[IS220d] Filtr DPF
[IS220d] Filtr DPF
temat tylko dla osób z wiedzą lub właścicieli tego engine , zdarza się czasami to zabawne wypalanie
co sądzicie o takim modzie http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=251
co sądzicie o takim modzie http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=251
-
- Lex Driver
- Posty: 344
- Rejestracja: 30 cze 2011, o 08:44
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: [IS220d] Filtr DPF
U mnie się zdarzało. Rzeczywiście kłęby białego dymu waliły z rury. Ostatnio (po wymianie połowy silnika w ramach akcji serwisowej) nie zarejestrowałem - ale może dlatego że jakoś nie przyglądam się specjalnie.
Re: [IS220d] Filtr DPF
Temat o tyle nieciekawy, że wcześniej czy później filterek i tak da o sobie znać. Po około 150 tyś kończą się substancje czynne i zaczną się błyski a kopcenie będzie częstsze.
I tak wcześniej czy później dotrzesz do momentu cięcia i emulatorów lub wymiany na nowy.
Jak ci już teraz przeszkadza chmura dymu co jakiś czas (swoją drogą dziwne żeby nie przeszkadzała ) to nie pozostaje nic innego jak ciecie + emulator wtrysku i DPF / DPNR na bieząco
Na plus jest fakt zmniejszenia spalania ok 0,5 do 1 litra na 100 km
Dodatkowo jeszcze stosując emulator omijasz 5 wtryskiwacz który często jest przyczyną większego zużycia paliwa, świecącego się checka, nadmiernego kopcenia.
Początkowo DPF były stosowane z rurkami o małym przekroju, które ulegały zapychaniu się. Potem to zmodyfikowano ale problem nigdy nie został rozwiązany w 100%.
Mając DPF lub DPNR powinieneś bazować na olejach spełniających normy SAE 5W-30, oraz ACEA C2 (może być również C1 jeżeli ma przyzwoity TBN) po wywaleniu spokojnie możesz stosować olej spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA A1/B1 lub A5/B5 więc i tu się robi szerzej. Właściwy olej to też temat nierzadko pomijany przez właścicieli D-CATów.
Jeśli masz ochotę się go pozbyć to wywalaj, na pewno autu nie zaszkodzisz, a nawet bym powiedział, że twoja turbina będzie ci wdzięczna bo każde wypalanie to dawka popiołów siarczanowych, które stopniowo zabijają filtr DPF/DPNR, dławiąc wydech podnoszą temperaturę pracy turbo.
I tak wcześniej czy później dotrzesz do momentu cięcia i emulatorów lub wymiany na nowy.
Jak ci już teraz przeszkadza chmura dymu co jakiś czas (swoją drogą dziwne żeby nie przeszkadzała ) to nie pozostaje nic innego jak ciecie + emulator wtrysku i DPF / DPNR na bieząco
Na plus jest fakt zmniejszenia spalania ok 0,5 do 1 litra na 100 km
Dodatkowo jeszcze stosując emulator omijasz 5 wtryskiwacz który często jest przyczyną większego zużycia paliwa, świecącego się checka, nadmiernego kopcenia.
Początkowo DPF były stosowane z rurkami o małym przekroju, które ulegały zapychaniu się. Potem to zmodyfikowano ale problem nigdy nie został rozwiązany w 100%.
Mając DPF lub DPNR powinieneś bazować na olejach spełniających normy SAE 5W-30, oraz ACEA C2 (może być również C1 jeżeli ma przyzwoity TBN) po wywaleniu spokojnie możesz stosować olej spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA A1/B1 lub A5/B5 więc i tu się robi szerzej. Właściwy olej to też temat nierzadko pomijany przez właścicieli D-CATów.
Jeśli masz ochotę się go pozbyć to wywalaj, na pewno autu nie zaszkodzisz, a nawet bym powiedział, że twoja turbina będzie ci wdzięczna bo każde wypalanie to dawka popiołów siarczanowych, które stopniowo zabijają filtr DPF/DPNR, dławiąc wydech podnoszą temperaturę pracy turbo.
Re: [IS220d] Filtr DPF
to podpytam glebiej , mam na blacie 160tys. czyli po substancji czynnej o ktorej wspominasz nie ma sladu , czy jest jeszcze jakis inny sposob na ten filtr np. odpiecie 5 wtry. albo wycinka bez emu. bo jak zlukalem cene emu. to mnie zatkaloKRYSPIN pisze:stosując emulator omijasz 5 wtryskiwacz który często jest przyczyną większego zużycia paliwa, świecącego się checka, nadmiernego kopcenia.
wypalanie zdarza sie u Mnie dosc czesto ale check nigdy sie nie zapalił wypalanie pojawia się na 15-20sec. i przestaje
Re: [IS220d] Filtr DPF
150 tys to nie norma a średnia dolegliwości, gdy auto jest eksploatowane na trasach autostradach do wypalania dochodzi znacznie rzadziej (większa temp spalin - mniejsze zatykanie DPFa) więc to że masz 170 i nie ma błędu z DPFa dobrze świadczy o użytkowaniu auta lub np. jego wymianie z powodu w/w zatykających się rurek (akcja serwisowa)
Najbardziej DPF dostaje w d.. gdy auto użytkowane jest tylko w mieście na krótkich trasach, często niedogrzanym silniku. Śmigając na trasach ,autostradzie żywotność DPFa jest znacznie większa.
Jeśli nie zastosujesz emu tak żeby ECU widział sprawny DPF to będziesz miał choineczkę na desce (to przed świętami może co )
Najbardziej DPF dostaje w d.. gdy auto użytkowane jest tylko w mieście na krótkich trasach, często niedogrzanym silniku. Śmigając na trasach ,autostradzie żywotność DPFa jest znacznie większa.
Jeśli nie zastosujesz emu tak żeby ECU widział sprawny DPF to będziesz miał choineczkę na desce (to przed świętami może co )
-
- Lex user
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 maja 2011, o 19:27
- Model Lexusa: is 220d
- Skąd:: DOLNY ŚLĄSK
- Kontakt:
Re: [IS220d] Filtr DPF
Widzę, że masz rzetelne informacje. U mnie dopiero 80 tys km i póki co nie ma problemów z DPF, olej - prawdziwy pełny syntetyk C3 ( Millers Oils XFS 0w40) - zero zużycia oleju. Rozumiem, że polecany jest C2 (zarówno C2, jak i C3 to oleje MID SAPS), który dodatkowo ma niższy HTHS, i normę A5/B5 - niższe zużycie paliwa niż na C3. Ale co do C1 to już nie jestem pewien - ani żaden konfigurator, ani instrukcja nie mówi o C1, który jest olejem absolutnie LOW SAPS.
- KRYSPIN BACK
- Lex user
- Posty: 154
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 01:19
- Model Lexusa: IS300SC / RX330
- Skąd:: Płock
- Kontakt:
Re: [IS220d] Filtr DPF
lexrwd pisze:Widzę, że masz rzetelne informacje. U mnie dopiero 80 tys km i póki co nie ma problemów z DPF, olej - prawdziwy pełny syntetyk C3 ( Millers Oils XFS 0w40) - zero zużycia oleju. Rozumiem, że polecany jest C2 (zarówno C2, jak i C3 to oleje MID SAPS), który dodatkowo ma niższy HTHS, i normę A5/B5 - niższe zużycie paliwa niż na C3. Ale co do C1 to już nie jestem pewien - ani żaden konfigurator, ani instrukcja nie mówi o C1, który jest olejem absolutnie LOW SAPS.
C1 jeśli ma wysoki TBN (zdolność do absorpcji kwaśnych produktów spalania), niestety ten parametr jest traktowany tak, że nawet dzwoniąc do przedstawicielstwa ciężko się dowiedzieć o jego wartość przeciętnie 7-8 lub brak rzetelnej informacji, a jak nie ma informacji to jest niski TBN.
Z tego co pamiętam to chyba ELF miał coś koło 10, więc dla własnego spokoju lepiej używać C2 i C3.
LEXUS.jp
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości