Tak jak koledzy piszą, zacznij od wymiany oleju. Najlepiej nie kombinować tylko kupić w serwisie Toyoty/Lexusa ATF T-IV, bo taki jest zalecany do automatu w GS MkII. Sprzedają w opakowaniach 1l i 4l (około 50PLN/litr). Czterolitrowa bańka spokojnie wystarczy do wymiany statycznej.GS300 wrote:A jakieś sugestie dotyczące skrzyni biegów?
Jeśli wymianę robiłbyś sam to zwróć uwagę na ilość szlamu na dnie miski olejowej i ewentualne opiłki na magnesach - to może świadczyć o nie najlepszej kondycji skrzyni.
Filtr oleju, jeśli nie jest uszkodzony, wystarczy dobrze przeczyścić (sprężone powietrze) i zamontować z powrotem. Mi po odkręceniu miski i filtra zeszło ze skrzyni jakieś 3,5l oleju.
Uszczelki miski skrzyni w tym modelu nie ma, skręca się na tzw. "uszczelkę w płynie" (FIPG), ostatecznie silikon odporny na wysoka temperaturę.
Pozdrawiam,
Mariusz