IS300 kiepsko odpala

Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by Yarecki »

ma3x998 wrote:
Yarecki wrote:
ma3x998 wrote:może zalewa Ci gazem kolektor dolotowy przez nieszczelną membranę w parowniku...
:szok: skąd takie rewelacje.
Miałem tak u siebie w is 200. Ze starości bebechy parownika się zużyły. Remont parownika pomógł... i faktycznie można to zdiagnozować tak jak pisze "andrew"
Miałeś przepuszczający wtrysk albo wtryski a nie reduktor kolego.
Chyba że puszczał lpg podciśnieniem w kolektor.
Niektóre sterowniki posiadają funkcje, która pomaga na ten kłopot ale jeśli są lejące wtryskiwacza nic nie pomoże.
Jazda na noPB przed zgaszenie to kolejna proteza, taniej i lepiej usunąć usterkę/problem niż pudrować wżoda.

Założyciel wątku niech zrobi foty spod maski najpierw bo nie wiemy o czym rozmawiamy na obecną chwilę do końca.
Temat jest też taki, że reduktor może być OK i wtryski też natomiast samo strojenie rozjeżdża ECU noPB i stąd pojawiają się problemy ze startem na drugi dzień.
Przyczyn może być pełna masa.
tofex
Lex user
Posts: 165
Joined: 8 Nov 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by tofex »

Yarecki wrote: Chyba że puszczał lpg podciśnieniem w kolektor.
Ja właśnie tak miałem w ls 400.
User avatar
yasmin80
Lex user
Posts: 39
Joined: 28 Sep 2015, o 10:07
Model Lexusa: IS300 Sport Cross
Skąd:: Poznań
Location: Poznań
Contact:

Post by yasmin80 »

Nie mam LPG... tylko benzyna.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
User avatar
dzida
Lex Driver
Posts: 506
Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by dzida »

czyli moja teoria tylko została?
ma3x998
Lex user
Posts: 31
Joined: 18 Jan 2011, o 16:41
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Lublin
Location: Lublin nad Bystrzycą
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by ma3x998 »

Twoja teoria jest tylko po części prawdziwa ale nie do końca. Po przekręceniu zapłonu pompa paliwa włącza się i samoczynnie podbija ciśnienie w układzie słychać to poprzez takie bzyczenie... Jeśli to było by powodem to znaczyłoby że filtr paliwa jest masakrycznie zabity i faktycznie tu tkwi problem. Przypuszczam że powodów może być kilka w takim razie. Słabe paliwo... zabity filtr paliwa (przez słąbe paliwo) a być może coś z zapłonem... kurcze powodów może być wiele ale zasadniczo bardzo błachych... Osobiście opiewał bym przy słabej jakości paliwie. Dopierdziel jakiś preprarat do płukania układu i zobacz czy pomoże. Wymieniłbym też filtr paliwa... koszt mały a może tu tkwi temat...
PS: CO do dewagacji z Yareckim na temat Lpg to temat rzeka ale moim zdaniem nie masz racji... bo taka przypadłość z zalewaniem gazem kolektora to dość pospolita przypadłość związana ze zużyciem i zasyfieniem membrany w parowniku. Po prostu gaz zalega z kolektorze przekraczając GGW (górną granicę wybuchowości) stąd problem z chwilowym rozruchem po postoju i tyle. Wtryskiwacze nie mają tu nic do gadania... Rozrusznik musi tą za bogatą mieszankę przepchnąć i auto zapala... Ot cała mecyja... Tej obserwacji nie opieram na swoim widzimisię ale na kilku przypadkach i różnych samochodach w których to właśnie remont parownika wyeliminował ten problem... Pozdro 3000... :)
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by Yarecki »

ma3x998 wrote:PS: CO do dewagacji z Yareckim na temat Lpg to temat rzeka ale moim zdaniem nie masz racji... bo taka przypadłość z zalewaniem gazem kolektora to dość pospolita przypadłość związana ze zużyciem i zasyfieniem membrany w parowniku. Po prostu gaz zalega z kolektorze przekraczając GGW (górną granicę wybuchowości) stąd problem z chwilowym rozruchem po postoju i tyle. Wtryskiwacze nie mają tu nic do gadania... Rozrusznik musi tą za bogatą mieszankę przepchnąć i auto zapala... Ot cała mecyja... Tej obserwacji nie opieram na swoim widzimisię ale na kilku przypadkach i różnych samochodach w których to właśnie remont parownika wyeliminował ten problem... Pozdro 3000... :)
Moim zdaniem Ty nie masz racji gdyż to po pierwsze zależy od budowy reduktora.
Jeśli jest taki iż nie ma prawa puszczać lpg podciśnieniem a wtryski są ok to trzymają całe lpg i nie ma problemu.
Bywa tak iż auta sa wrażliwe i wtedy nawet na nowej instalce bywa tak iż auto ma ciężko odpalić zaraz po zgaszeniu.
Do tego są funkcje sterowników które szybko odcinają wtryski lpg i problem znika.
Co do dywagacji to różnica jest taka iż ja to znam z doświadczenia a większość z google i dywaguje ot tyle.
Pozdrawiam cieplutko :pijak:
maku_20
Lex user
Posts: 43
Joined: 31 Aug 2014, o 12:05
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Jasło
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by maku_20 »

U mnie przy podobnych objawach pomogła regeneracja rozrusznika i pali jak szalony :]
User avatar
michalllw
Lex Master
Posts: 1512
Joined: 2 Jan 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by michalllw »

maku_20 wrote:U mnie przy podobnych objawach pomogła regeneracja rozrusznika i pali jak szalony :]
Też to obstawial albo słaby akumulator, zobaczymy kto wygra piwo :biggrin2:
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by Yarecki »

michalllw wrote:
maku_20 wrote:U mnie przy podobnych objawach pomogła regeneracja rozrusznika i pali jak szalony :]
Też to obstawial albo słaby akumulator, zobaczymy kto wygra piwo :biggrin2:
Piwo to jeszcze postawić będziesz musiał :biggrin2: bo na rekompensatę nie liczyłbym :pijak:
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: IS300 kiepsko odpala

Post by lukas78 »

ma3x998 wrote: jeśli jest LPG może zalewa Ci gazem kolektor dolotowy przez nieszczelną membranę w parowniku...
Dla osób posiadających lpg potwierdzam możliwość wystąpienia przedmiotowej usterki. U mnie też stary reduktor puszczał bąka do podciśnienia.
Usterkę można zdiagnozować w prosty sposób - przy włączonym silniku wyciągnąć wężyk podciśnienia z kolektora i włożyć do naczynia z wodą - jeśli puszcza bąble to reduktor do regeneracji lub wymiany.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests