[GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
- Qbek
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 16:07
- Model Lexusa: GS 300 MK1
- Skąd:: Miłosław
- Lokalizacja: Miłosław/Poznań
- Kontakt:
[GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Witam. Troche poczytałem tutaj na forum na temat turbo, GE czy GTE i nazbierało mi się kilka pytań. Mam nadzieje że pomożecie mi na nie odpowiedzieć.
Posiadam MK1 z 1994r. (bez VVTi) co jak wyczytałem oznacza wytrzymalsza wersje 2JZ-GE. Teoretycznie bez zakuwania dołu i wielkich przeróbek wytrzymuje do 500KM, ale nie przesadzając tyle koni wsadzać i nie wzmacniać silnika to głupota. Skrzynia automatyczna jest bliźniacza do tych stosowanych w JEEP'ach, a mocno orientując się w tamtejszym środowisku wiem, że wytrzymuje ona spokojnie do 500KM. Ale przechodząc do sedna. Skoro wersja GTE w standardzie posiadała mniej niż 350KM, to mój zestaw powinien bez przeróbek to wytrzymać. Jako że na różnych portalach pojawiają się ciekawe ogłoszenia z turbo wyciaganymi z Aristo, a zakup ich nie jest drogi, pytanie brzmi "czy to będzie pasować?". Co konieczne by było do wymiany, jakie mniej wiecej koszta, czy to się w ogóle opłaca?
Mój silnik jest w dobrej kondycji mimo sporego przebiegu, a z czystej chęci udoskonalania mojego autka wiecej koni byłoby mile widziane. Mam nadzieje że dobrze przedstawiłem co mi chodzi po głowie.
Pozdrawiam
Posiadam MK1 z 1994r. (bez VVTi) co jak wyczytałem oznacza wytrzymalsza wersje 2JZ-GE. Teoretycznie bez zakuwania dołu i wielkich przeróbek wytrzymuje do 500KM, ale nie przesadzając tyle koni wsadzać i nie wzmacniać silnika to głupota. Skrzynia automatyczna jest bliźniacza do tych stosowanych w JEEP'ach, a mocno orientując się w tamtejszym środowisku wiem, że wytrzymuje ona spokojnie do 500KM. Ale przechodząc do sedna. Skoro wersja GTE w standardzie posiadała mniej niż 350KM, to mój zestaw powinien bez przeróbek to wytrzymać. Jako że na różnych portalach pojawiają się ciekawe ogłoszenia z turbo wyciaganymi z Aristo, a zakup ich nie jest drogi, pytanie brzmi "czy to będzie pasować?". Co konieczne by było do wymiany, jakie mniej wiecej koszta, czy to się w ogóle opłaca?
Mój silnik jest w dobrej kondycji mimo sporego przebiegu, a z czystej chęci udoskonalania mojego autka wiecej koni byłoby mile widziane. Mam nadzieje że dobrze przedstawiłem co mi chodzi po głowie.
Pozdrawiam
- BeeMiX
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
- Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
- Skąd:: NYC / Choszczno
- Lokalizacja: NYC / Choszczno
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Nie pasuje, kanaly wydechowe w glowicy sa inne i kolektora nie przykrecisz
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Naj taniej będzie jak zrobisz sobie zwykłego singla na używanych gratach albo średnio renomowanych
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.
- passat1978
- Lex Driver
- Posty: 614
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 10:42
- Model Lexusa: gs 300
- Skąd:: Łęczyca
- Lokalizacja: Łęczyca - Kutno
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Ledziu co rozumiesz pod pojęciem " szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia" chyba ze odnosi się to do sprawy silnika z turbo?ledziu pisze:Naj taniej będzie jak zrobisz sobie zwykłego singla na używanych gratach albo średnio renomowanych
Co do skrzynki jest i może bliźniacza z jeep-em ale nic więcej niż jakiś soft bym jej nie zapodawał a tak właściwie mody zacząłbym od wywalenia jej... szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia.
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
NR 790462651 Lub PW
- Qbek
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 16:07
- Model Lexusa: GS 300 MK1
- Skąd:: Miłosław
- Lokalizacja: Miłosław/Poznań
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Akurat praca skrzyni bardzo mi odpowiada. Ale wiem o co wam chodzi docelowo (czyli po zebraniu funduszy po montażu turbo) myślałem o tym żeby wsadzić tam manualna z supry (jeepowskie AX5) lub z BMW. A jak wyglądają koszty mniej więcej wsadzenia takiego single turbo?
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Przejedź się GS MK1 potem MK2 a na końcu MK3...różnica jest kolosalna, a z turbo nawet sobie nie wyobrażam jazdy na tej skrzynce w wersji MK1 bo jednak bawisz się w dmuchawę żeby łapać trochę fanu a na tej skrzynce wjedziesz na rondo żeby je "zrobić" i wciśniesz gaz przy wjeździe a auto załapie po tak długiej chwili że zdążysz przejechać rondo bez reakcji - autopsja.passat1978 pisze: Ledziu co rozumiesz pod pojęciem " szczególnie że w GS MK1 jej praca zostawia dużo do życzenia" chyba ze odnosi się to do sprawy silnika z turbo?
Do tego konwerter i płyta zaworowa czy jak ją tam zwał + chłodnica oleju + odpowiedni ecu żeby to wystroić + robocizna i 15-20k masz z bani a dalej masz knota dobrego na 1/4 mili i nic więcej a w razie popsucia się czegoś pomocy już nie uświadczysz u mechanika.
Te opowieści o wykręcaniu 2jz na seryjnym automacie są mocno naciągane i podane bez drobnych szczegółów które oznaczają konkretne przeznaczenie i furę kasy.
Oczywiście możesz zapodać totalny soft i jakoś się turlać ale tez bez szaleństw.
Qbek pisze:wyglądają koszty mniej więcej wsadzenia takiego single turbo?
Sądzę że na ta chwile jakiegoś softa ogarniesz za 10k bez manuala wstawiając używane turbo i korzystając z jakiegoś świniaka czy coś w ten desen
Ale pamiętaj że później okaże się ze hebelek nie starcza albo gumy się skończyły a może LSD byłoby ok... i koszty robią się x3
- jankess
- Lex Maniak
- Posty: 803
- Rejestracja: 28 maja 2013, o 20:59
- Model Lexusa: is2ooT
- Skąd:: NGI/NO
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
trzeba zacząć od odpowiedniej strony dłubać...czyli ogarnięcie hebli, całego zawiasu i przeniesienia napędu..a nie od razu 500koni i jakoś to będzie w Is ogarniete heble w seryjnych rozmiarach starczaja w gs jednak wieksza masa to by się przydały jakieś wydajniejsze heble no i nie wyobrazam sobie jazdy z turbawką na seryjnym zawiasie czy bez szpery..
No ale jak to ogarniesz to baza jest spoko mk1 ma grube korby można by w niego z 0.6b dmuchnąć i było by już przyjemnie a skrzynia nie powinna się poddać.
Napisz do usera kluczyx na pewno pomoźe w sprawie turbo
No ale jak to ogarniesz to baza jest spoko mk1 ma grube korby można by w niego z 0.6b dmuchnąć i było by już przyjemnie a skrzynia nie powinna się poddać.
Napisz do usera kluczyx na pewno pomoźe w sprawie turbo
This IS it
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [GS300 MK1] 2JZ-GE + turbo z GTE
Przy seryjnym GS MK1 opcji "pincet" nie brałem pod uwagę bardziej myślałem o totalnym sofcie na zasadzie dołożenia turbo + kilka gadżetów.jankess pisze:trzeba zacząć od odpowiedniej strony dłubać...czyli ogarnięcie hebli, całego zawiasu i przeniesienia napędu..a nie od razu 500koni i jakoś to będzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości