gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Erni1985
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 6 paź 2014, o 07:50
Model Lexusa: gs
Skąd:: Newbury UK
Kontakt:

gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Erni1985 »

Witam.
W najbliższym miesiącu planuje zakup auta koniecznie lexusa.
Niestety mam problem z decyzją który lex bardziej będzie mi odpowiadał.
Na wstępie chciałem poinformować że od wielu lat mieszkam w uk więc rynek jest trochę inny niż Polski ale fury te same.
Autem jeżdżę głównie do pracy choć to tylko kilka mil w jedną stronę w weekend wypad gdzieś dalej i tu głównie autostrady. Trzy cztery razy do roku wypad gdzieś w Europę.
Może najpierw w który model celowac?? Nie ukrywam że Gs mi się bardziej podoba ale ls pewnie będzie bardziej komfortowy. Jeśli chodzi o komfort to głównie chodzi mi o szum powietrza i opon przy większych prędkościach. Więc: Ls czy Gs?? Który ma lepszą skrzynie i czy obie są6 biegowe a może to te same skrzynie??
Który ma lepsze audio a może są takie same??
Czy nawigacja się do czegoś nadaje bo słyszałem że jest słaba w sensie nie dokładną.
Który model prowadzi się pewniej przy dużych prędkościach chodzi mi głównie o jazdę w kiepskich warunkach deszcz śnieg.
Jaka jest prędkość obrotowa silnika 3.0 i 4.3 w Gs a la przy prędkości około 150-160 km/h.
Usterkowosc ??
Jeśli wybrałbym ls to na pewno z końcówki produkcji tak 2005-06 a jeśli Gs to nie wiem który silnik. Gs 430 to tylko do 2006 bo młodszych nie widziałem a 3.0 wolałbym trochę młodsze 2007 może nawet po liftingu 2008.
Ls to konstrukcja jeszcze lat 90tych a Gs 2004.
Jak jest z zawieszeniem w tych autach bo ls często ma pneumatyczne a Gs z regulaminem twardości czy to przypadkiem nie będzie się zaraz psulo.
Nie wiem o co jeszcze zapytać...
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Travis »

Ja tylko dodam z mojej strony że 300 możesz sobie odpuścić. 4.3 V8 jest oszczędniejsze i przy tym mocniejsze. Wszystko dzięki Nm dostępnym już przy niskich obrotach. Na co dzień jeżdżąc do pracy obroty mam zawszę między 1500 a 2500 i jeździ się elegancko a spalanie w cyklu mieszanym obecnie wynosi 11,5l, jadąc ostatnio na trasie 200km przy prędkości między 140-180km/h wyszło mi 8,7l. Miasto wychodzi 13-14-5l w zależności w jak dużych korkach stoisz. Jak chcesz większy luksus i większe auto to bież LS. Jedyny mankament to parkowanie tymi samochodami. Jeżeli ja Z GS'em mam nieraz kłopoty gdzieś się wcisnąć to z LS będzie pewnie jeszcze trudniej.
Ostatnio zmieniony 6 paź 2014, o 13:20 przez Travis, łącznie zmieniany 1 raz.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: owczar »

Nie znam za bardzo GS-a 300, bo szukałem auta tylko z 3UZFE ze względu na większą moc i możliwość gazowania.

Ciężko powiedzieć, co Tobie będzie się podobało bardziej, najlepiej jak się przejedziesz tym i tym.
Sam początkowo szukałem GS430, ale jak dla mnie oferował trochę mało miejsca z tyłu i w bagażniku jak na tę klasę. Jeśli chodzi o ciszę to i GS i LS oferują komfort- LS pewnie nieznacznie lepsze wyciszenie.

Skrzynia i silnik w poliftowym LS jest ta sama co w GS430 MKIII. Nie jeździłem GS-em, ale pneumatyczne zawieszenie w LS430 to po prostu rewelacja. Ma jeden minus- nawet w trybie sport jest miękko, przez co nie za bardzo czuć drogę, po której jedziesz. Z jednej strony to plus, ale dla niektórych to może być minus.
Awaryjność tego zawieszenia ze statystyk wygląda dobrze, a nawet bardzo dobrze. Jednak w przypadku awarii koszty są znaczne (jeden amor ok 5k PLN w ASO). W PL już je regenerują po 1,2k, ale nie wiem jak z jakością takiej usługi. W LS400 takie zawieszenia wytrzymały do tej pory i po 20 lat- no i pewnie 500kkm nie jest im obce.
Na zagranicznych forach widziałem kilka niepokojących wpisów odnośnie wycieków z amortyzatorów po nawet 100kkm- z tego co zauważyłem w poliftowych sztukach. Po lifcie zmieniła się trochę budowa amorków. Czy były to pojedyńcze przypadki, czy jakiś większy problem to już ciężko po wpisach stwierdzić.

Przy 160km/h LS430 ma poniżej 3k RPM ze skrzynią 5 biegową.

Awaryjność- jak kupisz zadbane auto, to będziesz zadowolony :)

To, że LS jest konstrukcyjnie z lat 90 to też wada i zaleta. Wtedy auta robili jeszcze inżynierowie, a nie księgowi. Mimo tego, że LS jest zaawansowanym technologicznie jak na tamte lata autem, to jego konstrukcja jest naprawdę prosta i trwała.
Erni1985
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 6 paź 2014, o 07:50
Model Lexusa: gs
Skąd:: Newbury UK
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Erni1985 »

Ja przesudiowalem wszystkie posty na forum odnośnie ls i Gs i jesteś kolejną osobą która pisze aby dac sobie spokój z 3.0. Więc ok . Ja miałem dwa auta z v8 i nie mogę niczego złego o nich powiedzieć a pytań tyle dlatego że nie znam lexow.
Na rynku ul Gs-ów 430 jest mniej niż ls więc coś się znajdzie. Ogólnie plan jest taki żeby kupić auto z przebiegiem nie większym niż 80000mil z pełną książką itd. Zobaczymy
Erni1985
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 6 paź 2014, o 07:50
Model Lexusa: gs
Skąd:: Newbury UK
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Erni1985 »

Pytam o obroty bo moje volvo s60 przy 140 ma już 3000obr a to raczej mało zdrowe kiedy jedzie się ładnych kilka godzin w ten sposób. Chodzi mi o to żeby nie mieć takiej głupiej myśli jadąc np do Amsterdamu ze stalą prędkościa 150 że silnik na pewno dostaje mocno po d...
W uk od kilku lat pogłębia się durna moda na małe auta z dieselem a ja już nie chce.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Dawid0ss »

Dla mnie nie byłoby zupełnie dylematu he Tylko i wyłącznie GS430 :-)
Pzdr
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: owczar »

Spokojnie, komfortowa prędkość przelotowa dla LS430 to 180kkm. Silnika praktycznie nie słychać i można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Przy tej prędkości masz około 3200-3300 RPM dla 5 biegowej skrzyni.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Dawid0ss »

owczar pisze:Spokojnie, komfortowa prędkość przelotowa dla LS430 to 180kkm. Silnika praktycznie nie słychać i można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Przy tej prędkości masz około 3200-3300 RPM dla 5 biegowej skrzyni.
Jeszcze tylko takie pytanie. Gdzie bezpiecznie w naszym kraju jeździć te 180 km/h ? Podkreślam "bezpiecznie". Ostatnio na A1 robiłem awaryjne hamowanie ze 160 do około 100, bo jakiś koleżka postanowił sobie po prostu zmienić pas. Przez chwilę byłem pewny, że będzie dzwon i się na niego mentalnie szykowałem. Jakimś cudem dałem radę, ale przyznam, że musiałem się zatrzymać na 5 min i wyluzować, bo myślałem, że za chwilę mi pompa nie poda. Tym bardziej, że nie byłem sam na pokładzie.

Dwa pasy u nas to za mało na takie prędkości, bo prawym pasem ludzie jadą 100-120

Pzdr
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: owczar »

A gdzie ja napisałem, że w PL? :) W PL jest tak jak piszesz... Jazda lewym pasem i zajeżdżanie.

W DE na odcinkach gdzie nie ma ograniczeń i ruch na to pozwala można spokojnie komfortowo jechać 180-200.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: gs300/430,ls430 ciezko sie zdecydowac

Post autor: Dawid0ss »

owczar pisze:A gdzie ja napisałem, że w PL? :) W PL jest tak jak piszesz... Jazda lewym pasem i zajeżdżanie.

W DE na odcinkach gdzie nie ma ograniczeń i ruch na to pozwala można spokojnie komfortowo jechać 180-200.
Rozumiem w takim razie. Ja akurat za granicę auta ze sobą nie zabieram :-) Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość