Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: lewmichal »

Chcę poruszyć temat wyłączania autoregulacji kierownicy. Szukałem już trochę, ale nie znalazłem nic konkretnego. Może tutaj uda się zebrać informacje o sposobie działania systemu dla różnych roczników LS 400.
Chciałbym uzyskać stan (LS 96 rocznik), w którym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica pozostaje w tym samym miejscu i nie cofa się i nie podnosi do skrajnej pozycji. Czytałem, że w pierwszych rocznikach jest dedykowany przycisk do wyłączenia. W późniejszych (od 98) można zrobić to po podpięciu się do ECU. Co w przypadku roczników 95-96? Ktoś pisał, że można wcisnąć przełącznik od regulacji i to powinno wyłączyć tą funkcję. Może to jest właśnie opcja dla roczników "średnich"? Na przełączniku jest kropka, która na logikę powinna coś znaczyć, niestety w instrukcji użytkownika temat "kropki" jest przemilczany. Dlaczego nie mogę sprawdzić organoleptycznie? Zaraz wyjaśnię.

Siedziałem wczoraj parę godzin analizując serwisówkę celem znalezienia sposobu na wyłączenie tej opcji metodą modyfikacji instalacji elektrycznej, bo nie znalazłem jak na razie innego. Znalazłem czujnik włożonego kluczyka. Postanowiłem go zewrzeć, aby zasymulować sytuację, w której kluczyk cały czas znajduje się w stacyjce. Byłem świadomy tego, że brzęczyk będzie cały czas sygnalizował kluczyk w stacyjce, gdy drzwi kierowcy będą otwarte. Kolejnym krokiem miało być odłączenie brzęczyka, którego dźwięk nie sprawia mi przyjemności. Cała operacja się udała. Kierownica pozostaje cały czas w tej samej pozycji. Reaguje na sterowanie joystikiem. Jednym słowem jest tak jak sobie zaplanowałem. Zadowolony złożyłem wszystko do kupy. Wjechałem do garażu i wyszedłem z auta. Niestety samochód nie chce się zamknąć widząc kluczyk w stacyjce. Wcześniej nie pomyślałem, aby to sprawdzić. Będę musiał przywrócić stan z przed modyfikacji, ale na razie pytam Was o porady i pomysły.
Obrazek
tofex
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: tofex »

A czemu chcesz to zmodyfikować? Kierownica w LSie jest jak z ikarusa, ja podczas jazdy mam ją opuszczoną na maxa i wychodząc z auta przy odpalonym silniku, trzeba się wręcz wyciskać spomiędzy fotela a kierownicy. IMO to duże ułatwienie przy wsiadaniu/wysiadaniu.
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: lewmichal »

Pomińmy na razie fakt dlaczego chcę, a skupmy się na konkretach jak to zrobić. Później wyjaśnię dlaczego.
Obrazek
tofex
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: tofex »

Kolega Mariusz (maniek_ls400) z tego co pamietam naprawiał ten układ, a przy tym IMO ma wiedzę z zakresu elektroniki, może coś Ci podpowie. U mnie kierownica co któryś raz nie opuszcza się i muszę ją obniżać ręcznie. Pytałem czemu chcesz pominąć ten układ z czystej ciekawości, zakładając że jest oczywiście sprawny. A tak na szybko, to wydaje się że należy odciąć układ sterowania kierownicy, od styku czujnika włożenia kluczyka i zasilić go na stałe z innego punktu. Oczywiście znalezienie tego wszystkiego może nie być takie proste :angry:
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: lewmichal »

Myślę, że takie rozwiązanie zdało by egzamin, tylko bez porządnych schematów ani rusz. Te co są w serwisówce niewiele mówią.
tofex pisze:zakładając że jest oczywiście sprawny
Jest w pełni sprawny
Obrazek
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: adamsky73 »

A tak na chłopski rozum nie wystarczyłoby odciąć zasilania silniczka który odpowiada za chowanie kierownicy? Jakiś mały przełącznik w niewidocznym miejscu pod kierownicą i po sprawie
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: lewmichal »

Tam są 2 silniczki. Jeden wciąga kierownicę, drugi podnosi. Wszystkie rozwiązania sprowadzają się do schematów elektrycznych, bez których ani rusz. Czy ma ktoś takowe lub wie gdzie szukać? Trafiam na jakieś szczątki, ale nie ma w nich tego, czego potrzebuję.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: maniek_ls400 »

Michal - zupełnie nie rozumiem, czemu tak głęboko dłubałeś ? Zdejmujesz osłonę kolumny kierowniczej (w LS400 98 i LS430 były to dwie śruby za kierownicą i dwie pod spodem) i po ustawieniu kierownicy w żądanym położeniu odpinasz od nich kostki zasilające. Składasz całość i po 15 min masz to co chciałeś..
p.s. znacie feature, że pociągnięcie w dół/do siebie jojsticka od till & telescopic 8 razy raz za razem powoduje dalsze wysunięcie/wsunięcie/obniżenie/podniesienie kierownicy - tryb serwisowy :)
p.s.2. tu widać kostkę od silnika nr 1: https://www.youtube.com/watch?v=XgeIzc9Uga4
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: lewmichal »

Mariusz, takie rozwiązanie całkowicie pozbawi mnie możliwości regulacji na życzenie. Nie chcę całkowicie odłączać silniczków, tylko wyłączyć automatyczne podnoszenie po wyjęciu kluczyka. Przy sterowaniu joystikiem wszystko powinno działać.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

Post autor: maniek_ls400 »

W takim razie jeśli nie ma w TiS możliwości wyłączenia (opcja Tilt&Teloscopic) pozostaje zrobienie wyłącznika 1-0 dwukanałowego i odłączanie nim zasilania od obu silników sterowania kierą.
Na forum w US czytałem wczoraj o tym pogooglaj.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości