[LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

[LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: maniek_ls400 »

W ostatnich dniach 2012 tylne zaciski doczekały się regeneracji jaką zafundowałem przednim miesiąc wcześniej.
Fotorelacja tutaj:

https://picasaweb.google.com/mmilobedzk ... directlink

Przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy na Ferodo DOT 5.1.

Zostało mi dobre odpowietrzenie całości - chyba zapowietrzyłem pompę hamulcową albo rozdzielacz, bo hebelki są nie do końca perfekcyjne.
Znacie sposób na pełne odpowietrzenie układu (oczywiście spędziłem z pomocnikiem godzinę na pompowaniu i wypuszczaniu powietrza z każdego z 4 zacisków w kolejności PT, LT, PP. LP), ale nadal bez włączonego silnika hamulce łapią wysoko i są bardzo twarde a po starcie wspomagania mogę docisnąć pedał prawie do samej podłogi i hamulce biorą "gumowato" a nie ostro jak brzytwa.
W Repair Manual jest instrukcja odpowietrzania samej pompy - postaram się jutro ją przećwiczyć, ale do tego czasu chętnie dowiem się od Was - jak odpowietrzyć układ, który był opróżniony z płynu (zlałem go przez tylne przewody hamulcowe - grawitacyjnie - bez wypompowywania).
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Awatar użytkownika
MoodY
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 22 paź 2011, o 08:11
Model Lexusa: Gs430
Skąd:: Oberschlesien
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: MoodY »

Według mnie odpowietrzone masz dobrze, a jeżeli masz wszędzie nowe klocki to taki efekt może się pojawić bo materiał ścierny jest w pewnym stopniu elastyczny , więc tloki mają teraz więcej "mięsa" do ściśnięcia. Hamulce z pewnością masz skuteczniejsze, tylko odczucie pod butem gorsze, ale to kwestia przyzwyczajenia... Gratuluję chęci do fotostory :ok:
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wku....., to już żaden problem...
Swapy, tuning, mechanika... poprawianie po drrrrrrruciarzach!!! - Hasło reklamowe 2012.
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: maniek_ls400 »

Nie jest dobrze - klocki zostały "stare" - mają niecałe 20kkm i po 6mm grubości więc nie było sensu ich zmieniać. Skuteczniejsze są, ale głębokość na jaką pedał wchodzi w podłogę przy pełnym hamowaniu jest nieprawidłowa za głęboko i przez to za dużo czasu spędzam na wciskaniu hamulca - powinny brać wyżej. Spróbuję odpowietrzyć pompę i dam znać..
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: LinkPL »

Cześć,

Prawdopodobnie zapowietrzyłeś rozdzielacz ABS'u. Ja bym na to postawił ... Może nie być łatwo ...
Pompuj na zapalonym silniku i pilnuj płynu.

Do Moody: okładziny to nie gąbka do garów, dawno już takiej bzdury nie słyszałem ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Awatar użytkownika
MoodY
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 22 paź 2011, o 08:11
Model Lexusa: Gs430
Skąd:: Oberschlesien
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: MoodY »

Nikt nie powiedział, że okładzina to gąbka do garów, ale i tak tego nie zrozumiesz... Linku. Co powiesz na to: wsadziłem kiedyś chłopu komplet nowych tarcz i klocków Ferodo, po czym po miesiącu wraca i mówi, że coś mu trze przy hamowaniu- jeden klocek starł się do zera!!! Uważasz, że był tak samo twardy jak trzy pozostałe?
Jeżeli Maniek poskładał na starych klockach, to całkowicie zmienia postać rzeczy, ale równie dobrze mógł pozamieniać je miejscami i teraz trochę minie zanim się dotrą. Nie sądzę, żeby Maniek nie umiał odpowietrzyć hamulców... Czas pokaże.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wku....., to już żaden problem...
Swapy, tuning, mechanika... poprawianie po drrrrrrruciarzach!!! - Hasło reklamowe 2012.
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: LinkPL »

MoodY pisze:Nikt nie powiedział, że okładzina to gąbka do garów, ale i tak tego nie zrozumiesz... Linku. Co powiesz na to: wsadziłem kiedyś chłopu komplet nowych tarcz i klocków Ferodo, po czym po miesiącu wraca i mówi, że coś mu trze przy hamowaniu- jeden klocek starł się do zera!!! Uważasz, że był tak samo twardy jak trzy pozostałe?
Jeżeli Maniek poskładał na starych klockach, to całkowicie zmienia postać rzeczy, ale równie dobrze mógł pozamieniać je miejscami i teraz trochę minie zanim się dotrą. Nie sądzę, żeby Maniek nie umiał odpowietrzyć hamulców... Czas pokaże.
Musiałyby mu się zapiec prowadnice żeby coś takiego miało miejsce ... ewentualnie cylinderek. Ale nadal nijak ma się to do Twojej teorii na temat elastycznych okładzin w klockach hamulcowych ... Z pewnością jakąś tam elastyczność mają, ale nie taką żeby pod naporem cylinderków pedał wpadał do podłogi ...

Możliwa jest jeszcze sytuacja w której 3 były Ferodo a jeden elastyczny gumowy jak przy rowerze ...
How far We can go ...
Awatar użytkownika
MoodY
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 22 paź 2011, o 08:11
Model Lexusa: Gs430
Skąd:: Oberschlesien
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: MoodY »

LinkPL pisze:
MoodY pisze:Nikt nie powiedział, że okładzina to gąbka do garów, ale i tak tego nie zrozumiesz... Linku. Co powiesz na to: wsadziłem kiedyś chłopu komplet nowych tarcz i klocków Ferodo, po czym po miesiącu wraca i mówi, że coś mu trze przy hamowaniu- jeden klocek starł się do zera!!! Uważasz, że był tak samo twardy jak trzy pozostałe?
Jeżeli Maniek poskładał na starych klockach, to całkowicie zmienia postać rzeczy, ale równie dobrze mógł pozamieniać je miejscami i teraz trochę minie zanim się dotrą. Nie sądzę, żeby Maniek nie umiał odpowietrzyć hamulców... Czas pokaże.
Musiałyby mu się zapiec prowadnice żeby coś takiego miało miejsce ... ewentualnie cylinderek. Ale nadal nijak ma się to do Twojej teorii na temat elastycznych okładzin w klockach hamulcowych ... Z pewnością jakąś tam elastyczność mają, ale nie taką żeby pod naporem cylinderków pedał wpadał do podłogi ...

Możliwa jest jeszcze sytuacja w której 3 były Ferodo a jeden elastyczny gumowy jak przy rowerze ...

"Możliwa jest jeszcze sytuacja w której 3 były Ferodo a jeden elastyczny gumowy jak przy rowerze ..." -może i tak... musiałem przeoczyć :doh:


" Z pewnością jakąś tam elastyczność mają, ale nie taką żeby pod naporem cylinderków pedał wpadał do podłogi ..." -jednak są elastyczne? ale pod naporem cylinderków żaden pedał do podłogi nie wpadnie, bo takowych Lexusy nie mają :laugh1: :laugh1: :laugh1:

Co do mojej historii z Ferodami, nie będę wdawał się w zbędne dyskusje, bo widać jakie masz pojęcie... :kawa:
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wku....., to już żaden problem...
Swapy, tuning, mechanika... poprawianie po drrrrrrruciarzach!!! - Hasło reklamowe 2012.
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: klexus »

Zaraz zaraz idz jeden z drugim odpal lexusa wcisniej z całej siły hebel , jak wciśniesz to bedzie czuć pod nogą ze robi sie coraz miększy az w końcu wpadnie, dopiero jak załączy sie ABS podczas jazdy nie pozwoli na takie wpadanie bo pompa wyrówna ciśnienie.
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: LinkPL »

No wpadnie, ale kur... zanim to się stanie to raczej staniesz w miejscu i nie jest to wynikiem gumowych czy drewnianych okładzin, tylko puszczaniem pompy. U mnie pompa nie puszcza i stoi mi jak trzeba ... A jak Ci nie stoi to wymień pompę ... albo odpowietrz dobrze hamulce ;)

Co do cylinderków to moje zboczenie, wole je dmuchać niż tłoczki ...

Może być problem z rozdzielaczem ABS-u, tam są jakieś komory kondensacyjne, nie wiem dokładnie jak to działa, ale każdy majster powie, że jak się pompa ABS-u zapowietrzy to sprawa nie jest łatwa.

Może masz Maniuś jakieś jeszcze spostrzeżenia ... jak to działa w jeździe ?? Są te hamulce czy mięknie pedał ?? bierze przód nie bierze tył ?? jak to wygląda. Bo jak tutaj dyskutujemy to raczej nie zakładałeś gumowych okładzin ?? ;)
How far We can go ...
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [LS430] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Yarecki »

Namierzyłeś finalnie problem?
Zakupiłem zestaw czterotłoczkowy do mojego "bolidu" i mam zamiar zrobić regeneracje + montaż w wolniejszej chwili.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości