GS 300 MK II
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 10:03
- Model Lexusa: GS300 MKII
- Skąd:: Łódź/Koszalin
- Kontakt:
GS 300 MK II
Witam,
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.
Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD
Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.
Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...
Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.
Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD
Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.
Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...
Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Kolektor musi być zdjęty z racji dostających się opiłków, oraz dlatego w tym wypadku gdyż wtedy można go sensownie nawiercić i nagwintować.mkcine pisze:Witam,
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.
Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD
Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.
Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...
Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Świece zakładaj tylko fabryczne SK20RP11na jakieś 80-90Kkm lub tańszy ale nieco gorszy zamiennik IK20 ( który szybciej się zużyje).
Ole dobry syntetyk 5w30 5w40 ale na bazie syntetycznej a nie mineralnej.
Zbiornik wejdzie Ci 650/250 idealnie co do reszty to już instalator decyduje co założy i co dobrze wystroi.
Sterownik z OB jest tu zbędny.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2015, o 16:13 przez Yarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Co do świec tak jak wyżej kolega napisał. Tylko DENSO. Jeśli masz zamiar zmieniać to możesz pójść w VK20 które są dedykowane pod LPG.
Co do oleju to od LiquiMoly trzymał bym się z daleka. W autach wyczynowych gdzie żywotność silnika nie jest jakoś ważna i silnikach z lat 80 te oleje może się jakoś sprawdzą. Do 2JZ tylko olej na bazie syntetycznej.
Co do oleju to od LiquiMoly trzymał bym się z daleka. W autach wyczynowych gdzie żywotność silnika nie jest jakoś ważna i silnikach z lat 80 te oleje może się jakoś sprawdzą. Do 2JZ tylko olej na bazie syntetycznej.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
-
- Lex Master
- Posty: 2643
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
- Skąd:: Sosnowiec, Będzin
- Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Slawku A co w liqui moly jest złego pierwszy raz słyszę taką opinię
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Skoro po zalaniu oleju silnik zaczyna zupełnie inaczej pracować (głośniej) to coś musi być na rzeczy. Nie wspominając o ich wynalazkach z dwusiarczkiemmolibdenu które nadają się do konstrukcji typu radziecki ciągnik pamiętający 2 wojnę światową.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 10:03
- Model Lexusa: GS300 MKII
- Skąd:: Łódź/Koszalin
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Yarecki pisze:Kolektor musi być zdjęty z racji dostających się opiłków, oraz dlatego w tym wypadku gdyż wtedy można go sensownie nawiercić i nagwintować.mkcine pisze:Witam,
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.
Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD
Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.
Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...
Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Świece zakładaj tylko fabryczne SK20RP11na jakieś 80-90Kkm lub tańszy ale nieco gorszy zamiennik IK20 ( który szybciej się zużyje).
Ole dobry syntetyk 5w30 5w40 ale na bazie syntetycznej a nie mineralnej.
Zbiornik wejdzie Ci 650/250 idealnie co do reszty to już instalator decyduje co założy i co dobrze wystroi.
Sterownik z OB jest tu zbędny.
Dziękuje za szybką reakcję !dS pisze:Co do świec tak jak wyżej kolega napisał. Tylko DENSO. Jeśli masz zamiar zmieniać to możesz pójść w VK20 które są dedykowane pod LPG.
Co do oleju to od LiquiMoly trzymał bym się z daleka. W autach wyczynowych gdzie żywotność silnika nie jest jakoś ważna i silnikach z lat 80 te oleje może się jakoś sprawdzą. Do 2JZ tylko olej na bazie syntetycznej.
Co do świec to gościu przy mnie sprawdzał w jakiejś książce, które są zalecane. Powiedział, że oryginalne mają za dużą "przerwę", dlatego powinno się wymienić na te, które opisałem. Czy może mieć to sens?
Jeśli chodzi o olej to przecież to jest pełen syntetyk - http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 307-detail ?
Pozdr
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Nie ma racji, przerwy się zmieniało w świecach w latach 80tych jak była jedyna marka na rynku .
Kupuj SK20RP11 i będziesz miał spokój na 90Kkm oraz pewność prawidłowego działania
Kupuj SK20RP11 i będziesz miał spokój na 90Kkm oraz pewność prawidłowego działania
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 10:03
- Model Lexusa: GS300 MKII
- Skąd:: Łódź/Koszalin
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Jeśli chodzi o fabryczne to zapis z książki instrukcji oraz toyodiy wskazuje na DENSO PK20TR11 lub NGK BKR6EKPB11, dlatego chciałbym dopytać się dlaczego wszyscy obstajecie przy DENSO SK20RP11?
No i różnica przerwy między tymi, które podał gazownik (0,8mm), a tymi z książki (1,1mm) to 0,3mm więc chyba dosyć dużo...
No i różnica przerwy między tymi, które podał gazownik (0,8mm), a tymi z książki (1,1mm) to 0,3mm więc chyba dosyć dużo...
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
W wielkim skrócie i uogólnieniu - świeca SK20RP11 jest konstrukcyjnie lepszą świecą robioną wg nowszych standardów (tym bardziej pod lpg) - tj. posiada jedną elektrodę masową i środkową elektrodę o małej średnicy wykonaną z irydu.mkcine pisze:Jeśli chodzi o fabryczne to zapis z książki instrukcji oraz toyodiy wskazuje na DENSO PK20TR11 lub NGK BKR6EKPB11, dlatego chciałbym dopytać się dlaczego wszyscy obstajecie przy DENSO SK20RP11?
Natomiast PK20TR11 posiada dwie elektrody masowe i środkowa wykonaną z platyny - przedmiotową świecę (wg. opinii i badań inżynierów) pod lpg nie zaleca się stosować - i montowana była w GS300 do 2000 roku.
Po 2000 roku we wszystkich 2JZ montowano fabrycznie świece SK20RP11.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
- ghostmateus
- Lex Driver
- Posty: 554
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
- Model Lexusa: GS 430
- Skąd:: Prudnik/Opole
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: GS 300 MK II
Yarecki pisze:Nie ma racji, przerwy się zmieniało w świecach w latach 80tych jak była jedyna marka na rynku .
Kupuj SK20RP11 i będziesz miał spokój na 90Kkm oraz pewność prawidłowego działania
Co do regulacji odległości to Yarecki masz racje. A do gs430 świece SK20R11 irydium longlife będą dobre przy gazie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości