Page 2 of 5

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 26 Mar 2015, o 23:26
by dawidek106
To raczej nie będzie termostat, całą zimę przejeździłem z popsutym termostatem, rano przy odpalaniu samochodu na ssaniu ok 1300obr ,a później obroty nie przekraczały 1000obr.

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 29 Mar 2015, o 22:51
by kuuki
Tak jest to nie jest termostat. już brak pomysłów co może być nie tak, jutro posrpawdzam szczelność, jak jakieś pomysły macie, śmiało pisać

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 29 Mar 2015, o 23:08
by dawidek106
gdzieś musi zasysać lewe powietrze

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 6 Apr 2015, o 10:30
by kuuki
A więc tak, poszukałem przyczyny, i faktycznie zasysał lewe powietrze poprzez pęknietą rurkę od kolektora do dekla pokrywy zaworów, kupiłem nową w aso, niby jest lepiej, ale po starcie czasem też wskakuje na 2 tyś, regularnie trzyma jakieś 1500,1700 rpm. I jeszcze jedna sytacja, jak jadę na zimnym, np przy jakięś predkości, mam przykładowo 4 tyś obrotów, wcisnę sprzęgło to obroty spadają np na 1000 i odrazu na 1500 i tak sobie falują.

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 7 Apr 2015, o 13:39
by WoznY
Miałek taką przypadłość w poprzednim aucie, to krokowiec, namierz go i podmień z kimś na chwile albo nowy kup. U mnie wygladalo to tak, że obroty na zimnym 1500-1300 czasem nawet 2000, podczas jazdy (dojezdzanie do swiateł bez biegu) obroty skakały rytmicznie 1000-1500. Czyszczenie, płukanie w nafcie nic nie dawało, kupiłem używke za 50 zł i jak ręką odjął ;) Czyszczenie nie zawsze skutkuje, jak coś się po prostu wysłużyło

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 13 Apr 2015, o 20:26
by kuuki
Tak, po dłuższym sprawdzaniu, to krokowiec. Dzięki wszystkim, fajnie że można liczyć jeszcze na forum :piwo:

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 24 Apr 2015, o 06:41
by blue
Odświeżę lekko temat.
Czy któryś z Was Panowie mógłby zrobić zdjęcie lub zaznaczyć na schemacie, gdzie rzeczony "krokowiec" się znajduje?
Według mojej wiedzy w w 1G-FE nie ma "krokowca" i obrotami steruje tylko i wyłącznie silniczek przepustnicy...

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 24 Apr 2015, o 09:15
by owczar
Rzeczywiście wygląda na to, że nie ma krokowca.

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 25 Dec 2015, o 13:37
by rafi440
Witam
Mam podobny problem jak kolega ale u mnie to wszystko dzieje się w 2jz. Przy starcie silnik wskakuje na obroty 1.9 -2.0 RPM po czym spadają na 1.5 -1.6 i tak trzymają do momentu w którym temperatura silnika zaczyna się podnosić... Najgorsze w tym wszystkim jest to , że w momencie wbijania biegu przy tych obrotach dosyć wyraźnie czuć przeniesienie napędu na tylną oś.

PS. Autko ma już przejechane 240 tys km

Jeśli któryś z użytkowników miał podobny problem to bardzo proszę o jakieś informacje.
Pozdrawiam

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 25 Dec 2015, o 14:10
by infidel
Obstawiam termostat,przerabiałem temat dwa tygodnie temu.Wymieniłem termostat,przy okazji płyn chłodniczy i wszystko wróciło do normy.