[IS 200] Poprawa osiągów

Awatar użytkownika
krisii
Lex user
Posty: 90
Rejestracja: 17 gru 2011, o 22:26
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

[IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: krisii »

Zastanawia mnie czy w jakiś sposób możemy poprawić osiągi naszych IS-ek. bez montażu ślimaka...

Niby mamy 6 garów 2 litry a tylko 155 km :doh: słabo...

Myśle że można było by coś jeszcze z niego wyciągnąć... Nie mówi tu o km ale chociaż moment...

Próbuje coś zrobić bo boli mnie prze-okrutnie że wciągają nas silniki Diesla o mocy 110 km silniki 1.6 i 1.8 w nie wiele lżejszych autach...

Wiem zaraz powiecie że powinienem mieć IS 300 albo rakiete bo IS 200 jest do wożenia d*** ale skoro już go mam to może warto zainwestować troche gotówki i zrobić troszkę szybsze wolnossące 2 litry ???

Macie możę jakieś sugestie ?

Myślałem o montażu lepszego filtra powietrza np K&N lub filtrze stożkowym Fujita z doprowadzeniem znimnego powietrza z zderzaka albo samo doprowadzenie dodatkowego powietrza do puchy filtra... Bo jak patrzyłem to wciąga on ukrop ubogi w tlen...

Nie myślcie że chce się bawić w jakieś głupoty typu chipy i inne cuda... z alldrogo po 5 zł.

Szukam ispiracji i informacji co można zdziałać w tym polu...
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: LinkPL »

Kupić silnik od GS 300, zrobić przerzutkę i zabawę możesz zacząć ...
Jeśli chodzi o IS200 to tylko kompresor lub turbina, ale inwestycja w samochód warty 20 000 kolejnych 5 - 10 tyś, raczej nie ma sensu.
Swap zrobisz za 3 tyś ;)


Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: tomekb »

Proponuje zmienic kolektor wydechowy na taki bez katow oraz sprawdzic ogolnie stan twego auta
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: ledziu »

Dolot i wydech dadzą minimalną poprawę a reszta to mity/głupoty. W IS200 nie ma problemu z mocą tylko masą więc i tak stoisz na przegranej pozycji.
Narf
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: Narf »

krisii pisze:Myśle że można było by coś jeszcze z niego wyciągnąć... Nie mówi tu o km ale chociaż moment...
krisii pisze: Myślałem o montażu lepszego filtra powietrza np K&N lub filtrze stożkowym Fujita z doprowadzeniem znimnego powietrza z zderzaka albo samo doprowadzenie dodatkowego powietrza do puchy filtra... Bo jak patrzyłem to wciąga on ukrop ubogi w tlen...
ja tam na motoryzacji sie nie znam, ale filtrem raczej nie podniesiesz momentu, moze uzyskasz z 5KM i powinien poprawic sie dzwiek silnika
wyciecie kata na pewno odmuli auto, ale czytalem ze sa problemy z sadami... ciezka sprawa...
i faktycznie, jak na 2 lity i 6 garow to tej mocy jest malutko, u mnie w Hondzie 1.6 jest wiecej
to moze jakis kompresor od mercedesa, ale tu trzeba rzezbic, no i nie wszyscy lubia taki dzwiek :-/
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: dS »

Zmiana filtra nic Ci nie da, mam zarówno wkładkę K&N i gąbkowy PiperCrossa, jak dobrze pamiętam, i nie widzę żadnej różnicy.
Dolot zimnego powietrza ze zderzaka też nic nie zmieni bo w serii masz już wyprowadzenie do samego grill więc zimniejszego powietrza nie ma możliwości dostarczyć, jedyne nad czym można by było pomyśleć to odseparowanie puszki filtra od silnika jakąś termoizolacją, nie wiem tylko jak by to wpłynęło na temperaturę silnika bo pogorszyła by się możliwość odprowadzania ciepła.

Jedyne rozwiązanie które dało by jakąś znaczącą różnicę to kompresor ale z racji że temat raczej słabo jest rozpracowany to będzie to kosztowne, na dzień dobry trzeba by było szykować 6-7 tysi a w praniu wyjdzie pewnie i więcej. Tak więc opłacalność za dodatkowe 50KM raczej niewielka. Dlatego jak już się bawić w modyfikacje to od razu pójść w swapa 1JZ, jak lubisz turbo, lub 1uz jak wolisz wolnossaka. :biggrin2: W swapa 2jz raczej nie ma się co bawić skoro wychodził taki w serii a i zysk mocy również mniejszy, bo uturbione 2jz to już inna półka cenowa.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Awatar użytkownika
dolina
Lex user
Posty: 295
Rejestracja: 10 lis 2011, o 15:49
Model Lexusa: IS300 + E39 4.4 V8
Skąd:: Łomża -> UK
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: dolina »

A zmiana mapy? Ile gdzies mozna z wolnossaka wyciagnac
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: klexus »

dolina pisze:A zmiana mapy? Ile gdzies mozna z wolnossaka wyciagnac
Pierwsza podstawowa sprawa to hamownia, tam dowiesz sie prawdy jeżeli jest ponad 150KM jest bardzo dobrze, ten silnik nie jest słąby tylko przeniesienie napędu wał dyfer tam gubi sporo mocy, taki urok tylnonapędowych samochodów,
Mapa paliwa nic nie da :( jedyne co to sprawa z kolektorem wydechowym + przebudowa układu wydechowego wywalić katy ominąć sondy, filtr powietrza.
Chyba ze podtlenek fajna i nie droga sprawa dając dużo frajdy
Awatar użytkownika
michalm320
Lex Master
Posty: 1249
Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: michalm320 »

Ja tam jakoś nie narzekam na osiągi mojego IS-a. Miałem krótką ścigankę w Łodzi z Avensis'em. Nie wiem jaka moc była w nim ale na błotniku miał napisane D-Cat na zielono. Sprint był od drugiego biegu i cały czas byłem przed nim o mniej więcej 3/4 długości. Nie wiem natomiast jakby to wyglądało ze startu. Tak czy siak zawalidroga z IS-a nie jest, szczególnie od 4,5 tyś obr. gdzie czuć wyraźnie przyspieszenie.
Obrazek
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [IS 200] Poprawa osiągów

Post autor: carinus »

Do tego samochodu trzeba sie przyzwyczaic i nauczyć na nowo prowadzić.Trochę męcząca jest procedura wajchowania lewarkiem zmiany biegów zeby rozpedzić tę sporą mase blachy.Na alledrogo znowu widziałem ogłoszenie sprzedaży srebrnego sportcrossa po tuningu i obiecanka zdradzenia informacji jak zwiekszyć przyspieszenie o 2s bez podnoszenia mocy.Niby bardzo popularny sposób znany powszechnie w Japonii,jakoś nikomu tutaj nic o tym nie wiadomo.Jezeli budowa głowicy nie pozwala na zwiekszenie ilości zasysanego powietrza to nici z tuningu.Pozostaje tylko wpychać to powietrze mechanicznie,ale to kosztuje.Licze że niedługo będę mógł wszystkim napisać jaka różnica jest po zamontowaniu kompresora.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości