optymalne spalanie
- koque
- Lex user
- Posty: 93
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 21:52
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Szczecin
- Kontakt:
optymalne spalanie
Hej,
Zastanawiałem się ostatnio jadąc trasą, jakie jest optymalne spalanie tego auta. Mam GS300 MK2.
Chodzi mi o to przy jakich obrotach lub prędkości Lexus spala "najoptymalniej". Wiadomo, że jest to rzecz względna, przełożenie prędkości na ilość PLN za 100km jeden woli być wcześniej za 100zł, a drugi później za 50zł (wartości przykładowe).
W moim poprzednim samochodzie (diesel), spalanie mierzyłem przy 3200 obrotów na trasie i to była prędkość ok.140 km/h.
Nie mam komputera więc nie wiem jak to jest w Lexusie , czy jak będę na trasie jechał 140km/h czy 160km/h czy odczuję jakąś zawrotną różnicę w spalaniu?
Ile pali przy 180km/h i 200km/h?
Krzysiek
Zastanawiałem się ostatnio jadąc trasą, jakie jest optymalne spalanie tego auta. Mam GS300 MK2.
Chodzi mi o to przy jakich obrotach lub prędkości Lexus spala "najoptymalniej". Wiadomo, że jest to rzecz względna, przełożenie prędkości na ilość PLN za 100km jeden woli być wcześniej za 100zł, a drugi później za 50zł (wartości przykładowe).
W moim poprzednim samochodzie (diesel), spalanie mierzyłem przy 3200 obrotów na trasie i to była prędkość ok.140 km/h.
Nie mam komputera więc nie wiem jak to jest w Lexusie , czy jak będę na trasie jechał 140km/h czy 160km/h czy odczuję jakąś zawrotną różnicę w spalaniu?
Ile pali przy 180km/h i 200km/h?
Krzysiek
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
Tankuj pod korek i jazda...Inaczej nie sprawdzisz,każdy jedzie inaczej,inna technika jazdy.Masz z boku dobre drogi do testowania.
-
- Lex user
- Posty: 165
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Szczecin
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
Ja mam chęć zamontować coś takiego w ls 400/95
http://elemot.pl/produkty/komputer-pokladowy-eks-2-0/
Mam jednak wątpliwości czy zidentyfikuję sygnał prędkości, korzystając więc z okazji, zapytam czy ktoś ewentualnie mógłby mi pomóc w tym temacie?
Wiem że auto pali ile musi, i całe to ustrojstwo to zbędny gadżet, ale...
Napewno koledze koque, to pudełko odpowie na wszystkie pytania.
http://elemot.pl/produkty/komputer-pokladowy-eks-2-0/
Mam jednak wątpliwości czy zidentyfikuję sygnał prędkości, korzystając więc z okazji, zapytam czy ktoś ewentualnie mógłby mi pomóc w tym temacie?
Wiem że auto pali ile musi, i całe to ustrojstwo to zbędny gadżet, ale...
Napewno koledze koque, to pudełko odpowie na wszystkie pytania.
-
- Lex user
- Posty: 182
- Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
- Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
Słyszałem, że autka są projektowane tak, aby paliły bardzo mało przy prędkości 120 km/h, bo taka prędkość jest uzyskiwana w testach spalania w Europie w trybie poza miastem. Ja co prawda mam hybrydkę ale przy tych prędkościach powyżej 65 km/h auto zachowuje się jak zwykły benzyniak. I niestety jeśli mamy do czynienia z dużym silnikiem to nie działa zasada- "wolniej to mniej pali" bo silnik po prostu nie działa w optymalnym zakresie wydajności. Czyli "więcej się kręci niż jedzie". Przy 70 km/h mój żłopie 10 litrów. To za szybko na jazdę na samym elektryku a jeszcze za wolno na jazdę na spalinowym. Zakres 70-90 km/h nie jest w hybrydzie optymalny, i zapewne w zwykłym silniku spalinowym również. Elektryk w tym przypadku jest używany do zastępowania silnika benzynowego w jego najmniej wydajnym zakresie pracy, czyli 0-65 km/h. Z mojej obserwacji wynika, że auto pali najmniej przy prędkości równo 100 km/h- tylko niecałe 6 litrów. Potem spalanie rośnie w miarę liniowo do około 180 km/h ale nie pamiętam ile pali. Powyżej 180 km/h to już zaczyna się krzywa wykładnicza. Za to przy 250 km/h pali 25l/100 km. Z racji tego, że silniki podobnie duże to pewnie będziesz miał podobnie. Najlepiej jednak wykonać test na dystrybutorze
Też interesowałem się tym tematem i nawet poruszyłem tą kwestię na wykładzie z termodynamiki na uczelni i profesor z katedry "pojazdów silnikowych i silników spalinowych" właśnie wyłożył mi to co napisałem powyżej. Aczkolwiek nie jest to jakaś prawda objawiona bo logika na to wskazuje
Też interesowałem się tym tematem i nawet poruszyłem tą kwestię na wykładzie z termodynamiki na uczelni i profesor z katedry "pojazdów silnikowych i silników spalinowych" właśnie wyłożył mi to co napisałem powyżej. Aczkolwiek nie jest to jakaś prawda objawiona bo logika na to wskazuje
-
- Lex Master
- Posty: 2494
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
Jedynym sposobem są testy przez tankowanie pod korek. Lubię sprawdzać tak auta ponieważ jak sie nauczę jechać sprawnie i oszczędnie danym modelem to wychodzą zaskakujące wyniki.
Teraz testuje IS250 AWD i wyniki są całkiem przyzwoite, nawet powiedziałbym ze zaskakujące pozytywnie ze względu że jest napęd AWD.
Teraz testuje IS250 AWD i wyniki są całkiem przyzwoite, nawet powiedziałbym ze zaskakujące pozytywnie ze względu że jest napęd AWD.
- koque
- Lex user
- Posty: 93
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 21:52
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Szczecin
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
No z tym spalaniem to najlepsze jest urządzenie Tofexa. Jednak jest brzydkie jak diabli i nie zeszpeciłbym mojego auta czymś takim, co więcej jestem na tyle młody, że zapamiętam przy jakiej prędkości jak mi auto pali
pkobieracki najlepiej ujął sedno mojego pytania, choć szukam odpowiedzi w stylu, że przy prędkości (mówię o autostradzie, więc ciągłej jazdy):
90km/h pali tyle, 100km/h, a 180km/h tyle.
Bo tak sobie myślę, że po co mam odkrywać Amerykę jak już jest odkryta przez naszych forumowiczów
Ja wiem, że tankowanie pod korek jest najlepszym testem, ale jadę pierw 200km z prędkością 180km/h, bo się spieszę, później wracam to jadę 150km/h bo się już nie spieszę. A weź tu panie wylicz kiedy pali najmniej, jeszcze lpg się kończy w międzyczasie i wszystkie obliczenia w łeb. Można testować pod korek i sprawdzać ale to czasochłonne i lpg nie zawsze wchodzi taka sama ilość do baku.
W poprzednim aucie miałem to tak opatentowane, że jak miałem zwolnienie na trasie np. przy budowach drogowych do 80km/h, to po zniesieniu ograniczenia deptałem dynamicznie by najszybciej osiągnąć swoją prędkość drogową, tym sposobem w Alfa Romeo z silnikiem 2,4JTD 150 konnym w trasie osiągałem spalanie:
-na szybkiej trasie tj. autostrada z 80km/h i depnięciem do 140km/h średnie wychodziło mi 6,0l/100km ,
-na polskiej trasie z 60km/h i depnięciem do 90km/h -120km/h średnie wychodziło mi 4,1l/100km.
hej
pkobieracki najlepiej ujął sedno mojego pytania, choć szukam odpowiedzi w stylu, że przy prędkości (mówię o autostradzie, więc ciągłej jazdy):
90km/h pali tyle, 100km/h, a 180km/h tyle.
Bo tak sobie myślę, że po co mam odkrywać Amerykę jak już jest odkryta przez naszych forumowiczów
Ja wiem, że tankowanie pod korek jest najlepszym testem, ale jadę pierw 200km z prędkością 180km/h, bo się spieszę, później wracam to jadę 150km/h bo się już nie spieszę. A weź tu panie wylicz kiedy pali najmniej, jeszcze lpg się kończy w międzyczasie i wszystkie obliczenia w łeb. Można testować pod korek i sprawdzać ale to czasochłonne i lpg nie zawsze wchodzi taka sama ilość do baku.
W poprzednim aucie miałem to tak opatentowane, że jak miałem zwolnienie na trasie np. przy budowach drogowych do 80km/h, to po zniesieniu ograniczenia deptałem dynamicznie by najszybciej osiągnąć swoją prędkość drogową, tym sposobem w Alfa Romeo z silnikiem 2,4JTD 150 konnym w trasie osiągałem spalanie:
-na szybkiej trasie tj. autostrada z 80km/h i depnięciem do 140km/h średnie wychodziło mi 6,0l/100km ,
-na polskiej trasie z 60km/h i depnięciem do 90km/h -120km/h średnie wychodziło mi 4,1l/100km.
hej
-
- Lex user
- Posty: 82
- Rejestracja: 16 mar 2013, o 21:02
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Siemiatycze
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
Miałem w swoim zalane po sam korek benzolu zrobiłem 104 km i zatankowałem ponownie po sam koreczek, weszło mi 8,5 litra prędkość od 100 do 120 lexus gs 300 mk2
nie wiem czy to dużo czy mało ale mi takie spalanie odpowiada. Itak liczę zawsze 10 na sto
nie wiem czy to dużo czy mało ale mi takie spalanie odpowiada. Itak liczę zawsze 10 na sto
- koque
- Lex user
- Posty: 93
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 21:52
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Szczecin
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
Mi nigdy tyle nie spalił...
Ostatnio w trasie lpg spalił mi ok 16l/100km. prędkość cały czas powyżej 160km/h, a w większości przypadków 180km/h. Co tu dużo gadać 400km wyszło mi 2:40 h więc napewno było szybko.
p.s nie jestem wariatem drogowym, piszę o autostradach niemieckich.
Ostatnio w trasie lpg spalił mi ok 16l/100km. prędkość cały czas powyżej 160km/h, a w większości przypadków 180km/h. Co tu dużo gadać 400km wyszło mi 2:40 h więc napewno było szybko.
p.s nie jestem wariatem drogowym, piszę o autostradach niemieckich.
- koque
- Lex user
- Posty: 93
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 21:52
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Szczecin
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
To znaczy, że spalanie to tajemnica?
Wystarczy, że ktoś ma Giesa z wyświetlaczem, a nie klasycznym radiem.
Wystarczy, że ktoś ma Giesa z wyświetlaczem, a nie klasycznym radiem.
-
- Nowy lex user
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 cze 2016, o 22:43
- Model Lexusa: poszukuję
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: optymalne spalanie
odświeżam temat.
Jaka jest najbardziej ekonomiczna autostradowa prędkość dla gs 300?
na jakie spalanie można liczyć? czy warto ustawiać tempomat?
Jaka jest najbardziej ekonomiczna autostradowa prędkość dla gs 300?
na jakie spalanie można liczyć? czy warto ustawiać tempomat?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość