GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
piterWOLA
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2015, o 22:05
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Smerzyn
Kontakt:

GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: piterWOLA »

Witam
jestem tutaj nowy, jeszcze nieco słabo się poruszam na forum.

posiadam Lexa GS300 z 2008 rok.

Od jakiegoś czasu po przejeżdżaniu nierówności przy większej prędkości , słychać głuche stumione stuknięcie
z tyłu z prawej strony. Na mniejszych nierównościach i dziurach nie ma żadnego objawu.
wczoraj na stacji diagnostycznej przy przeglądzie chciałem to zdiagnozować co to może być i wychodzi na to że prawa strona tył przy ODBICIU amortyzatora gdzieś jest te głuche stuknięcie .

Czy ktoś może się spotkał z takimi objawami?
Diagnosta pewien nie był ale sugerował amortyzator.

jeśli tak to czy ktoś pomógłby mi dobrać amortyzator do mojego auta? mam sterowanie SPORT/NORMAL i w sumie to powoduje , że nie wiem czy kupując amortyzator nie popełnię błędu. czy on musi mieć jakieś specjalne sterowanie?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: owczar »

Musi być specjalny amortyzator. Do dostania w ASO. Nie wiem czy występują zamienniki do zawieszenia z adaptacją.
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: klexus »

Nie wiem czy wiesz ale na osi powinno wymieniać sie parami:(
Dobrym sposobem jest na kanale bujać całą budą 2-3 osoby starczą a kumata osoba w kanale i obserwuje.
A może odbój sie rozleciał a to nie duży koszt z 50-70zł.
No ale to takie gdybanie tylko
piterWOLA
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2015, o 22:05
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Smerzyn
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: piterWOLA »

czy wizualnie można sprawdzić ten odbój?

sęk w tym , że nie ma najmniejszych stuków przy drobniejszych dziurach, te objawy są tylko przy większej prędkości jak dosyć mocna "dobije" zawieszenie.

czy jest sens kupić używane? mniemam , że napiszecie że nie , ale jeśli to może ma ktoś rysunek takiego amorka / odboju

albo jakiś manual wymiany odboju

sorry że tak motam
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: maniek_ls400 »

Nie znam zawiasu w tym aucie - czy tam nie ma przypadkiem gumowych elementów mocujących te amorki od góry z zainstalowanym wewnątrz łożyskiem ? Poszukaj postów bartkag - miał stuki w zawiasie w GS300 2005/6 - winne były mocowania.
BTW. Zamiast kupować części w ciemno jedź do ASO na wiążącą diagnostykę a nie na wróżenie z fusów u przygodnego diagnosty.
p.s. używane amorki już masz .. (to odniesienie do kupowania niektórych elementów z rozbiórki)
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: klexus »

Obrazek
Nie mam pojecia jaja jest budowa tego amora, czy to ma podobne działanie jak FOUR-C w Volvo czyli opiłki w oleju pod wpływem pola elektromagnetycznego zagęszczają olej.
To żółte to odbój zobacz czy masz takie gumowe lub plastikowe osłonki pod nimi jest odbój, jak go nie ma to wtedy amor nie ma tzw blokady i dobija, ale to musi konkretnie zabujać.
Awatar użytkownika
micrus
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 1 paź 2013, o 09:17
Model Lexusa: GS 300 III gen.
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Post autor: micrus »

Na forum był użytkownik TCE, który miał identyczną sytuację. Amortyzator sprawny, ale hałasował. Wymiana pomogła.

Nr amortyzatorów mogę Ci jutro podać (o ile masz wersję EU), ale kosztuje to w granicach 1800 za sztukę.

Używkę lepiej odpuścić bo nawet za złom liczą sobie po 1500 za oś i nie wiadomo ile to pojeździ.

U mnie tył zdechł to wymieniłem komplet (przód/tył) na gwint ISC. Straciłem regulację twardości, z której i tak nie korzystałem a błędu na szafie nie pokazuje.
Obrazek
piterWOLA
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2015, o 22:05
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Smerzyn
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: piterWOLA »

Mam wersje EU, a problem to tylko odległośc do ASO , najbliżej Gdynia 150 km
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: owczar »

To zawieszenie jest wbrew pozorom bardzo proste. Regulacja twardości odbywa się przez obrót trzpienia amortyzatora. Dlatego komputer nie powinien wykrywać błędów po zmianie na inne zawieszenie.
Awatar użytkownika
micrus
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 1 paź 2013, o 09:17
Model Lexusa: GS 300 III gen.
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: GS300 MK3 problem z zawieszeniem tył

Post autor: micrus »

Wykrywa jeśli zdemontuje się te silniczki odpowiedzialne za obrót trzpienia. Ale można je zostawić i jest spokój.

@PiterWOLA, nr części to najpewniej: 48530-80451. Dużo masz nalatane? Bo jeśli ponad 130 k to warto rozważyć zmianę całości, przód i tak padnie prędzej czy później.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości