[GS430] swap hebli

Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: Yarecki »

dS pisze:Heble w LSie to taka sama porażka jak w GSie. Auto 2t masy a tarczki 315mm, w S-klasie podobnie 312mm. Także przejście z 296 na 315 niewiele zmieni.
Tarcze z IS350 maja 335mm i jest to raczej minimum które rozważam, ale bardziej skłaniał bym się właśnie ku 350mm , tylko pytanie czy to się zmieści. Felga ma niby dość płaski przekrój, więc jest cień nadziej.
Bez przesady, 315mm ale za to 4 tłoczki i aluminiowy lekki zacisk zrobią przepaść w stosunku do fabrycznego gs MKII.
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: baniaq »

350mm + zacisk w 17"? No way...
Dobre hamowanie? Mam nadzieję, że z zestawem: 4 tłoki, 334mm z GS-a, przewodami w stalowym oplocie, wydajniejszą pompą, MOTULem RBF 660, EBC Yellow + docelowo tarczami DBA (a do testów Textar) powinno być dobrze.
A zacisk z W220, bo ma dobre klocki w rozsądnych cenach. Jest ciężkawy (bo ma żeliwne jarzmo i alu obudowę), ale i tak lżejszy niż OEM. Full alu zacisk wpłynie głównie na masę nieresorowaną i szybciej będzie oddawał ciepło. Najistotniejsza i tak jest pojemność cieplna tarczy. Im większa tarcza, tym większa pojemność. Więc nawet przy takim samym rozmiarze klocka i takiej samej sile nacisku na klocek uzyskuje się lepszą skuteczność hamowania.
A co do klocków... Ja poniżej EBC Yellow nie zejdę, bo zabijam te klocki - OEM Toyoty mi się pokruszyły z przegrzania :blush:
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: dS »

Yarecki pisze:
dS pisze:Heble w LSie to taka sama porażka jak w GSie. Auto 2t masy a tarczki 315mm, w S-klasie podobnie 312mm. Także przejście z 296 na 315 niewiele zmieni.
Tarcze z IS350 maja 335mm i jest to raczej minimum które rozważam, ale bardziej skłaniał bym się właśnie ku 350mm , tylko pytanie czy to się zmieści. Felga ma niby dość płaski przekrój, więc jest cień nadziej.
Bez przesady, 315mm ale za to 4 tłoczki i aluminiowy lekki zacisk zrobią przepaść w stosunku do fabrycznego gs MKII.
LS430 jest cięższy od GS430 o ok 120kg a że sporo użytkowników LSów twierdzi że te auta mają mizerne hamulce więc wątpię aby różnica w hamowaniu była jakaś spora. Owszem będzie to lepiej hamował niż seria w GS ale przepaści na pewno nie będzie więc czy jest sens wydawać na to finanse.

W przypadku swapa do IS heble na pewno zrobią robotę bo auto jest lżejsze o 400kg, także bardzo dużo. Pamiętam że kiedyś Ralfx w swoim SC przerobionym na driftowóz wsadził heble z LSa i je sobie chwalił, ale wybebeszony SC to nie klasa wagowa GS430.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: Yarecki »

dS pisze:
Yarecki pisze:
dS pisze:Heble w LSie to taka sama porażka jak w GSie. Auto 2t masy a tarczki 315mm, w S-klasie podobnie 312mm. Także przejście z 296 na 315 niewiele zmieni.
Tarcze z IS350 maja 335mm i jest to raczej minimum które rozważam, ale bardziej skłaniał bym się właśnie ku 350mm , tylko pytanie czy to się zmieści. Felga ma niby dość płaski przekrój, więc jest cień nadziej.
Bez przesady, 315mm ale za to 4 tłoczki i aluminiowy lekki zacisk zrobią przepaść w stosunku do fabrycznego gs MKII.
LS430 jest cięższy od GS430 o ok 120kg a że sporo użytkowników LSów twierdzi że te auta mają mizerne hamulce więc wątpię aby różnica w hamowaniu była jakaś spora. Owszem będzie to lepiej hamował niż seria w GS ale przepaści na pewno nie będzie więc czy jest sens wydawać na to finanse.

W przypadku swapa do IS heble na pewno zrobią robotę bo auto jest lżejsze o 400kg, także bardzo dużo. Pamiętam że kiedyś Ralfx w swoim SC przerobionym na driftowóz wsadził heble z LSa i je sobie chwalił, ale wybebeszony SC to nie klasa wagowa GS430.
Użytkownicy tak twierdzą, gdyż nie serwisują zacisków.
Zrób zaciski oem w is , wymień uszczelnienia na ori, wyczyść, wyczyść gniazda prowadnic przesmaruj etc etc, a okaże się iż w is hamulce są dobre :szok: .
Każdy uważa zę auto co ma 200Kkm i jakoś hamuje jest ok a diabeł zawsze tkwi w szczegółach.
Maniek_ls400 też miał dobre heble w ls430, ale po regeneracji stwierdził iż to dopiero teraz jest hebel, lepsza reakcja na pedał itd.
Nie tak dawno w is200 robiłem pełen serwis hebli, i mogę powiedzieć jedno tak dobrego w hebla w is200 którymi jeździłem nie widziałem.
Zatem serwis, serwis i jeszcze raz serwis.
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: dS »

Nigdzie nie pisałem że IS200 ma słabe heble, wręcz przeciwnie heble w IS200 są bardzo dobre, ma on chyba jedną z krótszych dróg hamowania w swojej klasie. W swoim IS200 też robiłem pełną regeneracje zacisków wraz z wymianą tłoczków na nowe OEM, a później jeszcze doszły nowe tarcze i klocki Brembo ale jakiejś większej różnicy w hamowaniu nie zauważyłem, może nie były jako dojechane mocno stąd brak większej różnicy. Nie mniej jednak 300kg dodatkowej masy w GS430 sprawia że te heble są mocno niewystarczające w tym aucie.

W LS430 odświeżenie hebli może i trochę pomaga ale tarcza 315mm IMO szału nie zrobi przy bardziej agresywnym lub awaryjnym hamowaniu z prędkości 200+.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: maniek_ls400 »

Yarecki pisze: Maniek_ls400 też miał dobre heble w ls430, ale po regeneracji stwierdził iż to dopiero teraz jest hebel, lepsza reakcja na pedał itd.
Zatem serwis, serwis i jeszcze raz serwis.
Potwierdzam, po regeneracji różnica była bardzo duża, ale heble i tak były kiepskie ze względu na design :( Jedno dwa hamowania na zestawie OEM z 200 do 60 i po tarczacha to wynik słabego setupu niestety :(. Byłem u dwóch speców od hebli, którzy robili wcześniej lexa i powtarzam ich wypowiedź "Za słabe hamulce do tego auta - będzie krzywiło tarcze".
Co do pomysłów na swap - w MB W221 są tarcze 350mm (występują też 335) - zestaw na przód tarcze + klocki ATE można kupić za 1,2k - hamują naprawdę super. Klocki właśnie wczoraj mi się skończyły po 30kkm co przy moim stylu jazdy uważam za sukces a tarcze nie biją (i to jest super, że nawet przy gwałtownym wytracaniu prędkości, którą podniosłem o +30kmph :biggrin2: tarcze nadal mają się dobrze). Oryginalnie są wentylowane, nawiercane. Jest jeszcze opcja zestawu z AMG, ale wtedy koszta lecą baaardzo ostro do góry - jedna tarcza to 5k, felga minimum 19" itp -cena kompletu tarcz (10k) spowodowała, że nawet nie zgłębiałem tematu.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: owczar »

Serwis jest ważny i też robiłem w swoim- choć nie było jeszcze źle. Mimo wszystko tarcze są podatne na krzywienie i dość szybko się grzeją. Swoim hamuję z wysokich prędkości tylko gdy naprawdę muszę. Jeśli mam miejsce i czas to zawsze najpierw zbijam biegi.

Jeśli trzeba to same hamulce są bardzo skuteczne, ale jak hamuję z 200 to zastanawiam się czy to nie jest ich ostatnie hamowanie :)
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: baniaq »

U mnie teraz siedzi zestaw naprawczy wraz z nowymi tłoczkami.
Jak wszystko było nowe (z naciskiem na tarcze i klocki) to było bardzo dobrze. Potem w międzyczasie puścił jeden z uszczelniaczy w zacisku i musiałem regenerować. Po regeneracji była różnica na plus, ale głównie w kwestii bezproblemowego i natychmiastowego odbicia tłoczków.

Trzeba zadać sobie pytanie: dlaczego chcemy większy hebel?
Ja swapuję dlatego, że potrzebuję większej wydajności. Jeżdżę "rozważnie", czyli nie "gaz - hamulec", tylko kombinuję najbardziej jak się da, żeby jechać na maksa płynnie. Ale jeżdżę dość dynamicznie. No i czasem z kompletem pasażerów. 5 osób na pace z tym heblem zmusza go do ostrej pracy. A do tego czasem włącza mi się "racing mode"... I planuję wypady na Track Day-e :biggrin2:

No i gdyby ludzie patrzyli w lusterka...
Raz miałem sytuację, w której leciałem w środku stawki 4 samochodów na autostradzie. Mijaliśmy kolumnę aut na prawym pasie i dziadek w Tico przepuścił pierwszego i wbił się tuż za nim na lewy pas. Różnica prędkości była masakryczna, Transporter przede mną wcisnął do deski, ja też i IS200 z 2 osobami wygrywa z transporterem T5. Dużo szybciej traciłem prędkość. A znowu za mną dużo lepiej niż IS hamowała nowa Insignia...
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: owczar »

Ja na autostradzie zawsze stosuję zasadę ograniczonego zaufania. Jak wyprzedzam kolumnę aut to zawsze zmniejszam prędkość, bo taka sytuacja jak opisałeś to standard....
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: [GS430] swap hebli

Post autor: dS »

dead_beat pisze:Ja bym pogadał ze Sławkiem z Sochaczewa co on w swojej 250tce zrobił, że hamowało wściekle. To był zestaw z IS350 lub IS-Fa, ale nie pamiętam.
Zacisków od IS-Fa to raczej na pewno nie upchnął bo tam 6 tłoczków i tarcza 360mm. Za to IS350 bardzo możliwe. Z tego co poszperałem jest to ten sam zacisk co w GS MK3 (47730-22460 RH, 47750-22460 LH).
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości