drodze (przypłynął do portu): 18.09.2023
u dealera 31.10.2023
odbiór: 21.11.2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
NX 350h AWD Prestige + Design + Tazuna + Premium => zamówiony: 2.03.2023,
planowany odbiór: sierpień 2024,
produkcja rozpoczęta: 26.07.2023,
opuścił fabrykę: 4.08.2023,
w drodze (przypłynął do portu): 18.09.2023
u dealera 31.10.2023
odbiór: 21.11.2023
- machony79
- Lex Driver
- Posty: 473
- Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Zakup NX 300 benzyna
To prawda. Ważna jest wersja wyposażenia. Pomiędzy Biusness a Prestige/F-Sport podczas zakupu nowego było 100 tyś pln różnicy.
Informacji jest bardzo dużo ale nie forum tylko na YouTube. Wcześniejszy model miał nazwę 200T i takie testy też tam są.
Problem jaki dotyka te silniki to wycieki z pompy wody oraz mało trwały zawór podciśnienia turbo. Niestety jest tez paliwożerny. Na trasie zejdę poniżej 5 litrów ale już w mieście 13 to norma (zima ,krótkie odcinki).
Auto jest mega dynamiczne. Producent podaje 7.1 sek/100km ale zszedłem do 6.7 sek.
Musisz też wiedzieć,że silnik ma podwójny układ wtryskowy i pracuje w trybie Atkinsona i Otto.
Informacji jest bardzo dużo ale nie forum tylko na YouTube. Wcześniejszy model miał nazwę 200T i takie testy też tam są.
Problem jaki dotyka te silniki to wycieki z pompy wody oraz mało trwały zawór podciśnienia turbo. Niestety jest tez paliwożerny. Na trasie zejdę poniżej 5 litrów ale już w mieście 13 to norma (zima ,krótkie odcinki).
Auto jest mega dynamiczne. Producent podaje 7.1 sek/100km ale zszedłem do 6.7 sek.
Musisz też wiedzieć,że silnik ma podwójny układ wtryskowy i pracuje w trybie Atkinsona i Otto.
STOP HYBRID GO SMOG
-
- Lex user
- Posty: 130
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
Re: Zakup NX 300 benzyna
Moja zona jezdzila przez 6 lat modelem oznaczonym 200T w topowej wersji Prestige z 2016 r ( z audio ML, skorzana tapicerka bardzo dobrej jakosci, bambusowe listwy wykonczeniowe ). Zrobila ok 60 tys km , oddalismy znajomemu , ktory do dzis nim jezdzi . Auto bylo przez te 6 lat calkowicie bezawaryjne. NIe cierpialo jak hybrydy na problemy z akumulatorem rozruchowym kiedy sie go dluzej nie laduje.
Przy spokojnej jezdzie srednie spalanie na calym dystansie wynioslo 9,2 l /100 km ztcp. Dobrze sie tym jezdzilo poza nieco zbyt miekkim zawieszeniem ,ktore nie zachecalo do ostrzejszej jazdy. Za to naped doskonaly, w zimowych warunkach gwarantowal bezpieczenstwo. Nie pamietam czy to bylo stale 4x4 czy dolaczany w sytaucjach tego wymagajacych mechaniczny naped tylnej osi , ale bylo naprawde ok. Tak jak kolega pisze jest to zwawe auto, dobrze przyspiesza na prostej, ale przy zmianie pasa i jednoczesnym przyspieszaniu trzeba uwazac. No i dosyc archaiczny infotainment z bardzo niewygodnym gladzikiem i malym ekranem.
Zapewne w duzym miescie srednie spalanie przekroczy 10 l / 100km. Dla porownania obecny NX 450h+ z 2022 ma po 16 tys km srednia 3,7 l i 22,5 kWh/100 km przy ok 63 % dystansu jako EV.
Przy spokojnej jezdzie srednie spalanie na calym dystansie wynioslo 9,2 l /100 km ztcp. Dobrze sie tym jezdzilo poza nieco zbyt miekkim zawieszeniem ,ktore nie zachecalo do ostrzejszej jazdy. Za to naped doskonaly, w zimowych warunkach gwarantowal bezpieczenstwo. Nie pamietam czy to bylo stale 4x4 czy dolaczany w sytaucjach tego wymagajacych mechaniczny naped tylnej osi , ale bylo naprawde ok. Tak jak kolega pisze jest to zwawe auto, dobrze przyspiesza na prostej, ale przy zmianie pasa i jednoczesnym przyspieszaniu trzeba uwazac. No i dosyc archaiczny infotainment z bardzo niewygodnym gladzikiem i malym ekranem.
Zapewne w duzym miescie srednie spalanie przekroczy 10 l / 100km. Dla porownania obecny NX 450h+ z 2022 ma po 16 tys km srednia 3,7 l i 22,5 kWh/100 km przy ok 63 % dystansu jako EV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości