Szkoda że wcześniej tu nie trafiłem zaoszczędziłbym wam czasu. Ja może wam wytłumaczę czemu Toyota podaje ten sam olej w przypadku szpery jak i jej braku.
Trzeba zacząć od tego że mechanizmy różnicowe występują w trzech typach. Niestety oba mylnie nazywane są LSD, jednak cięzko chyba to będzie teraz ludziom w głowach poodkręcać. Przyznaje się że sam ten błąd powielam
- mechanizm o ograniczonycm poślizgu ( LSD )
- mechanizmy helikalne (Torsen, ATB)
- szpery sterowane elektronicznie np. za pomocą cieczy zmieniającej właściwości zależnie od napięcia
Toyota montuje szpery o konstrukcji helikalnej. Jest to dosyć skomplikowany w swoim działaniu zestaw zębatek. Taka szpera w odróżnieniu od szpery płytkowej jest bardziej pancerna i nie potrzebuje żadnych wynalazków i dodatków do oleju. Ze względu na brak powierzchni trących.
Przykładem szpery helikalnej jest np. Torsen czy Quaife. Tego typu rozwiązanie jest znacznie droższe, lecz w prowadzeniu sprawdza się znacznie lepiej jak szpera płytkowa, nie posiada opóźnień jak LSD.
Podsumowując są oleje do mechanizmów różnicowych bez szpery oraz ze szperą helikalną jak i druga grupa: oleje do szper z LSD, np. Motul Gear Competition FF (z dodatkiem teflonu). Jeśli ktoś by miał jakieś pytania postaram się co jakiś czas zajrzeć tutaj i odpowiedzieć
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)