[Lexus RX] Kontrolka CHECK ENGINE

Problemy z silnikami dotyczące modelu RX
suchoj22
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 25 lis 2010, o 11:40
Model Lexusa: RX
Kontakt:

[Lexus RX] Kontrolka CHECK ENGINE

Post autor: suchoj22 »

Witam. Problem polega na częstym/co kilkadziesiąt kilometrów/ świeceniu lampki "CHECK". Instalacja gazowa b. dobra, serwisowana. firmy landirenzo.Świece b. dobre, świeżo wymienione NGK. Po sprawdzeniu komputerem ciągle ta sama informacja "wypadanie zapłonu na 2 cylindrze". Przy czym silnik pracuje bez problemu na benzynce i na gazie. Zastanawiam się nad trzema rzeczami: sonda lambda, cewka, katalizator. Co sądzicie Panowie o tym? Dzięki za ew. podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2010, o 16:21 przez suchoj22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: janasek »

Jeżeli błąd masz" wypadanie zapłonu na 2 cylindrze" to albo masz źle ustawione wyprzedzenie zapłonu i jest to do regulacji, albo być może coś będzie właśnie z tą cewką. Ja bym najpierw sprawdził to ustawienie.

Pozdro
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
dommell
Lex Driver
Posty: 601
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Kielce, Warszawa
Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: dommell »

hmm, powiem szczerze, że mam to samo, ale tylko w czasie postoju. I na benzynie też się zdarza. A tak to jeździ dobrze. A na postoju zawsze, i to cylindry 1,2,3.
Głowiłem się już nieźle. Cewki sprawdzone, świece sprawdzone, sondy sprawdzone (oprócz tej ostatniej, czy zna któs jej numery?), wiązki przewodów sprawdzałem, ECU sprawdzałem. Powietrze tzn, filtr, przepustnica sprawdzone (to też ponoć może mieć wpływ na taki błąd). Co jeszcze... katalizator? Przepływomierz (gdzie on wogóle jest w IS200?)? Ja już wymiękłem. Myślałem o wtryskach...no ale to jest i na benzynie i na Lpg, i tylko w czasie postoju. Jak ktoś ma pomysły, albo zna kogoś kto by pomogł...to po rękach będe całował.

A wyprzedzenie zapłonu? Można coś więcej na ten temat usłyszeć? :) Czy to jest to ustawianie z lampą stroboskopową w ręku?? Ktos już to robił? Wie co i jak?
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: klexus »

a jaka maicie przerwę na świecach?? ruszaliście przerwę czy tak po prostu z pudełka do głowicy??
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: konik_80 »

IS200 nie ma przepływomierza - ma map sensor (czujnik podciśnienia) ale błędy powietrza nie powodowałyby problemów z wypadaniem zapłonów.
Wypadanie zapłonów sugeruje kończącą się którąś cewkę/cewki - szczególnie, że mowa o nowych świecach itd. Ewentualnie na podmianę można wsadzić inne świece aby wykluczyć wadę którejś z nich.
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: janasek »

A może sterownik instalacji gazowej padł? Słyszałem o przypadkach że to właśnie on zakłócał prawdiłową pracę silnika i powodował złe ustawienie kąta wprzedzenie zapłonu.

Wyprzedzenie zapłonu - jest to optymalny moment zapalenie mieszanki benzyny i powietrza w cylindrze. Kąt w każym silniku jest inny ale zazwyczaj oscyluje w granicach 4-20 stopni.
Jeżeli kąt jest za mały i wyprzedzenie zapłonu za późne: Proces spalania przedłuża się, występują wówczas straty ciepła, moment obrotowy i moc silnika są mniejsze, w układzie wydechowym będzie słychać strzały. To efekt spalania się mieszanki w kanale dolotowym.
Natomiast gdy kąt jest za duży i wypzedzenie zapłonu za wczesne: zapalenie mieszanki następuje bowiem za wcześnie. Powstaje wówczas zbyt duże ciśnienie, następuje przyspieszone zużywanie się tłoka i elementów silnika.

Generalnie gdy coś nie gra, każdy może ocenić na słuch czy jest coś nie tak. W starzych autach można to ustawić samemu, a w nowszych pozostaje jedynie serwis (i chyba właśnie w Lexach też)

Sprawdz sterownik LPG - najlepiej wrzuć jakiś sprawny na podmiankę.
Firma BRC model Just-y - podobno jest to dobry sterownik. (ale tutaj za bardzo nie pomogę bo nie jeźdżę na gazie :))

Pozdrawiam
Luxusem jadę... :)
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: lukas78 »

Ja obstawiam podobnie jak konik80 kończące się cewki/cewkę :klucz:
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: janasek »

Jak już zaczałeś od świec to ja bym sprawdził w tej kolejności:
1) podmienił świece
2) sprawdził cewki
3) podmienił sterownik LPG

Jeżeli nie chcecie nic zmieniać w osiągach auta to raczej bym nic nie robił. Chyba że chcecie co nieco poprawić...

Pozdro
Luxusem jadę... :)
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: tomekb »

ja obstawiam tez cewki albo sonde lamde
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, o 01:11 przez tomekb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: CHECK SILNIKA

Post autor: konik_80 »

Sterownik LPG nie ma nic do kąta wyprzedzenia zapłonu - wpina się go we wtryski benzynowe i jeden przewód do jednej cewki dla czytania obrotów silnika - tam ewentualnie można poszukać czy luty są OK.
Do instalacji CNG montuje się wariatory zapłonu - do LPG nie są one potrzebne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „RX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości