Skrzynia szarpie

Post Reply
brenix
Nowy lex user
Posts: 1
Joined: 28 Feb 2023, o 21:44
Model Lexusa: GS300t
Skąd:: Gdańsk
Contact:

Skrzynia szarpie

Post by brenix »

Dzień dobry, na wstępie chciałem się przywitać na forum. 
Panowie mam taki problem, w moim lexusie po odpaleniu na zimnym silniku jak ruszam to jezeli jade delikatnie to zmiany z 2 na 3 i 3 na 4 sa bardzo dlugie tzn mam wrazenie ze skrzynia zrzuca jeden bieg i chwile zastanawia sie zanim zapnie kolejny, wyczuwa sie wtedy jakby zwolnienie auta. Jezeli natomiast rusze szybciej to czasami przy zmianie na tych biegach skrzynia szarpnie a nawet dość mocno da się odczuc jakby uderzenie. Auto jest z 2018r i ma 67 tys przebiegu i Ok 2 tyś temu był wymiony olej w skrzyni a ASO lexusa. Auto mam od pół roku ale mam wrażenie że przed wymiana skrzynia chodziła płynniej. Byłem w aso, zrobili ponowna adaptacje i twierdzą że według nich jest ok. Ale dla mnie to jest nieakceptowalne w aucie tej klasy. Po za tym jak Auto przejedzie kilka km i sie rozgrzeje to skrzynia zaczyna chodzić plynnie. Wcześniej miałem passata b8, wiem że tam była inna skrzynia ale chodziła po niebo lepiej a miał 3 x większy przebieg. Czy miał ktoś podobny problem czy to może normalne działanie tej skrzyni a ja jestem przewrażliwiony?
Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam 
Łukasz
annaaaxx0
Nowy lex user
Posts: 1
Joined: 22 Mar 2023, o 15:24
Model Lexusa: ass
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Skrzynia szarpie

Post by annaaaxx0 »

U mnie też niestety był właśnie z tym problem ostatnio



Biuro rachunkowe Pruszcz Gdański
Yuras
Nowy lex user
Posts: 8
Joined: 2 Aug 2024, o 18:10
Model Lexusa: GS350 AWD IV
Skąd:: Olsztyn
Contact:

Re: Skrzynia szarpie

Post by Yuras »

Ok, zostawiam dla potomnych bo miałem podobny problem i został już ogarnięty;

Lexus GS350 AWD GRL15 (2012);

Mój problem wyglądał następująco;
Na zimnej skrzyni zmiany biegów były mocno wyczuwalne (zwłaszcza z 1-2), gdy auto powoli się toczyło i nagle dodało się gazu to skrzyni dość długo zajmowało wrzucenie biegu co skutkowało mocnym szarpnięciem (obroty zdążały wzrosnąć zanim skrzynia załapała bieg), zmiany biegów stopniowo wygładzały się wraz ze wzrostem temperatury skrzyni, na ciepłej tylko sporadycznie zdarzała się wyczuwalna zmiana biegów.

Rozwiązanie:
Wymiana tylnych piast. Tylne piasty miały bardzo duży luz i masakrowały sygnał na tylnych czujnikach ABS, nie wystarczająco żeby wywaliło błąd ABS, ale wystarczająco żeby skrzynia się gubiła. Po założeniu nowych piast zmiany biegów stały się niewyczuwalne zarówno na zimnej jak i na ciepłej skrzyni.

Mam nadzieję że komuś to pomoże; Pozdrawiam~
ideally
Nowy lex user
Posts: 4
Joined: 6 Mar 2024, o 14:13
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: Głogów
Contact:

Re: Skrzynia szarpie

Post by ideally »

Powiedz, w jaki sposób zostały zdiagnozowane te piasty? Mam dokładnie taki sam problem (GS 350 awd 2013). Czy były też sprawdzane wartości na czujnikach abs? Mam możliwość sprawdzenia podczas jazdy wartości abs, więc też bym zobaczył czy to jakiś problem. A sama piasta? Rzęziło coś?

PS: mam u mnie problem także z zawieszeniem, a byłem już u każdego mechanika. Po najechaniu na studzienkę...szarpie autem z tyłu, że aż niemiło. Wymieniłem na nowe amortyzatory ale szarpanie zmniejszyło się trochę - zamontowałem twardsze amorki. W którym miejscu szukać, które tuleje?
Yuras
Nowy lex user
Posts: 8
Joined: 2 Aug 2024, o 18:10
Model Lexusa: GS350 AWD IV
Skąd:: Olsztyn
Contact:

Re: Skrzynia szarpie

Post by Yuras »

W ogóle nie podejrzewałem piast, musiałem je wymienić bo tarcze zacząły strasznie walić, po wymianie tarcz okazało się że piasty też biją, z takim biciem nie było szans żeby czujnik abs dobrze działał. Po wyjęciu czujnika okazało się że jeden był przytarty, czyli pierścień magnetyczny aż dotykał czujnika. Po wymianie piast wszystko ustało, zarówno tarcze przestały bić jak i skrzynia się wygładziła, mój przypadek był ekstremalny, ale o dziwo nic nie było słychać, gdyby nie bicie tarcz to nigdy bym się tego nie domyślił. Niestety nie było to sprawdzane komputerem - właśnie dla tego że nikt tego nie podejrzewał...

Co do zawieszenia, jest aż 5 wahaczy na stronę, więc jest trochę szukania, najlepiej podnieść auto i poszarpać każdą tuleję jakimś łomem. U mnie temat już przerabiany i wymieniłem tuleje pływające w tylnych zwrotnicach na poliuretany od strongflexa. Jak posypie się ich więcej to zapewne wymienię wszystkie (u mnie wysiadła ta najbardziej od dołu, ta od najdłuższego wahacza, jedynym objawem były stuki raz na jakiś czas, ale nie było czuć przy prowadzeniu.
Post Reply

Return to “GS mk4 2012-”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests