[GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

[GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez Qbek » 20 lut 2015, o 02:47

Witam. Troche poczytałem tutaj na forum na temat turbo, GE czy GTE i nazbierało mi się kilka pytań. Mam nadzieje że pomożecie mi na nie odpowiedzieć.

Posiadam MK1 z 1994r. (bez VVTi) co jak wyczytałem oznacza wytrzymalsza wersje 2JZ-GE. Teoretycznie bez zakuwania dołu i wielkich przeróbek wytrzymuje do 500KM, ale nie przesadzając tyle koni wsadzać i nie wzmacniać silnika to głupota. Skrzynia automatyczna jest bliźniacza do tych stosowanych w JEEP'ach, a mocno orientując się w tamtejszym środowisku wiem, że wytrzymuje ona spokojnie do 500KM. Ale przechodząc do sedna. Skoro wersja GTE w standardzie posiadała mniej niż 350KM, to mój zestaw powinien bez przeróbek to wytrzymać. Jako że na różnych portalach pojawiają się ciekawe ogłoszenia z turbo wyciaganymi z Aristo, a zakup ich nie jest drogi, pytanie brzmi "czy to będzie pasować?". Co konieczne by było do wymiany, jakie mniej wiecej koszta, czy to się w ogóle opłaca?

Mój silnik jest w dobrej kondycji mimo sporego przebiegu, a z czystej chęci udoskonalania mojego autka wiecej koni byłoby mile widziane. Mam nadzieje że dobrze przedstawiłem co mi chodzi po głowie.
Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Qbek
Nowy lex user
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 mar 2014, o 16:07
Lokalizacja: Miłosław/Poznań
Model Lexusa: GS 300 MK1
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miłosław

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez BeeMiX » 20 lut 2015, o 08:50

Nie pasuje, kanaly wydechowe w glowicy sa inne i kolektora nie przykrecisz :)
Avatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
 
Posty: 658
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:16
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: NYC / Choszczno

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez ledziu » 20 lut 2015, o 10:06

Naj taniej będzie jak zrobisz sobie zwykłego singla na używanych gratach albo średnio renomowanych :biggrin2:
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.
ledziu
Lex Master
 
Posty: 1575
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez passat1978 » 20 lut 2015, o 11:52

ledziu napisał(a):Naj taniej będzie jak zrobisz sobie zwykłego singla na używanych gratach albo średnio renomowanych :biggrin2:
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.

Ledziu co rozumiesz pod pojęciem " szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia" chyba ze odnosi się to do sprawy silnika z turbo?
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
Avatar użytkownika
passat1978
Lex Driver
 
Posty: 583
Dołączył(a): 14 lis 2010, o 10:42
Lokalizacja: Łęczyca - Powidz
Model Lexusa: gs 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łęczyca

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez Qbek » 20 lut 2015, o 13:07

Akurat praca skrzyni bardzo mi odpowiada. Ale wiem o co wam chodzi :) docelowo (czyli po zebraniu funduszy po montażu turbo) myślałem o tym żeby wsadzić tam manualna z supry (jeepowskie AX5) lub z BMW. A jak wyglądają koszty mniej więcej wsadzenia takiego single turbo?
Avatar użytkownika
Qbek
Nowy lex user
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 mar 2014, o 16:07
Lokalizacja: Miłosław/Poznań
Model Lexusa: GS 300 MK1
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miłosław

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez ledziu » 21 lut 2015, o 01:03

passat1978 napisał(a):Ledziu co rozumiesz pod pojęciem " szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia" chyba ze odnosi się to do sprawy silnika z turbo?


Przejedź się GS MK1 potem MK2 a na końcu MK3...różnica jest kolosalna, a z turbo nawet sobie nie wyobrażam jazdy na tej skrzynce w wersji MK1 bo jednak bawisz się w dmuchawę żeby łapać trochę fanu a na tej skrzynce wjedziesz na rondo żeby je "zrobić" i wciśniesz gaz przy wjeździe a auto załapie po tak długiej chwili że zdążysz przejechać rondo bez reakcji - autopsja.

Do tego konwerter i płyta zaworowa czy jak ją tam zwał + chłodnica oleju + odpowiedni ecu żeby to wystroić + robocizna i 15-20k masz z bani a dalej masz knota dobrego na 1/4 mili i nic więcej a w razie popsucia się czegoś pomocy już nie uświadczysz u mechanika.

Te opowieści o wykręcaniu 2jz na seryjnym automacie są mocno naciągane i podane bez drobnych szczegółów które oznaczają konkretne przeznaczenie i furę kasy.

Oczywiście możesz zapodać totalny soft i jakoś się turlać ale tez bez szaleństw.

Qbek napisał(a):wyglądają koszty mniej więcej wsadzenia takiego single turbo?


Sądzę że na ta chwile jakiegoś softa ogarniesz za 10k bez manuala wstawiając używane turbo i korzystając z jakiegoś świniaka czy coś w ten desen :biggrin2:
Ale pamiętaj że później okaże się ze hebelek nie starcza albo gumy się skończyły a może LSD byłoby ok... i koszty robią się x3 :ok:
ledziu
Lex Master
 
Posty: 1575
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez jankess » 21 lut 2015, o 09:43

trzeba zacząć od odpowiedniej strony dłubać...czyli ogarnięcie hebli, całego zawiasu i przeniesienia napędu..a nie od razu 500koni i jakoś to będzie :) w Is ogarniete heble w seryjnych rozmiarach starczaja w gs jednak wieksza masa to by się przydały jakieś wydajniejsze heble :) no i nie wyobrazam sobie jazdy z turbawką na seryjnym zawiasie czy bez szpery..

No ale jak to ogarniesz to baza jest spoko mk1 ma grube korby można by w niego z 0.6b dmuchnąć i było by już przyjemnie a skrzynia nie powinna się poddać.

Napisz do usera kluczyx na pewno pomoźe w sprawie turbo ;)
This IS it
Avatar użytkownika
jankess
Lex Maniak
 
Posty: 812
Dołączył(a): 28 maja 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: NGI/NO

Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE

Postprzez ledziu » 21 lut 2015, o 13:33

jankess napisał(a):trzeba zacząć od odpowiedniej strony dłubać...czyli ogarnięcie hebli, całego zawiasu i przeniesienia napędu..a nie od razu 500koni i jakoś to będzie :)


Przy seryjnym GS MK1 opcji "pincet" :biggrin2: nie brałem pod uwagę bardziej myślałem o totalnym sofcie na zasadzie dołożenia turbo + kilka gadżetów.
ledziu
Lex Master
 
Posty: 1575
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol


Powrót do GS mk1 1993-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość