Page 2 of 2
Re: Felgi z e39 do GS300 mkIII?
Posted: 2 Aug 2016, o 09:10
by lukasz-h
ledziu wrote:forest wrote:dystanse firmy dystom, h&r lub TPI
Ale nie potrzebnie wszystko wkładasz w jeden worek bo są różne dystanse i różne felgi... Generalnie dystansem psujesz parametry felgi więc jak to zrobisz w określony sposób to jest gitara ale ten sposób w cale nie jest taki oczywisty jak nam się wydaje.
Więc możesz trafić że będzie ok. a może trafić że będzie nie ok. Osobiście używałem różnych dystansów i w połowie przypadków był problem z prowadzeniem auta i pewnie jak bym dłużej pojeździł to poleciałby by elementy zawiasu...a w drugiej połowie była gitara. Więc np: z moich najbliższych moto zboczków dla których jakość jazdy oraz bezpieczeństwo tech.auta są ważne nawet przez myśl nie przejedzie zakładanie tego ustrojstwa

.
Warto jeszcze dodać, że dystanse zwiększają siły działające na łożyska poprzez wydłużenie ramienia co może, ale nie musi, przyczynić się do ich szybszego zużycia.
Re: Felgi z e39 do GS300 mkIII?
Posted: 2 Aug 2016, o 09:40
by owczar
Ja bym powiedział, że musi... Łożyska kół są projektowane pod określone działanie sił. Wszelkie odchylenia od tych wartości będą powodowały szybsze zużywanie łożyska. Tak jak napisał lukasz-h, zwiększenie ramienia, będzie powodowało zwiększenie siły działającej na łożysko. Nie ma badań na ten temat, ale z drugiego forum widzę, że ma to jednak spory wpływ na trwałość łożysk.
Dystans nie zawsze musi zwiększyć sumaryczne ET, bo jak kupimy z wyjątkowo dużym i damy dystans to teoretycznie możemy zmieścić się w fabrycznym ustawieniu. Ale to wszystko trzeba robić z głową i zdawać sobie sprawę z plusów i minusów takiego rozwiązania. Dla mnie kompomisem była zmiana felgi na takie z ET+10mm. Wybór felg z takim ET był bardzo słaby, ale wolałem wybrać felgi jakie są niż dawać dystanse i dłuższe szpilki. Ja mam auta głównie do jeżdżenia i bezpiecznego przemieszczania z punktu a do b

Re: Felgi z e39 do GS300 mkIII?
Posted: 16 Oct 2016, o 10:38
by zak640