IS200 błąd C1223, C0220

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
ODPOWIEDZ
KacperC93
Lex user
Posty: 32
Rejestracja: 24 lis 2014, o 01:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Tarnów
Kontakt:

IS200 błąd C1223, C0220

Post autor: KacperC93 »

Witam! Podpiąłem dziś Lexa pod komputer i wyskoczyły mi 2 błędy:
1) C1223- nie mogę ustalić co oznacza ten błąd, prawdopodobnie coś z pompą ABS
2) C0220- komputer mi wyświetlił czujnik prędkości prawe przednie koło, natomiast według kodu na internecie oznacza to tylne prawe koło
Proszę o pomoc, dodam że obecnie świeci mi się kontrolka ABS i mruga TRC.
Awatar użytkownika
dommell
Lex Driver
Posty: 601
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Kielce, Warszawa
Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Kontakt:

Post autor: dommell »

1 - chodzi o bledne dzialanie ABS....pewnie zwiazane z bledem nr 2.
Podejrzewam ze naprawisz czujnik przy kole to znikna oba bledy.
KacperC93
Lex user
Posty: 32
Rejestracja: 24 lis 2014, o 01:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Tarnów
Kontakt:

Re: IS200 błąd C1223, C0220

Post autor: KacperC93 »

Wracając do błędu C0220, nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, otóż: w opisie programu TechStream bylo namisane że ten błąd oznacza usterkę czujnika prędkości prawego przedniego koła, natomiast według tabeli kodów oznacza to awarie czyjnia prędkości kół tylnych. Nie wiem już jak powinienem odczytywać ten błąd i gdzie upatrywać usterki. Dodam jeszcze że ABS i TRC świecą od razu po zapaleniu samochodu oraz nie mogę usunąć tych błędów programem.
Awatar użytkownika
dommell
Lex Driver
Posty: 601
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Kielce, Warszawa
Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Kontakt:

Post autor: dommell »

Co do kontrolki ABS jesli walniety jest czujnik przy kole to tego nie usuniesz. Co lepsze. Nie usuniesz tego nawet jak wlozysz dobry czujnik. Ona sama zgasnie po przejechaniu paru metrow. U mnie to bylo jakies 30 metrow.
KacperC93
Lex user
Posty: 32
Rejestracja: 24 lis 2014, o 01:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Tarnów
Kontakt:

Re:

Post autor: KacperC93 »

dommell pisze:Co do kontrolki ABS jesli walniety jest czujnik przy kole to tego nie usuniesz. Co lepsze. Nie usuniesz tego nawet jak wlozysz dobry czujnik. Ona sama zgasnie po przejechaniu paru metrow. U mnie to bylo jakies 30 metrow.
Dzięki, za odpowiedź, tylko jeszcze nie wiem jak zdiagnozować który to czujnik uszkodzony, gdyż kod znaczy co innego a opis w TechStream wskazuje na przednie prawe koło, także jakieś dziwne czary. Panowie a gdybym się kierował nr kodu błędu to on oznacz: Awarie czujnika prędkości kół tylnych i też niewiele mi to mówi czy obu kół na raz, czy któregoś z 2.
maniek_82
Lex user
Posty: 53
Rejestracja: 23 kwie 2012, o 08:12
Model Lexusa: GS450h MkiV
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: maniek_82 »

Witam,
dommell pisze:Co do kontrolki ABS jesli walniety jest czujnik przy kole to tego nie usuniesz. Co lepsze. Nie usuniesz tego nawet jak wlozysz dobry czujnik. Ona sama zgasnie po przejechaniu paru metrow. U mnie to bylo jakies 30 metrow.
Potwierdzam, u mnie było dokładnie tak samo.
KacperC93 pisze:Dzięki, za odpowiedź, tylko jeszcze nie wiem jak zdiagnozować który to czujnik uszkodzony, gdyż kod znaczy co innego a opis w TechStream wskazuje na przednie prawe koło, także jakieś dziwne czary. Panowie a gdybym się kierował nr kodu błędu to on oznacz: Awarie czujnika prędkości kół tylnych i też niewiele mi to mówi czy obu kół na raz, czy któregoś z 2.
Ja co prawda miałem uszkodzony czujnik w GS300 Mk2, ale podejrzewam, że czujniki są identyczne, różnią się tylko wyprowadzeniem i długościami przewodów.
Spróbuj dostać się do kostki w której łączy się przewód z czujnika z resztą instalacji (nie wiem jak w IS jest, ale u mnie to było pod oparciem tylnej kanapy, wystarczyło odkręcić górne śruby i lekko odchylić oparcie - 5 minut roboty). Jak już rozłączysz wtyczkę (dwupinowa)to zmierz omomierzem rezystancję czujnika, powinno wyjść około 1,5 kOhm. Jak u mnie był uszkodzony mechanicznie czujnik to omomierz wskazywał rozwarcie.
Z mierz w ten sposób lewy i prawy czujnik i będziesz wiedział który jest walnięty. No chyba, że uszkodzona jest wiązka między czujnikiem a sterownikiem ABS, no ale to też, omomierzem da radę sprawdzić gdzie jest przerwa lub zwarcie.


Pozdrawiam,
Mariusz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości