IS250 V8 4,3 3UZ-FE
-
- Lex user
- Posty: 158
- Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WLKP
- Kontakt:
IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Bardzo ciekawi połączenie MK2 IS250 z silnikiem MK3 GS430 V8 3UZ-FE czy jest to wykonalne ? Pytam czysto teoretycznie
Na zdrowy rozum, roczniki te same, silnik wejść musi bo istnieje ISF z V8, tylko kwestia czy mocowania skrzyni i silnika podejdą i czy elektronikę da się jakoś zgrać?
No i co z wałem i przełożeniami tylnego mostu?
Tutaj jest nawet filmik pokazowy, choć wydaje mi się że nie do końca im tam wszystko gra
https://www.youtube.com/watch?v=oguUVX1Z_s0
Duży plus byłby taki że można dołożyć LPG
Na zdrowy rozum, roczniki te same, silnik wejść musi bo istnieje ISF z V8, tylko kwestia czy mocowania skrzyni i silnika podejdą i czy elektronikę da się jakoś zgrać?
No i co z wałem i przełożeniami tylnego mostu?
Tutaj jest nawet filmik pokazowy, choć wydaje mi się że nie do końca im tam wszystko gra
https://www.youtube.com/watch?v=oguUVX1Z_s0
Duży plus byłby taki że można dołożyć LPG
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Dać się da ale na 100% będzie tam sporo rzeźby żeby to zamocować. To że w IS mk2 było 5.0 V8 znaczy tylko tyle że silnik V8 zmieści się pod maskę i nic więcej. 2UR i 3UZ to różnie silniki niewiele mająca ze sobą wspólnego. Pod maskę IS200 3UZ też zmieścisz .
Jeśli chodzi o elektronikę to jeśli pozostajesz przy automacie to poprostu wsadzasz komplet silnik+ skrzynia + komputry.
Jeśli chodzi o elektronikę to jeśli pozostajesz przy automacie to poprostu wsadzasz komplet silnik+ skrzynia + komputry.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
- adamsky73
- Lex Driver
- Posty: 621
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
- Model Lexusa: LS460 '08
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Kiedyś oglądałem film o projektowaniu i produkcji IS-F. Żeby zmieścić tam silnik V8 Toyota musiała zmodyfikować mnóstwo rzeczy w nadwoziu, więc zrobienie tego w przydomowym warsztacie raczej nie byłoby opłacalne. Ale z fiatem 125p też niektórzy robili podobne cuda - jeśli koszty nie grają roli da się wsadzić i silnik odrzutowy
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
ABRAHAM LINCOLN
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Jak widać na filmie - da się. Ile w tym rzeźby mechanicznej i ile dłubania w spaghetti to już kwestia wizji lokalnej.
Wiązkę silnika i skrzyni przekładasz w całości, ale musisz to wszystko połączyć z wiązką IS-a. Schematy do obu aut są, więc to jakoś upraszcza sprawę, ale nie zmniejsza ogromu pracy.
Najlepiej mieć na dawcę całe auto- np anglika.
Co do LPG- to będziesz miał krótki zasięg biorąc pod uwagę ilość miejsca w bagażniku IS-a
Wiązkę silnika i skrzyni przekładasz w całości, ale musisz to wszystko połączyć z wiązką IS-a. Schematy do obu aut są, więc to jakoś upraszcza sprawę, ale nie zmniejsza ogromu pracy.
Najlepiej mieć na dawcę całe auto- np anglika.
Co do LPG- to będziesz miał krótki zasięg biorąc pod uwagę ilość miejsca w bagażniku IS-a
- adamsky73
- Lex Driver
- Posty: 621
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
- Model Lexusa: LS460 '08
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
ABRAHAM LINCOLN
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
No właśnie się zastanawiam czy rzeczywiście w IS-F grzebali czy tylko body kit zmieniony.
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1776
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr
Pzdr
- Pawełn
- Lex Driver
- Posty: 400
- Rejestracja: 6 paź 2012, o 14:43
- Model Lexusa: IS300
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Może chcieli mieć ISF-a z gazem..adamsky73 pisze:Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?
レクサス
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.Dawid0ss pisze:Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1776
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE
Jeśli rzeczywiście tak jest, to nic tylko podjąć wyzwanie PzdrdS pisze:Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości