Page 2 of 4

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 9 Apr 2016, o 22:30
by carsik
Konrad200 wrote:Czy ten interfejs pozwoli na grzebanie w ECU IS'a 200 ? Czy tylko nowsze diesle ?
teoretycznie tak. Tylko co chciałbyś osiągnąć?

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 9 Apr 2016, o 22:49
by Miłosz
W benzynowych silnikach dużo się nie ugra jak chciałem swoją R6 w bmw dłubać to z moich wyliczeń podejrzewam że wyszło by jakieś 20-30 koni , ale najpierw downgrade ori softu do eu2 czyli całkowite wywalenie 4 sond , jak jest to won z pompą powietrza wtórnego , kolektor ssący od M54b30 z disa no i dopiero wtedy dłubanko w winolsie.
Dodam że ostatnio ktoś tak robił i z serii 170 koni jest koło 210 koni ;)
https://www.youtube.com/watch?v=rRyQiJTCisM

Sam soft bez innych kombinacji to jakieś 10 maaax 15 koni.

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 9 Apr 2016, o 22:53
by carsik
no problem jest z tym, że samochód nie jeździ KM

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 9 Apr 2016, o 23:06
by Miłosz
Moment też rośnie ale nie pamiętam dokładnie ile ;) Byłem o krok od dłubania, już miałem graty zarezerwowane bo kolega wrzucił turbo , ale wpadła obecna łada :D

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 9 Apr 2016, o 23:08
by carsik
jak szykuje się samochód do jakiegoś sportu, to owszem ma to sens, w innym wypadku to wyrzucanie pieniędzy przy wolnossaku

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 9 Apr 2016, o 23:23
by Miłosz
Szkoda tylko że w toyotach/lexach wszystko jest utrudnione. W bmw to zwykłym interfejsem od diagnozy i kodowania k-dcan można było już przeprowadzić chiptuning tzn sczytanie/zapisanie w dme,dde.

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 12:13
by Konrad200
carsik wrote:
Konrad200 wrote:Czy ten interfejs pozwoli na grzebanie w ECU IS'a 200 ? Czy tylko nowsze diesle ?
teoretycznie tak. Tylko co chciałbyś osiągnąć?
Na razie głośno myślę, bo sama możliwość dłubania w sterownikach DENSO to już coś. Ale w zależności od kosztów, to celem byłoby dopieszczenie mapy paliwa i zapłonu oraz ew. podniesienie odcięcia na 6800-7000rpm. Przedtem hamownia z afr'em pewnie pokazała by, czy to w ogóle ma sens. Mam całkiem fajny aftermarketowy kolektor wydechowy i wkładkę KN'a. Czytałem też, że seryjne mapy zapłonu są mocno zachowawcze. Stąd moje zainteresowanie tematem :)

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 12:27
by carsik
Mapy zapłonu może i zachowawcze ale zabezpieczają CIe na wypadek kiepskiego paliwa i wystukania silnika. Bez modyfikacji mechanicznych zyski są iluzoryczne a na pewno raczej nie do poczucia. Chcesz tym samochodem jakieś wyścigi uskuteczniać?

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 12:55
by Konrad200
Nie, bez przesady :mrgreen: byłem po prostu ciekaw czy się da i czy warto. A czy w przypadku doładowania świnka nadal byłaby potrzebna czy fabryczny sterownik po remapie dałby radę ?

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 12:58
by carsik
skoro można wszystko to wszystko, trzeba by pozmieniać niektóre rzeczy z osprzętu.