[2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
-
- Lex user
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 kwie 2012, o 08:12
- Model Lexusa: GS450h MkiV
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
[2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
Witam,
Od jakiegoś czasu zmagałem się z wyciekiem w okolicach paska rozrządu.
Po wymianie uszczelniaczy na wałkach rozrządu przez chwilę był spokój, później znów zaczął pojawiać się olej. Niestety pasek tak skutecznie go "rozprowadzał" po całym wnętrzu obudowy i elementach rozrządu, że trudno było znaleźć źródło. Podejrzany był uszczelniacz na wale bo tam było najbardziej mokro, niestety po rozebraniu rozrządu okazało się że uszczelniacz jest szczelny. Wszystko zostało wymyte i złożone.
Przebieg samochodu to ok. 280 kkm (licznikowy, nie mam 100% pewności że jest autentyczny).
Po kilku dniach jazdy, znów pojawił się olej, na szczęście w takich ilościach że udało się źródło wycieku: jest to usterka która jest pokazana na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=1KQGRulDJSk
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim wyciekiem?
Czy jest szansa dostać gdzieś taki oring?
Czy lepiej nie bawić się z naprawą i kupić całe koło z przestawiaczem?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
Mariusz
Od jakiegoś czasu zmagałem się z wyciekiem w okolicach paska rozrządu.
Po wymianie uszczelniaczy na wałkach rozrządu przez chwilę był spokój, później znów zaczął pojawiać się olej. Niestety pasek tak skutecznie go "rozprowadzał" po całym wnętrzu obudowy i elementach rozrządu, że trudno było znaleźć źródło. Podejrzany był uszczelniacz na wale bo tam było najbardziej mokro, niestety po rozebraniu rozrządu okazało się że uszczelniacz jest szczelny. Wszystko zostało wymyte i złożone.
Przebieg samochodu to ok. 280 kkm (licznikowy, nie mam 100% pewności że jest autentyczny).
Po kilku dniach jazdy, znów pojawił się olej, na szczęście w takich ilościach że udało się źródło wycieku: jest to usterka która jest pokazana na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=1KQGRulDJSk
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim wyciekiem?
Czy jest szansa dostać gdzieś taki oring?
Czy lepiej nie bawić się z naprawą i kupić całe koło z przestawiaczem?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
Mariusz
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
ten oring nie występuje samodzielnie. Uszczelniałem wariator siliconem i działa jak dotychczas
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Lex user
- Posty: 68
- Rejestracja: 5 mar 2014, o 15:14
- Model Lexusa: S13
- Skąd:: Wwa
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
Taki o-ring możnaby dobrać. Jeśli będziesz miał wszystko na wierzchu to przejedź się np. do : http://www.passerotti.com.pl/ na ul. Garażowej. Dobiorą Ci odpowiedni oring i sobie wymienisz. Jak się uda zrób relację
-
- Lex user
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 kwie 2012, o 08:12
- Model Lexusa: GS450h MkiV
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
Witam,
W piątek udało się problem rozwiązać, jak ze skutecznością - czas pokaże, będę obserwował czy nie pojawia się olej.
Temat jest w sumie prosty, koło bez problemu rozkłada się tak jak pokazują na podlinkowanym wcześniej filmiku.
Ponieważ nie za bardzo miałem jak rozebrać i dopiero dobierać oring, kupiłem kilka oringów w okolicach przewidywanego rozmiaru i po rozebraniu wybrałem ten najbardziej pasujący.
Autor filmiku z wiadomych przyczyn nie podaje dokładnych parametrów towaru który sprzedaje (po 20$/sztukę), więc sam musiałem trochę poszukać.
Z tego co udało mi się ustalić to oryginalny oring ma wymiary: 3 i 1/8 cala na 1/16 cala. Tłumacząc na "nasze": idealnie pasuje oring 79x2mm.
Ważne żeby był odporny na olej i temperaturę (ale tu bez przesady - raczej nie będzie miał cieplej niż silnik).
Najłatwiej takie oringi dostać w sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych (cena w okolicach 1,5 PLN/szt. ).
Pozdrawiam,
Mariusz
W piątek udało się problem rozwiązać, jak ze skutecznością - czas pokaże, będę obserwował czy nie pojawia się olej.
Temat jest w sumie prosty, koło bez problemu rozkłada się tak jak pokazują na podlinkowanym wcześniej filmiku.
Ponieważ nie za bardzo miałem jak rozebrać i dopiero dobierać oring, kupiłem kilka oringów w okolicach przewidywanego rozmiaru i po rozebraniu wybrałem ten najbardziej pasujący.
Autor filmiku z wiadomych przyczyn nie podaje dokładnych parametrów towaru który sprzedaje (po 20$/sztukę), więc sam musiałem trochę poszukać.
Z tego co udało mi się ustalić to oryginalny oring ma wymiary: 3 i 1/8 cala na 1/16 cala. Tłumacząc na "nasze": idealnie pasuje oring 79x2mm.
Ważne żeby był odporny na olej i temperaturę (ale tu bez przesady - raczej nie będzie miał cieplej niż silnik).
Najłatwiej takie oringi dostać w sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych (cena w okolicach 1,5 PLN/szt. ).
Pozdrawiam,
Mariusz
-
- Nowy lex user
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 kwie 2017, o 13:53
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Mazowsze
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
Witam.
Maniek widze ze temat przerabiałes dosyc dawno ale moze jeszcze pamietasz gdzie dokładnie pokazywał sie olej gdy ten uszcelniacz puscił?
Czy miałes wyciek po przedniej czesci bloku dalej na misce olejowej czy tylko zanieczyszczony rozrzad - koła pasek itd ?
pozdr.
Maniek widze ze temat przerabiałes dosyc dawno ale moze jeszcze pamietasz gdzie dokładnie pokazywał sie olej gdy ten uszcelniacz puscił?
Czy miałes wyciek po przedniej czesci bloku dalej na misce olejowej czy tylko zanieczyszczony rozrzad - koła pasek itd ?
pozdr.
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
Polecam każdemu działanie prewencyjne zabezpieczające w pewnym sensie przed jakimikolwiek wyciekami. Często po wymianie dalej niektóre elementy sie pocą.
Czyszczenie/moczenie zaworka PCV tego na pokrywie zaworów od którego idzie przewód do kolektora/przepustnicy. Po czasie zaczyna się blokować od oparów oleju i nie puszcza powietrza/nie ma wentylacji i rośnie cisnienie w komorze korbowej i aczynają się wycieki.
Wystarczy go wykręcic i moczyć w nafcie przez godzinkę co jakiś czas mieszając. Po wyjęciu zaworka machając nim nawet bardzo delikatnie ma być słychać metaliczne klekotanie - jeżeli jest lekko głuche to zaworek do moczenia.
Pomaga też na nierówne korekty, dragania silnika (i to bardziej niż wymiana VVTI) oraz wpływa na spalanie.
Czyszczenie/moczenie zaworka PCV tego na pokrywie zaworów od którego idzie przewód do kolektora/przepustnicy. Po czasie zaczyna się blokować od oparów oleju i nie puszcza powietrza/nie ma wentylacji i rośnie cisnienie w komorze korbowej i aczynają się wycieki.
Wystarczy go wykręcic i moczyć w nafcie przez godzinkę co jakiś czas mieszając. Po wyjęciu zaworka machając nim nawet bardzo delikatnie ma być słychać metaliczne klekotanie - jeżeli jest lekko głuche to zaworek do moczenia.
Pomaga też na nierówne korekty, dragania silnika (i to bardziej niż wymiana VVTI) oraz wpływa na spalanie.
-
- Lex Driver
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:53
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
możesz na jakimś foto pokazać który to zaworek?
Mam dziwny problem ze spadaniem obrotów. na biegu Neutral (N) i Parking (P) wszystko chodzi idealnie. na Drive (D) jak stoje na światłach (silnik rozgrzany) to obroty spadają mi do 330 rpm... i trochę drga silnik (czuć najbardziej na kierownicy). jak wrzucę N lub P od razu ustępuje i obroty utrzymują się w okolicy 700-800 rpm.
Mam dziwny problem ze spadaniem obrotów. na biegu Neutral (N) i Parking (P) wszystko chodzi idealnie. na Drive (D) jak stoje na światłach (silnik rozgrzany) to obroty spadają mi do 330 rpm... i trochę drga silnik (czuć najbardziej na kierownicy). jak wrzucę N lub P od razu ustępuje i obroty utrzymują się w okolicy 700-800 rpm.
-
- Nowy lex user
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 kwie 2017, o 13:53
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Mazowsze
- Kontakt:
Re: [2JZ-GE] wyciek z koła zębatego VVT-I
Z tego co zrozumiałem miałes na mysli tz odme silnika tak?
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość