[IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANIA

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa IS
Awatar użytkownika
turkus
Lex Driver
Posty: 508
Rejestracja: 11 cze 2013, o 21:25
Model Lexusa: is 300 SC
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

[IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANIA

Post autor: turkus »

Hej, poniżej zdjęcia mojej instalacji - w końcu znalazłam czas, żeby obfocić :)

KME Gold, LPG Tech, Barracuda, zbiornik Bormech.

Na gazie zrobione ponad 10kkm, bez problemów, auto jedzie jak na benzynie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Yarecki »

Dla mnie to drut - "one Day Job" na dobrych gratach - zresztą które sam Ci polecałem ale wykonanie słabe i błędów sporo :beach: .

Tak a propos ciekawe jak się mają wtryski na banku bez filtra :biggrin2:
Awatar użytkownika
turkus
Lex Driver
Posty: 508
Rejestracja: 11 cze 2013, o 21:25
Model Lexusa: is 300 SC
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: turkus »

Dziękuję za czas, który poświęciłeś na obejrzenie zdjęć. Może ktoś jeszcze wypowie się w temacie.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: carsik »

każdy bank ma swój filtr
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Yarecki »

carsik pisze:każdy bank ma swój filtr
Słabo widoczny ale jest, nie zmienia to faktu że to typowa wrzutka pod maskę.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: owczar »

Słabo widać detale. Ale jeśli chodzi o jakieś konstruktywne uwagi...

Sam reduktor zamontowany ok. Na pewno nie będzie marzł. Wtryskiwacze też zamontowane najbliżej jak się da.

Jedyne co mi się nie podoba to samo zasilanie wtryskiwaczy. Ja bym to zrobił inaczej. Nie wiem ile jest miejsca pod samym kolektorem, ale układ aż się prosi o kompensację, której jeśli dobrze widzę- nie ma.
Jeden przewód jest dużo krótszy, w ciepłym miejscu i na nim jest mapsensor. Drugi przewód jest długi i biegnie w dużo zimniejszym obszarze przez co będzie wychładzał gaz. Różnica temp zimą podczas jazdy na autostradzie będzie spora. A co za tym idzie dawkowanie gazu będzie różne, bo różnica temp wpływa na przepływ gazu. Sterownik tego nie skompensuje.
Map sensor przed wtryskiwaczami. Ja bym go dał w przewodzie od kompensacji lub chociaż za wtryskiwaczami, tak by jego odczyty odzwierciedlały stan na końcu listwy. Jakby nie było, lepiej zalać pierwszy cylinder niż zagłodzić ostatni. Różnice na pewno nie są duże, ale to jednak gaz, a nie ciecz i ciśnienie nie wyrównuje się tak szybko.

Nie widzę dokładnie jakie to filtry FL, ale do tych wtryskiwaczy warto dawać filtry z odstojnikiem. W galancie dałem zwykłe i wtryskiwacze po zabrudzeniu przestały się domykać.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: owczar »

Tego kolektora wydechowego nie zauważyłem. Rzeczywiście może podgrzewać reduktor. Ale czy aż tak? Tam fabrycznie idą przewody wodne w okolicy? Nie widziałem na żywo tego silnika, a na zdjęciach nie za bardzo widzę jak ta woda jest zapięta. Osłona termiczna ogranicza mimo wszystko temp. Dla pewności można zmierzyć sondą z multimetrem jakie panują temp. na dole reduktora. Biorąc pod uwagę wątpliwą wydajność termiczną golda, to może ten montaż nad kolektorem nie wyjdzie mu na złe.

Barracudy odpowiadają mniej więcej wydajnością zielonym hankom. Tutaj optymalnie byłoby dać niebieskie. U mnie przy 35KM z cylindra niebieskie są na styk- mogłyby być nawet te 10% wydajniejsze, jak wypust z wtyczkami Denso. M.in. dlatego nie dałem u siebie Barracud. Masz info czy wkładali tam w ogóle jakieś dysze? Czy puścili bez?

Tak jak napisał Yarecki, musieli pojechać z ciśnieniem na maksa żeby wtryskiwacze się nie zapętlały. Tylko czy to zapewniło, że nie jest ubogo to trzeba by sprawdzić. Optymalnie nie będzie, ale ważne by było w normie. Jeśli będzie coś nie halo to masz podstawę do reklamacji. Po poprawkach dopływu FL koniecznie sprawdzenie w warunkach drogowych pod dużym obciążeniem.
Warto też podejrzeć co z parametrami pracy na tym setupie. Jak wyglądają korekty na bankach itd.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Yarecki »

owczar pisze:Tego kolektora wydechowego nie zauważyłem. Rzeczywiście może podgrzewać reduktor. Ale czy aż tak? Tam fabrycznie idą przewody wodne w okolicy? Nie widziałem na żywo tego silnika, a na zdjęciach nie za bardzo widzę jak ta woda jest zapięta. Osłona termiczna ogranicza mimo wszystko temp. Dla pewności można zmierzyć sondą z multimetrem jakie panują temp. na dole reduktora. Biorąc pod uwagę wątpliwą wydajność termiczną golda, to może ten montaż nad kolektorem nie wyjdzie mu na złe.

Barracudy odpowiadają mniej więcej wydajnością zielonym hankom. Tutaj optymalnie byłoby dać niebieskie. U mnie przy 35KM z cylindra niebieskie są na styk- mogłyby być nawet te 10% wydajniejsze, jak wypust z wtyczkami Denso. M.in. dlatego nie dałem u siebie Barracud. Masz info czy wkładali tam w ogóle jakieś dysze? Czy puścili bez?

Tak jak napisał Yarecki, musieli pojechać z ciśnieniem na maksa żeby wtryskiwacze się nie zapętlały. Tylko czy to zapewniło, że nie jest ubogo to trzeba by sprawdzić. Optymalnie nie będzie, ale ważne by było w normie. Jeśli będzie coś nie halo to masz podstawę do reklamacji. Po poprawkach dopływu FL koniecznie sprawdzenie w warunkach drogowych pod dużym obciążeniem.
Warto też podejrzeć co z parametrami pracy na tym setupie. Jak wyglądają korekty na bankach itd.
Zrobisz na hanie ze 2Kkm to przybędzie Ci te 10% ;)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: owczar »

Myślisz, że aż tak się rozjadą? W galancie zrobiłem już ze 30k i w sumie trzymają wydajność.

Tyle, że tam mam czerwone, a niebieskie podobno są trochę gorszej jakości. Gorzej, że przy tej mocy nie za bardzo jest jakaś alternatywa.
Awatar użytkownika
Picakus
Lex user
Posty: 278
Rejestracja: 16 mar 2013, o 16:37
Model Lexusa: Zależnie od chwili
Skąd:: Pomiechówek
Kontakt:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Picakus »

owczar pisze:Myślisz, że aż tak się rozjadą? W galancie zrobiłem już ze 30k i w sumie trzymają wydajność.

Tyle, że tam mam czerwone, a niebieskie podobno są trochę gorszej jakości. Gorzej, że przy tej mocy nie za bardzo jest jakaś alternatywa.
Bronzowe Keihiny ? Ale cena niestety bez porównania.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje Gazowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości