[IS 200] Poprawa osiągów
- krisii
- Lex user
- Posty: 90
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 22:26
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
[IS 200] Poprawa osiągów
Zastanawia mnie czy w jakiś sposób możemy poprawić osiągi naszych IS-ek. bez montażu ślimaka...
Niby mamy 6 garów 2 litry a tylko 155 km słabo...
Myśle że można było by coś jeszcze z niego wyciągnąć... Nie mówi tu o km ale chociaż moment...
Próbuje coś zrobić bo boli mnie prze-okrutnie że wciągają nas silniki Diesla o mocy 110 km silniki 1.6 i 1.8 w nie wiele lżejszych autach...
Wiem zaraz powiecie że powinienem mieć IS 300 albo rakiete bo IS 200 jest do wożenia d*** ale skoro już go mam to może warto zainwestować troche gotówki i zrobić troszkę szybsze wolnossące 2 litry ???
Macie możę jakieś sugestie ?
Myślałem o montażu lepszego filtra powietrza np K&N lub filtrze stożkowym Fujita z doprowadzeniem znimnego powietrza z zderzaka albo samo doprowadzenie dodatkowego powietrza do puchy filtra... Bo jak patrzyłem to wciąga on ukrop ubogi w tlen...
Nie myślcie że chce się bawić w jakieś głupoty typu chipy i inne cuda... z alldrogo po 5 zł.
Szukam ispiracji i informacji co można zdziałać w tym polu...
Niby mamy 6 garów 2 litry a tylko 155 km słabo...
Myśle że można było by coś jeszcze z niego wyciągnąć... Nie mówi tu o km ale chociaż moment...
Próbuje coś zrobić bo boli mnie prze-okrutnie że wciągają nas silniki Diesla o mocy 110 km silniki 1.6 i 1.8 w nie wiele lżejszych autach...
Wiem zaraz powiecie że powinienem mieć IS 300 albo rakiete bo IS 200 jest do wożenia d*** ale skoro już go mam to może warto zainwestować troche gotówki i zrobić troszkę szybsze wolnossące 2 litry ???
Macie możę jakieś sugestie ?
Myślałem o montażu lepszego filtra powietrza np K&N lub filtrze stożkowym Fujita z doprowadzeniem znimnego powietrza z zderzaka albo samo doprowadzenie dodatkowego powietrza do puchy filtra... Bo jak patrzyłem to wciąga on ukrop ubogi w tlen...
Nie myślcie że chce się bawić w jakieś głupoty typu chipy i inne cuda... z alldrogo po 5 zł.
Szukam ispiracji i informacji co można zdziałać w tym polu...
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 792
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Kupić silnik od GS 300, zrobić przerzutkę i zabawę możesz zacząć ...
Jeśli chodzi o IS200 to tylko kompresor lub turbina, ale inwestycja w samochód warty 20 000 kolejnych 5 - 10 tyś, raczej nie ma sensu.
Swap zrobisz za 3 tyś
Pozdrawiam
Link
Jeśli chodzi o IS200 to tylko kompresor lub turbina, ale inwestycja w samochód warty 20 000 kolejnych 5 - 10 tyś, raczej nie ma sensu.
Swap zrobisz za 3 tyś
Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
-
- Lex Master
- Posty: 2643
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
- Skąd:: Sosnowiec, Będzin
- Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Proponuje zmienic kolektor wydechowy na taki bez katow oraz sprawdzic ogolnie stan twego auta
-
- Lex Master
- Posty: 2494
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Dolot i wydech dadzą minimalną poprawę a reszta to mity/głupoty. W IS200 nie ma problemu z mocą tylko masą więc i tak stoisz na przegranej pozycji.
-
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
- Model Lexusa: :)
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
krisii pisze:Myśle że można było by coś jeszcze z niego wyciągnąć... Nie mówi tu o km ale chociaż moment...
ja tam na motoryzacji sie nie znam, ale filtrem raczej nie podniesiesz momentu, moze uzyskasz z 5KM i powinien poprawic sie dzwiek silnikakrisii pisze: Myślałem o montażu lepszego filtra powietrza np K&N lub filtrze stożkowym Fujita z doprowadzeniem znimnego powietrza z zderzaka albo samo doprowadzenie dodatkowego powietrza do puchy filtra... Bo jak patrzyłem to wciąga on ukrop ubogi w tlen...
wyciecie kata na pewno odmuli auto, ale czytalem ze sa problemy z sadami... ciezka sprawa...
i faktycznie, jak na 2 lity i 6 garow to tej mocy jest malutko, u mnie w Hondzie 1.6 jest wiecej
to moze jakis kompresor od mercedesa, ale tu trzeba rzezbic, no i nie wszyscy lubia taki dzwiek :-/
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Zmiana filtra nic Ci nie da, mam zarówno wkładkę K&N i gąbkowy PiperCrossa, jak dobrze pamiętam, i nie widzę żadnej różnicy.
Dolot zimnego powietrza ze zderzaka też nic nie zmieni bo w serii masz już wyprowadzenie do samego grill więc zimniejszego powietrza nie ma możliwości dostarczyć, jedyne nad czym można by było pomyśleć to odseparowanie puszki filtra od silnika jakąś termoizolacją, nie wiem tylko jak by to wpłynęło na temperaturę silnika bo pogorszyła by się możliwość odprowadzania ciepła.
Jedyne rozwiązanie które dało by jakąś znaczącą różnicę to kompresor ale z racji że temat raczej słabo jest rozpracowany to będzie to kosztowne, na dzień dobry trzeba by było szykować 6-7 tysi a w praniu wyjdzie pewnie i więcej. Tak więc opłacalność za dodatkowe 50KM raczej niewielka. Dlatego jak już się bawić w modyfikacje to od razu pójść w swapa 1JZ, jak lubisz turbo, lub 1uz jak wolisz wolnossaka. W swapa 2jz raczej nie ma się co bawić skoro wychodził taki w serii a i zysk mocy również mniejszy, bo uturbione 2jz to już inna półka cenowa.
Dolot zimnego powietrza ze zderzaka też nic nie zmieni bo w serii masz już wyprowadzenie do samego grill więc zimniejszego powietrza nie ma możliwości dostarczyć, jedyne nad czym można by było pomyśleć to odseparowanie puszki filtra od silnika jakąś termoizolacją, nie wiem tylko jak by to wpłynęło na temperaturę silnika bo pogorszyła by się możliwość odprowadzania ciepła.
Jedyne rozwiązanie które dało by jakąś znaczącą różnicę to kompresor ale z racji że temat raczej słabo jest rozpracowany to będzie to kosztowne, na dzień dobry trzeba by było szykować 6-7 tysi a w praniu wyjdzie pewnie i więcej. Tak więc opłacalność za dodatkowe 50KM raczej niewielka. Dlatego jak już się bawić w modyfikacje to od razu pójść w swapa 1JZ, jak lubisz turbo, lub 1uz jak wolisz wolnossaka. W swapa 2jz raczej nie ma się co bawić skoro wychodził taki w serii a i zysk mocy również mniejszy, bo uturbione 2jz to już inna półka cenowa.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
- dolina
- Lex user
- Posty: 295
- Rejestracja: 10 lis 2011, o 15:49
- Model Lexusa: IS300 + E39 4.4 V8
- Skąd:: Łomża -> UK
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
A zmiana mapy? Ile gdzies mozna z wolnossaka wyciagnac
- klexus
- Lex Master
- Posty: 1713
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Silesia
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Pierwsza podstawowa sprawa to hamownia, tam dowiesz sie prawdy jeżeli jest ponad 150KM jest bardzo dobrze, ten silnik nie jest słąby tylko przeniesienie napędu wał dyfer tam gubi sporo mocy, taki urok tylnonapędowych samochodów,dolina pisze:A zmiana mapy? Ile gdzies mozna z wolnossaka wyciagnac
Mapa paliwa nic nie da jedyne co to sprawa z kolektorem wydechowym + przebudowa układu wydechowego wywalić katy ominąć sondy, filtr powietrza.
Chyba ze podtlenek fajna i nie droga sprawa dając dużo frajdy
- michalm320
- Lex Master
- Posty: 1249
- Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
- Model Lexusa: Celica VII
- Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Ja tam jakoś nie narzekam na osiągi mojego IS-a. Miałem krótką ścigankę w Łodzi z Avensis'em. Nie wiem jaka moc była w nim ale na błotniku miał napisane D-Cat na zielono. Sprint był od drugiego biegu i cały czas byłem przed nim o mniej więcej 3/4 długości. Nie wiem natomiast jakby to wyglądało ze startu. Tak czy siak zawalidroga z IS-a nie jest, szczególnie od 4,5 tyś obr. gdzie czuć wyraźnie przyspieszenie.
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: [IS 200] Poprawa osiągów
Do tego samochodu trzeba sie przyzwyczaic i nauczyć na nowo prowadzić.Trochę męcząca jest procedura wajchowania lewarkiem zmiany biegów zeby rozpedzić tę sporą mase blachy.Na alledrogo znowu widziałem ogłoszenie sprzedaży srebrnego sportcrossa po tuningu i obiecanka zdradzenia informacji jak zwiekszyć przyspieszenie o 2s bez podnoszenia mocy.Niby bardzo popularny sposób znany powszechnie w Japonii,jakoś nikomu tutaj nic o tym nie wiadomo.Jezeli budowa głowicy nie pozwala na zwiekszenie ilości zasysanego powietrza to nici z tuningu.Pozostaje tylko wpychać to powietrze mechanicznie,ale to kosztuje.Licze że niedługo będę mógł wszystkim napisać jaka różnica jest po zamontowaniu kompresora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości