Zakup NX 450h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Sytuacja wygląda tak:
-jak wsiadasz do samochodu i naciskasz Power to samochód uruchamia się w trybie EV (czysto elektrycznym) pod warunkiem naładowania baterii powyżej 30% ( te 30% jest zarezerwowane i niedostępne dla użytkownika, samochód dysponuje nimi po to żeby w trybie hybrydowym miał takie same osiągi niezależnie od naładowania )
-jeśli nie jest naładowana bateria powyżej tych 30% to samochód wchodzi w tryb HV czyli hybryda taka jak 350h tylko z większym zapasem energii elektrycznej ( ok 5kWh, w 350h cała pojemność baterii to ok 2 kWh  )
-jeżeli jedziesz w trybie EV ( czysto elektryczny ) możesz w każdej chwili wymusić tryb HV naciskając przycisk EV/HV
-jest jeszcze jeden przycisk Auto EV/HV wtedy jak jedziesz spokojnie to samochód jedzie w trybie elektrycznym, a jak mocno przyciśniesz to przechodzi automatycznie w tryb HV.

Jest jeszcze tryb ładowania baterii jadąc na silniku spalinowym,ale silnik benzynowy jest wtedy głośniejszy niż w trybie HV i pali dużo więcej (ekonomicznie ładowanie w tym trybie jest nieopłacalne).Oprócz tego możesz naładować baterię tylko do 80% w tym trybie.

Starałem się najprościej jak się da.Jak masz pytania to chętnie odpowiem.

Acha, w  trybie EV (czysto elektryczny)  możesz jechać od 0-140, dopiero powyżej 140 automatycznie uruchomi się tryb HV.
Jazda czysto elektryczna powyżej 100 kompletnie nieekonomiczna, bateria znika w oczach.
 
* EV - electric vehicle
   HV - hybrid vehicle
 
 
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

 
Ostatnio zmieniony 6 gru 2023, o 19:30 przez Marslo, łącznie zmieniany 1 raz.
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Kolega wyzej wyczerpujaco przedstawil tryby jazdy w 450h+.
Dodam tylko, ze moc dostepna w trybie EV jest ograniczona ( cos ok 170 kM ztcp) i moze mocy zabraknac, kiedy chcemy szybko wyprzedzic na drogach krajowych. Mialem juz takie sytuacje na drodze. Niebezpieczne.
Jesli przewidujemy , ze pelna moc bedzie potrzebna lepiej wybrac tryb Auto ( EV/HV). Jest on rowniez  lepszy mz do jazd zima, zona teraz wybiera ten tryb zamiast czystego EV jak latem.
Zasieg zima jest 20-30 % mniejszy , niz maksymalny latem, a nam potrzeba ok 60 km na codzienne jazdy. Wybor trybu Auto powoduje , ze samochod sam dobiera optymalny naped do tego jak sie poruszamy.
Tak jak kolega wyzej pisze w baterii 450h+ jest zawsze wiecej pradu, niz w 350 h i kilka razy wiecej, nix w moim RX 450h 4 generacji, gdzie pojemnosc baterii wynosi 1,8 kW.
Naped 450h+ jest bardzo udany. Stad jego wybor do mojego kolejnego RX.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnio zmieniony 7 gru 2023, o 10:44 przez Marslo, łącznie zmieniany 8 razy.
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Dzis np auto zrobilo 58 km i pradu starczylo tylko na 80%  dystansu, reszta na benzynie ze zuzyciem 2,1/100 km, tryb Auto.
 
 
 
 
Załączniki
IMG_6494.png
IMG_6494.png (28.96 KiB) Przejrzano 1096 razy
IMG_6492.png
IMG_6492.png (35.16 KiB) Przejrzano 1096 razy
IMG_6493.png
IMG_6493.png (28.37 KiB) Przejrzano 1096 razy
JanuszTracz
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 25 mar 2018, o 11:57
Model Lexusa: nie mam
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: JanuszTracz »

Startujemy w dluzsza trase z w pelni naladowana bateria.
Wlaczamy tryb EV/HV.
Do celu dojezdzamy z bateria rozladowana do 30% (gdzie naped probuje maksymalizowac uzycie zapasow energii z akumulatorow), czy zongluje niedeterministycznie jak w zwyklym HEV i konczymy podroz z blizej nieokreslonym poziomem naladowania baterii?
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Zależy czego sobie życzysz.
Jeżeli wsiądziesz i nic nie ruszasz to najpierw jedziesz na czystej elektryce, dopiero jak zasięg zejdzie do 0 EV to wchodzi automatycznie klasyczna hybryda
Jeżeli wsiadasz i chcesz od razu klasyczną hybrydę to naciskasz przycisk EV/HV I jedziesz od początku hybrydowo.Tutaj mała uwaga: w trybie hybrydowym ok 20% początkowe baterii nie ulega doładowaniu, zużywa się i dopiero od ok 80% zaczyna doładowywać ( np. ruszasz i masz zasięg 80km przy 100%, jedziesz i samochód korzysta zbaterii i dopiero przy zasięgu ok. 65 km zaczyna doładowywać i zasięg krąży wokół 65 km)
 
JanuszTracz
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 25 mar 2018, o 11:57
Model Lexusa: nie mam
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: JanuszTracz »

marek_wasowicz pisze: 12 gru 2023, o 10:13 Zależy czego sobie życzysz.
Jeżeli wsiądziesz i nic nie ruszasz to najpierw jedziesz na czystej elektryce, dopiero jak zasięg zejdzie do 0 EV to wchodzi automatycznie klasyczna hybryda
Jeżeli wsiadasz i chcesz od razu klasyczną hybrydę to naciskasz przycisk EV/HV I jedziesz od początku hybrydowo.Tutaj mała uwaga: w trybie hybrydowym ok 20% początkowe baterii nie ulega doładowaniu, zużywa się i dopiero od ok 80% zaczyna doładowywać ( np. ruszasz i masz zasięg 80km przy 100%, jedziesz i samochód korzysta zbaterii i dopiero przy zasięgu ok. 65 km zaczyna doładowywać i zasięg krąży wokół 65 km)
 

 
Dzieki.

To zalezy jak naped zachowuje sie przy rozladowanej baterii (przez rozladowana mam na mysli dolna granice pojemnosci, padlo wczeniej 30%, przy ktorej silnik zaczyna chetniej ladowac akumulatory) vs jak zachowuje sie przy pelnej - glosnosc/spalanie/osiagi. Jest odczuwalna roznica na ktorejkolwiek plaszczyznie?
W koncu to nie perpetuum mobile - aby utrzymac poziom naladowania akumulatora na stalym poziomie, skads ta energie trzeba pozyskiwac.
Moja 1KWh bateryjke laduje sie dosc szybko :) Pytanie jak tutaj.



 
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Nie ma odczuwalnej różnicy między zasięgiem 0 EV a pełnym zasięgiem lub np 60% baterii w osiągach. Oczywiście pomiarów nie robiłem, ale odczuwalnie auto przyśpiesza tak samo dynamicznie ( w trybie hybrydowym ). Po to jest zapas 5 kWh niedostępne dla użytkownika żeby utrzymać osiągi na niezmienionym poziomie.
Akumulatory w trybie HV są ładowane już przy ok 80% baterii dlatego jadąc w trybie hybrydowym zasięg dostępny w EV nie zmienia się znacząco i oscyluje wokół 80 % ( jeżeli ruszasz ze 100% naładowaną baterią ).
W trybie ładowania bateria ładuje się szybciej, ale wiąże się to z większym spalaniem i hałasem silnika. Poza tym w tym trybie jak masz zasięg EV np 6 km to naładujesz baterię do 80% czyli np w zimie do 58 km, a jadąc w trybie HV ( klasyczna hybryda ) mając zasięg 6 km to będzie on kręcił się wokół tych 6 km plus minus 2km. Oczywiście jak będziesz zjeżdżał z dużej góry to w trybie HV też naładujesz więcej, ale jadąc w normalnych warunkach to będzie się kręcił wokół  np 6 km
 
 
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

W styczniu zony NX 450h+ jezdzil glownie w trybie HV ( hybrid vehicle - pierwszenstwo silnika spalinowego ), tryb EV stosowany byl pomocniczo. Auto przejechalo w tym miesiacu ponad 1150 km spalajac srednio 6,6 l /100 km , w tym ok 500 km po autostradach przy predkosciach srednio 140-150 km/h i niskich temperaturach( szczegolnie poczatek miesiaca). Przypominam - 309 kM mocy i masa ponad 2 T.
Jak sie ociepli bedzie jezdzilo lokalnie glownie jako EV.
Po prawie 17 tys km srednie spalanie 3,9 l i 22,5 kWh/100km.
 
 
 
Załączniki
IMG_6826.png
IMG_6826.png (37.18 KiB) Przejrzano 534 razy
Salmo_as
Nowy lex user
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2023, o 18:58
Model Lexusa: NX
Skąd:: Marki
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Salmo_as »

Witam,
zastanawiam się nad zakupem NXa 450h+ i mam pytanie do kolegów, którzy już użytkują jakiś czas ten model. Od razu informuje, że testowałem ten samochód przez weekend i bardzo mi się spodobał ale moje wrażenie to głównie doświadczenie z jazdy po mieście i krótkim przejeździe po autostradzie. Brak mi wiedzy jak to auto sprawuje się w trasie, często robię trasy weekendowo w granicach 1200km, w dużej części autostradami z prędkościami ok. 150km/h i tu mam kilka pytań.

Jak przy takiej jeździe z 4-a osobami zachowuje się hybryda, czy moc, przyszpieszenie auto zapewnia przez całą trasę?
Czy auto może wyczerpać całą rezerwę energi dla zapewnienie osiągów?
Ile realnie NX pali w takich warunkach?
Jak auto radzi sobie z packiem na dachu w długich podróżach, np. wyjaz w Alpy w zimie lub Chorwacja latem?
Czy siedzenia są wygodne w długich trasach?

Dodam tylko, że od lat jeżdżę dieslem, który w takich warunkach radzi sobie bardzo dobrze ale czas na jakąś zmianę więc 
będę wdczieczny za wasze wrażenia i opinie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MDU i 10 gości