[IS 200] redukcja masy.

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Awatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
Posty: 262
Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Kontakt:

[IS 200] redukcja masy.

Post autor: IgoR_KilleR »

Is to cholernie ciężkie auto jak na swoje gabaryty i tak sobie myślę, czy dało by się z czegoś zjechać, aby uzyskać mniejsze spalanie, a przy okazji lepsze właściwości jezdne. Ma ktoś z was jakieś doświadczenia z tym związane? Albo może ktoś na trafił na jakieś informacje np na zagranicznych forach?

Zastanawiam się ile masy udało by się zjechać wywalając zapasówkę, elektryczne fotele, klimatyzację, szyberdach, maty wygłuszające, i co tam jeszcze się da (przy zachowaniu funkcjonalności - nie chcę wywalać tylnej kanapy dla przykładu).

Czy to dobre rozumowanie, czy uzyskam zmniejszenie spalania? Ostatnio wyszło mi 12,8 w mieście, a jeżdżę naprawdę oszczędnie (wg wskazań economizera) tylko czasem na zakrętach dam w palnik, żeby pójść bokiem.
Awatar użytkownika
michalm320
Lex Master
Posty: 1249
Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: michalm320 »

To jest główny powód dla którego chciałem wersje Classic. Żadnych zbędnych dodatków z których rzadko się korzysta, no może tylko szyberdach bym chciał. W efekcie masa w dowodzie to 1435KG więc nie ma tragedii. Mam w planach zamiar wjechać na wagę i zobaczyć ile waży faktycznie.
Obrazek
Awatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
Posty: 262
Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: IgoR_KilleR »

To dziwne, bo ja mam wersję z grzaniem dupska, szyberdachem (ten sporo waży, wiem, bo wymieniałem), elektrycznymi fotelami i mam masę w dowodzie 1430kg
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: Travis »

michalm320 pisze:To jest główny powód dla którego chciałem wersje Classic. Żadnych zbędnych dodatków z których rzadko się korzysta, no może tylko szyberdach bym chciał. W efekcie masa w dowodzie to 1435KG więc nie ma tragedii. Mam w planach zamiar wjechać na wagę i zobaczyć ile waży faktycznie.

taką wagę to ja mam w dowodzie wbitą gdzie mam is'a na pełnym wyposażeniu.
Wydaje mi się że trochę bez sensu jest odchudzanie IS200. Podejrzewam że nie wielkie będą różnice, po za tym bardziej odciążona tylna oś jak dla mnie będzie dodatkowym minusem
Awatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
Posty: 262
Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: IgoR_KilleR »

No dobra, ale pomyśl, ponad 1,4t w aucie niewiele większym od Escorta (który waży nieco ponad tonę) to te kilogramy musiały gdzieś pójść i na pewno da się to czy owo uczknąć tu i ówdzie. Poza tym akurat z przodu jest więcej do wywalenia. Ciekawe ile waży kompresor klimy...

Edit: swoją drogą tu i ówdzie przeczytać można, że Is'a zaprojektował typek odpowiedzialny w przeszłości za AE86, ciekawe że nie wyciągnął wniosków i zrobił auto które jest o połowę cięższe.
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: Travis »

też mnie zastanawia skąd taka masa. Kumpel ma Passata b5 w kombiaku i nie wiele więcej waży jak 20 kg więcej a lexa na prostej kładzie na łopatki (19tdi z tym że podkręcony do 160km) :/ wydaje mi się przede wszystkim że w dużej masie ma udział wał i cały tylni napęd. Kanapa i fotele są ciężkie. Wystarczy przejrzeć temat Ralfiego jak SC odchudzał to wyraźnie napisał że siedziska są cholernie ciężkie.
Awatar użytkownika
michalm320
Lex Master
Posty: 1249
Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: michalm320 »

IgoR_KilleR pisze:To dziwne, bo ja mam wersję z grzaniem dupska, szyberdachem (ten sporo waży, wiem, bo wymieniałem), elektrycznymi fotelami i mam masę w dowodzie 1430kg
Znakiem tego niektóre dane z dowodu trzeba sobie w dupę wsadzić. Musze się na jakąś wagę wybrać. A co do szyberdachu. Nie wiem ile waży w IS ale u kumpla w Audi S2 ważył 45kg :szok:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mariano
Lex user
Posty: 152
Rejestracja: 23 paź 2011, o 19:05
Model Lexusa: Był IS200 jest GS430
Skąd:: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: Mariano »

demontowąc elektryczne fotele zeby odchudzić auto? dlamnie kompletna bzdura nie po to takiego kupowałem ale są gusta i guściki. Na moje odchudzając auto o 100kg ile zaoszczedzisz? tyle co byś się nie zatrzymał na jednym czerwonym świetle więcej dziennie co spali przy ruszaniu czy mniej? szkoda, że ludzie nie dowiadują się odnośnie spalania przed kupnem. Mi też pali prawie 13 i dla mnie to bardzo dużo ale liczyłem się z tym kupując go. przy 6 garkach chyba marne pzorne szanse na odchudzenie. Szerokości
DIESEL AUTORYZOWANY SERWIS DELPHI, NAPRAWY UKŁADÓW WTRYSKOWYCH DIESEL WSZYSTKICH MAREK
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: Ralfx »

Odchudzanie auta do jazdy na codzień? Dziwny pomysł. Ja odchudzam bo zależy mi na osiągach i obniżeniu środka ciężkości. Fakt faktem fotel elektryczny w SC ważył prawie 50kg sztuka. Jednak te w IS wyglądają na znacznie lżejsze. Tylna kanapa w SC ważyła niecałe 10kg - duża gąbka i troche skóry. Uważam że nie ma się co męczyć bo różnica pomiędzy fotelem z eletryką i bez bedzie może 15kg sztuka - to masz 30kg, praktycznie nic. U mnie wyszło 80kg na fotelach bo kubełki z laminatu 6kg ważą.

To już lepiej jeździj z bakiem zalanym na 20 litrów a nie pod korek :P Wygłuszeń nie polecam Ci usuwać. Zrozumiesz jak usuniesz :D

Po to się kupuje lexusa żeby mieć te bajery, jeśli Ci za ciężki i za dużo pali polecam Civica 6gen w sedanie. Bardzo zacne auto, wstawisz tam swap 1.6 vtec 125KM bedziesz mieć auto 1100kg, z lepszymi osiągami od IS200 i spalaniem 9 litrów w mieście.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Awatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
Posty: 262
Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200
Kontakt:

Re: [IS 200] redukcja masy.

Post autor: IgoR_KilleR »

Ralfx pisze:
To już lepiej jeździj z bakiem zalanym na 20 litrów a nie pod korek :P
człowieku mój samochód od pół roku nie widział takiego burżujstwa! :D jak zaleję 8 litrów na raz to jest maks. Więcej to leje jedynie jak jest dalszy wyjazd za miasto i zabieram 3-4 ludzi co się zrzucają na wachę, a ostatnio i to się nie opłaca - taniej PKP.

!! właśnie, to jest pomysł! Może bak wyrzucić i wstawić jakiś mniejszy :D Ciekawe ile waży bak od IS'a :p :lol:
Po to się kupuje lexusa żeby mieć te bajery, jeśli Ci za ciężki i za dużo pali polecam Civica 6gen w sedanie. Bardzo zacne auto, wstawisz tam swap 1.6 vtec 125KM bedziesz mieć auto 1100kg, z lepszymi osiągami od IS200 i spalaniem 9 litrów w mieście.
Myślałem o Civicu 6gen, ale w liftbacku, tam kupujesz wersje z 1,8 176km i jedziesz i jedziesz :)

Ja kupiłem lexusa nie dla bajerów tylko dlatego, żeby mieć japońskiego RWD. Co mi po bajerach jak auto stoi na podwórku bo się nie opłaca jeździć?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości