IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
- maxnamee
- Lex user
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 paź 2011, o 10:14
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: GRUDZIĄDZ
- Kontakt:
IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
Panowie mam drobny kłopot okresowo wyrzuca mi check i wywala P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?
dzięki za pomoc
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?
dzięki za pomoc
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
Bank 1 a sensor który? 2 czy 1?maxnamee pisze:Panowie mam drobny kłopot okresowo wyrzuca mi check i wywala P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?
dzięki za pomoc
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
ten błąd wywala sonda za katem - ale niekoniecznie jest uszkodzona. Może być tak, że na analizie jest ok ale kat faktycznie jest zużyty.
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?
- maniek_ls400
- Lex Master
- Posty: 1478
- Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
- Model Lexusa: W221 S500
- Skąd:: Piaseczno
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
Czy kat był sprawdzany na wolnych obrotach a potem na >2500RPM ? Bo na wolnych zapchany kat będzie i tak pięknie pokazywał (tak miałem)) prawda wyszła po dodaniu gazu i utrzymaniu silnika na obrotach.maxnamee pisze:Panowie mam drobny kłopot okresowo wyrzuca mi check i wywala P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?
dzięki za pomoc
Co do ELM327 - też mam ten interface - jakiego programu używasz do lexusa i co tam widzisz ?
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
- maxnamee
- Lex user
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 paź 2011, o 10:14
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: GRUDZIĄDZ
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
[quote="konik_80"]ten błąd wywala sonda za katem - ale niekoniecznie jest uszkodzona. Może być tak, że na analizie jest ok ale kat faktycznie jest zużyty.
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?[/quote
sytuacja wygląda mniej więcej tak : skasowałem check i wszystko gra, mogę jeździć przez 2 - 3 godziny i jest ok- bez znaczenia czy łagodnie czy też nie, a zaczynam gdzieś parkować auto lub np manewrować i mam checka, natomiast innym razem miałem go w momencie wyhamowywania autem z dużej prędkości i to gwałtownie
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?[/quote
sytuacja wygląda mniej więcej tak : skasowałem check i wszystko gra, mogę jeździć przez 2 - 3 godziny i jest ok- bez znaczenia czy łagodnie czy też nie, a zaczynam gdzieś parkować auto lub np manewrować i mam checka, natomiast innym razem miałem go w momencie wyhamowywania autem z dużej prędkości i to gwałtownie
- maniek_ls400
- Lex Master
- Posty: 1478
- Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
- Model Lexusa: W221 S500
- Skąd:: Piaseczno
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
Pisałem w wątku o LS.. Jedź na stację diagnostyczną - urzędowa cena za sprawdzenia kata to 14zł. Sprawdź i będziesz wiedział czy to kat.maxnamee pisze:konik_80 pisze:ten błąd wywala sonda za katem - ale niekoniecznie jest uszkodzona. Może być tak, że na analizie jest ok ale kat faktycznie jest zużyty.
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?[/quote
sytuacja wygląda mniej więcej tak : skasowałem check i wszystko gra, mogę jeździć przez 2 - 3 godziny i jest ok- bez znaczenia czy łagodnie czy też nie, a zaczynam gdzieś parkować auto lub np manewrować i mam checka, natomiast innym razem miałem go w momencie wyhamowywania autem z dużej prędkości i to gwałtownie
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
- maxnamee
- Lex user
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 paź 2011, o 10:14
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: GRUDZIĄDZ
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
cyt. "Co do ELM327 - też mam ten interface - jakiego programu używasz do lexusa i co tam widzisz"
a więc tak korzystam z programu ProScan w wersji 5.1
co do funkcji możliwych do realizacji to
1. identyfikacja błędu silnika tzw CHECK
2. oscyloskop wszystkich sensorów oxygen (sondy lambda)
3. temperaturki
4. obroty i inne pomiary ( nie korzystałem ale są)
5. zamrożone ramki ( przy czym tu jest pełne objaśnienie kiedy wystąpił błąd i podaje wszystkie parametry z danego zdarzenia)
pozdrawiam
a więc tak korzystam z programu ProScan w wersji 5.1
co do funkcji możliwych do realizacji to
1. identyfikacja błędu silnika tzw CHECK
2. oscyloskop wszystkich sensorów oxygen (sondy lambda)
3. temperaturki
4. obroty i inne pomiary ( nie korzystałem ale są)
5. zamrożone ramki ( przy czym tu jest pełne objaśnienie kiedy wystąpił błąd i podaje wszystkie parametry z danego zdarzenia)
pozdrawiam
- Mariano
- Lex user
- Posty: 152
- Rejestracja: 23 paź 2011, o 19:05
- Model Lexusa: Był IS200 jest GS430
- Skąd:: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
z tego co sie orientuje p0420 to wyłącznie kat, sondy generują inne błędy...
DIESEL AUTORYZOWANY SERWIS DELPHI, NAPRAWY UKŁADÓW WTRYSKOWYCH DIESEL WSZYSTKICH MAREK
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
Wyjaśnię co dla ECU oznacza P0420
Mianowicie silnik aby dopalać mieszankę w katalizatorze musi być sterowany nie stałą mieszanką a mieszanką zmienną - na przemian ubogą i bogatą, tą mieszankę sprawdzają sondy zaraz na kolektorach wylotowych.
Katalozator natomiast po dopaleniu mieszanki ujednolica spaliny a bada je sonda za nim - jeśli ona wykryje oscylację podobną do sond które są przed katalizatorem (co sugeruje zużyty katalizator) wtedy wywala błąd P0420 - to jest jedna z możliwości,
druga jest taka, że sonda za katem ma odczyty powyżej ustalonych w ECU norm - jeśli przykładowo kat jest jeszcze ok a silnik zaczyna palić duże ilości oleju a kat nie jest w stanie tego dopalić także wywali ten błąd.
Mianowicie silnik aby dopalać mieszankę w katalizatorze musi być sterowany nie stałą mieszanką a mieszanką zmienną - na przemian ubogą i bogatą, tą mieszankę sprawdzają sondy zaraz na kolektorach wylotowych.
Katalozator natomiast po dopaleniu mieszanki ujednolica spaliny a bada je sonda za nim - jeśli ona wykryje oscylację podobną do sond które są przed katalizatorem (co sugeruje zużyty katalizator) wtedy wywala błąd P0420 - to jest jedna z możliwości,
druga jest taka, że sonda za katem ma odczyty powyżej ustalonych w ECU norm - jeśli przykładowo kat jest jeszcze ok a silnik zaczyna palić duże ilości oleju a kat nie jest w stanie tego dopalić także wywali ten błąd.
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność
Postaram sie nieco sprecyzować wypowiedz kolegi.Nasze sondy sa tylko czujnikami nadmiaru tlenu w spalinach i reagują tylko na ten czynnik.Nie potrafią wykryc żadnego innego składnika spalin.Do prawidłowej pracy kata potrzebny jest niestety tlen i musi on występować w spalinach w nadmiarze,praca układu wstrysku jak pisał konik jest nadążna i zmienia się cyklicznie,jednak zawsze w spalinach musi byc porcja tlenu która zostaje przy podaniu zmniejszonej dawki paliwa.Do kata nie moze dostawać się jakakolwiek ilość niespalonej mieszanki przez dłuższy czas bo spowoduje to jego stopienie.Nie jestem do końca pewny ideologii pracy układu nadzoru dopalania spalin na drugim kacie i jego kontroli gdyz nie miałem jak dotad z nim do czynienia.Myslę że jezeli ilość tlenu po przejsciu przez kata nie zmienia się,czyli tlenki węgla i azotu nie zostały dopalone do formy dwutlenków,to oznacza brak sprawnośći układu dopalania i pojawienie się błedu w ECU.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości