Gwint w SC400 od GS-a MK1

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: janasek »

W kocu wziąłem się za montaż gwitnu. Wpadł zadbany gwitn BC (Legato chyba coś takiego ma u siebie) od GS mk1 i postanowiłem sprawdzić czy będzie pasował. Mocowania góra i dół pasują w 100% więc siedzi już w aucie. Ale jest inny problem. Amorki przód i tył różnbią się znacząco długością (dobre kilka cm). O ile przód ładnie spuściłem o 6 cm (troche za dużo na nasze warunki) i można jeszcze niżej to tył jest już skręcony ma maxa i udało mi się go opuścic tylko o 2 cm. Wygląda to słabo.... Pytanie czy da się coś z tym zrobić, potrzebuję uzyskac jeszcze jakieś 2 cm, tak żeby tył miła - 2 cm. Niestety amor już jest wkręcony w tuleje (mocowanie dolne) na maxa. Gwint już też się skończył... Co można jeszcze zrobić? Czy w GS-ach MK1 jest więcej miejsca w tej tylniej tulei i wynika to z tego że ten zawias jest właśnie dedykowany do MK1?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: klexus »

Ciężko jest sie wstrzelic w te nie dedykowane gwinty, kolega Krzywy przerabiał juz ten temat w GS MK I z tyłem nic nie zrobisz,
ale zaraz czemu piszesz ze tył masz na maxa skręcony żeby go obniżyć to musisz go odkręcić
Lex

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: Lex »

uporządkujmy najpierw , nie bardzo rozumiem po co kupiłeś gwint który jest tylko do GSa MKI posiadając model SC MKI :mda:
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: janasek »

Na ostatnim zdjęciu za regulację wysokości posadzenia nadwozia jest odpowiedzialny dolny, ostatni pierścień. Gwint już jest na maxa wcisnięty w tą czarną tuleje na której znajduje się naklejka. Po prostu gwint jest bardzo długi, a pozostałe dwa pierścienie powyżej są odpowiedzialne za skrocenie spręzyny, teraz jest twardo bo sprężyna jest teraz krótka (ściśnięta) stąd taki długi ten gwint powyżej dolnego pierścienia na zdjęciu . Muszę się temu jeszcze przyjrzeć ale jak dzisiaj na to rano patrzyłem to tak wlaśnie się wydawało.

Lex, gwint był w dobrej kasie, przejechał jakieś 8-10 tyś mil, jest prawie jak nowy a o używke u nas jdo SC400 jest cieżko. Nowy jest za drogi. Chciałem sprawdzić czy będzie pasował.... a część ludzi twierdziła że będzie. :) Stąd takie działanie, jeszcze musze się temu przyjrzeć ale jak będzie za wysoko siedział to go sprzedam i kupię dedykowany.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2013, o 13:12 przez janasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: klexus »

U mnie zeby zejsc w dół z budą mam wszystko odkręcone a nie skręcone. skręcając samą spreżyne robisz taczke
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: janasek »

klexus pisze:U mnie zeby zejsc w dół z budą mam wszystko odkręcone a nie skręcone. skręcając samą spreżyne robisz taczke
Wiem że robię taczkę więc sprężyna pójdzie w dół. Ale nic więcej chyba nie dam rady już zrobić.
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: klexus »

nie rozumiem czemu tyle gwint wystaje i nie nie mozna nic zrobic zeby zeszło to w dół :(
Lex

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: Lex »

janasek pisze:
Lex, gwint był w dobrej kasie, przejechał jakieś 8-10 tyś mil, jest prawie jak nowy a o używke u nas jdo SC400 jest cieżko. Nowy jest za drogi. Chciałem sprawdzić czy będzie pasował.... a część ludzi twierdziła że będzie. :) Stąd takie działanie, jeszcze musze się temu przyjrzeć ale jak będzie za wysoko siedział to go sprzedam i kupię dedykowany.

no to walcz może coś jakiś magic zaradzi , a jak nie to dawaj go do nas na giełdę na pewno ktoś się zaintererere kto ma GSa MKI
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: janasek »

klexus pisze:nie rozumiem czemu tyle gwint wystaje i nie nie mozna nic zrobic zeby zeszło to w dół :(
Bo gwint jet za długi a spręzyna jest mocno ściśnięta, podkręcone są te dwa pierścienie razem mocno do góry i stąd tak dużo tego "wolnego" gwintu między pierścieniami.

Tak to wygląda na chwilę obecną (wiem że zdjęcie jest słabe ale coś widać, no i z tył stare kółko 19 cali, to tez poteguje pewnie dodatkowo wrażenie wysokiego tyłu):

[Obrazek

Zobaaczymy Lex co z tego wyjdzie, cały czas myślę co z tym zrobić.:)
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
krzywydg
Lex Maniak
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2011, o 00:42
Model Lexusa: GS430 MK I
Skąd:: Dąbrowa Górnicza
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Gwint w SC400 od GS-a MK1

Post autor: krzywydg »

klexus pisze:Ciężko jest sie wstrzelic w te nie dedykowane gwinty, kolega Krzywy przerabiał juz ten temat w GS MK I z tyłem nic nie zrobisz,
ale zaraz czemu piszesz ze tył masz na maxa skręcony żeby go obniżyć to musisz go odkręcić
Poprawie Cie.. da sie zrobić tylko ja kupiłem zepsuty gwint... z tyłu dolną część też da sie troche wykręcić co wydłuży cały amor. Kwestia regulacji.
uporządkujmy najpierw , nie bardzo rozumiem po co kupiłeś gwint który jest tylko do GSa MKI posiadając model SC MKI
Bo każdy co wie chociaż trochę o marce Toyota/Lexus wie że zawieszenie w: GS MK I, MK II, SC300/400, i Suprze oprócz wahacza górnego jest praktycznie takie same...
http://www.youtube.com/watch?v=ukbIh0q9X3A Nie ważne co masz w sercu... Ważne co masz w dupie!
Części Gs300/430
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości