Silnik zimny = wysokie obroty

kuuki
Lex user
Posty: 23
Rejestracja: 30 sty 2013, o 23:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ełk
Kontakt:

Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: kuuki »

Witam, mam nurtujący już mnie dłuższy czas problem z wysokimi obrotami zimnego silnika, wskazówka obrotomierza dochodzi do 2tysięcy obrotów i spadnie dopiero gdy silnik osiągnie już swoją optymalną temperaturę. Zacznę od początku. Postanowiłem wyczyścić przepustnicę, a więc zdemontowałem wszystko, kupiłem preparat do czyszczenia przepustnic, wyciągnąłem również kolektor ssący, go też chciałem wyczyścić, wszystko wypicowane, części poleżały troszkę czasu na warsztacie, ponieważ czekałem na nowe uszczelki kolektora, także nie montowałem świeżo po pryskaniu specyfikiem. U spodu kolektora zauważyłem coś na rodzaj klapy sterowanej podciśnieniem, nie wiem czy to służy do gaszenia czy jak, ale pod nią też zamówiłem uszczelkę i postanowiłem tę klapę wyczyścić, myślę, że czyszczenie nie wpłyneło to ujemnie na dalszą pracę, ale jak ktoś by mógł też mi powiedzieć od czego ta część w kolektorze jest i jakie spełnia zadanie było by świetnie. Poskładałem to do kupy, i tak jak czytałem wcześniej przepustnica musi sie zaadoptować, klema odłączona na kilka minut, potem jazda próbna, obroty duże, falowanie na biegu jałowym, ale zaraz wracało do normy, i jak ciepły wszystko chodzi ładnie, cichutko. Silnik zimny i odrazu wskakuje na 2 tysiące. Dodam, że po podpięciu samochodu pod komputer, by sprawdzić czujnik temperatury cieczy(cały dzień na parkingu i pod koniec pracy, wjeżdżam do garażu) wskazuje on 20 stopni a otoczenie 14-16, a to też wyczytałem, że może być winny za te obroty. Także czekam na jakąś pomoc
Awatar użytkownika
jordi007
Lex Driver
Posty: 534
Rejestracja: 5 lip 2011, o 15:40
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: lublin
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: jordi007 »

Nie jestem expertem ale z tego co wiem to po czyszczeniu przepustnicy to normalne przez pare dni musi sie ulozyc nazywa sie to chyba adaptacja przepustnicy
kuuki
Lex user
Posty: 23
Rejestracja: 30 sty 2013, o 23:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ełk
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: kuuki »

Tak jak najbardziej, trwa już to 2 albo 3 tydzień. Zapomniałem dodać, mój błąd
Awatar użytkownika
jordi007
Lex Driver
Posty: 534
Rejestracja: 5 lip 2011, o 15:40
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: lublin
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: jordi007 »

a to ja juz ci nie pomoge ale ktos sie odezwie i na pewno ci pomoze bo ja zielony w tych sprawach :dance3:
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: owczar »

A jak zmieniają się wskazania czujnika temp podczas rozgrzewania?

Możesz jeszcze spróbować zresetować korekty ECU przez odpięcie klemy ujemnej na kilkanaście sekund. W zasadzie, po każdym czyszczeniu powinno się to robić.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: Yarecki »

owczar pisze:A jak zmieniają się wskazania czujnika temp podczas rozgrzewania?

Możesz jeszcze spróbować zresetować korekty ECU przez odpięcie klemy ujemnej na kilkanaście sekund. W zasadzie, po każdym czyszczeniu powinno się to robić.
Po tak długim czasie powinno się zaadoptować więc to auto na 99% łapie lewe powietrze, podciśnienie albo niedokładne złożenie tego co rozbierałeś.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: owczar »

Teoretycznie powinno, ale warto zawsze zrobić adaptację od zera tuż po pracy.

Może być coś z lewym powietrzem, ale dziwne, że tylko na zimnym jest problem. Krokowca czyściłeś?
kuuki
Lex user
Posty: 23
Rejestracja: 30 sty 2013, o 23:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ełk
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: kuuki »

owczar pisze:Teoretycznie powinno, ale warto zawsze zrobić adaptację od zera tuż po pracy.

Może być coś z lewym powietrzem, ale dziwne, że tylko na zimnym jest problem. Krokowca czyściłeś?
Adaptacje zrobiłem, jeśli mowa o odpięciu klemy. Krokowiec, hmmm jak byś mógł opisać albo już lepiej pokazać gdzie on się znajduje, to odpowiem. Bo nie mam pojęcia gdzie krokowiec jest w 1G-fe.
owczar pisze:A jak zmieniają się wskazania czujnika temp podczas rozgrzewania?
No właśnie wszystko jest ok, bo odrazu jadę z rana do pracy i obserwuje, pokonuje dokładnie z 5-6 km i temperatura idealna. Wczoraj jeździłem troszkę szybciej po lekkich zakrętach (taka zajawka mała) to zaobserowwałem, że gdy wjeżdzam na szosę gdzie zalesione jest otoczenie, to i temperatura spada w dół, potem do góry. Tak też działo się jak jeździłem szybciej, 160-170 km/h prędkością przelotową po obwodnicy to też to samo wahlowało się przez chwilkę z tym wskazaniem temperatury.
Awatar użytkownika
Domel
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 16 lip 2014, o 04:06
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: Domel »

Kiedyś miałem podobne problemy w moim poprzednim samochodzie. Temperatura silnika spadała podczas jazdy ze stałą prędkością ok. 100km/h, silnik długo się nagrzewał, nierówno pracował. Okazało się, że padł termostat i układ chłodzenia caly czas pracował na otwartym obiegu. Może to przypadek, że akurat po czyszczeniu przepustnic to się wydarzyło i wiążesz te objawy z przepustnicą ;-)
kuuki
Lex user
Posty: 23
Rejestracja: 30 sty 2013, o 23:38
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ełk
Kontakt:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Post autor: kuuki »

Dobrze mówisz, na to samo obstawiam, dokładnie sprawdzę jeszcze dokręcenie poszczególnych elementów, ewentualnych nieszczelności i sprawdze termostat, ten czujnik temperatury cieczy też muszę dokładnie sprawdzić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości