Page 2 of 3

Re: Korekty dlugoterminowe

Posted: 16 Dec 2016, o 22:21
by owczar
Na korekty na wpływ tyle czynników że porównywanie nawet w identycznym silniku nie ma sensu. Jeśli mieszanka jest prawidłowa i korekty są w normie to nie ma co drazyc tematu.

Re:

Posted: 17 Dec 2016, o 01:45
by Yarecki
Damian87 wrote:Oczywiście u mnie korekty podałem na wygrzanym silniku. Na LPG korekty różnią się +-1-2% bo ustawiałem instalacje po czasach wtrysków Pb .
Przecież te 2 rzeczy się wzajemnie wykluczają ehhh.
Jak wystroisz to auto na czasy wtrysku to korekta będzie na 100% rozjechana.

Podajesz:
Damian87 wrote:U mnie na jałowym jest ok -2.4 i -1
A gdzie reszta zakresu obciążeń, ustawienie samego jałowego to jest akurat 1 min roboty.
Żeby osiągnąć 1-2% różnicy w całym zakresie a nie tylko w IDLU to trzeba poświęcić na to troche czasu...

Posted: 17 Dec 2016, o 07:31
by Damian87
Jeżeli będziesz jeździł na źle wystrojonej instalacji to wyjdzie to gdy spojrzysz na LTFT na biegu jałowym.
Czy ja pisałem że ustawiałem na biegu jałowym? Na postoju można sprawdzić LTFT jakie się ubierały.
Piszesz ze jeżeli "stroi się po czasach wtrysków instalacja będzie na 100% rozjechana" jak widać da się bo moim zdaniem te 1-2% odchyleń między Pb i lpg to akceptowana różnica.
Jeżeli Twoim zdaniem instalacja jest tak bardzo źle wystrojona po czasach wtrysków PB to pewnie sam stroisz na mnożnik?:D

Re:

Posted: 17 Dec 2016, o 12:14
by Yarecki
Damian87 wrote:Jeżeli będziesz jeździł na źle wystrojonej instalacji to wyjdzie to gdy spojrzysz na LTFT na biegu jałowym.
Czy ja pisałem że ustawiałem na biegu jałowym? Na postoju można sprawdzić LTFT jakie się ubierały.
Piszesz ze jeżeli "stroi się po czasach wtrysków instalacja będzie na 100% rozjechana" jak widać da się bo moim zdaniem te 1-2% odchyleń między Pb i lpg to akceptowana różnica.
Jeżeli Twoim zdaniem instalacja jest tak bardzo źle wystrojona po czasach wtrysków PB to pewnie sam stroisz na mnożnik?:D
Po raz kolejny udowadniasz, że nie wiesz o czym piszesz, za dużo czytasz wujka googl'a a za mało masz doświadczenie :ok:

Re: Re:

Posted: 17 Dec 2016, o 12:20
by gmiter
Yarecki wrote:
Damian87 wrote:Jeżeli będziesz jeździł na źle wystrojonej instalacji to wyjdzie to gdy spojrzysz na LTFT na biegu jałowym.
Czy ja pisałem że ustawiałem na biegu jałowym? Na postoju można sprawdzić LTFT jakie się ubierały.
Piszesz ze jeżeli "stroi się po czasach wtrysków instalacja będzie na 100% rozjechana" jak widać da się bo moim zdaniem te 1-2% odchyleń między Pb i lpg to akceptowana różnica.
Jeżeli Twoim zdaniem instalacja jest tak bardzo źle wystrojona po czasach wtrysków PB to pewnie sam stroisz na mnożnik?:D
Po raz kolejny udowadniasz, że nie wiesz o czym piszesz, za dużo czytasz wujka googl'a a za mało masz doświadczenie :ok:

Koledze chyba chodziło o strojenie na czasy wtrysków PB w tym sensie że korygował dawkę LPG w różnych stanach obciążeń na podstawie tego czy czas wtrysku sterownik PB w danym momencie się zmieniał czy nie. Nie jest to proste ale możliwe i trzeba mieć kogos kto prowadzi auto i dobre warunki na drodze. W sumie najlepiej na hamowni.

Posted: 17 Dec 2016, o 16:49
by Damian87
Kolega gmiter jakoś wie o czym pisze tyle ze nie robiłem tego na hamowni ale mam w pobliżu dobry tor testowy w postaci a2 :)

Re: Korekty dlugoterminowe

Posted: 17 Dec 2016, o 17:26
by Yarecki
A ja nadal twierdze że błądzisz w swych wypowiedziach.
Każde kolejne zdanie zaprzecza poprzedniemu :pijak:

Re: Korekty dlugoterminowe

Posted: 18 Dec 2016, o 11:44
by Bacc
owczar wrote:Na korekty na wpływ tyle czynników że porównywanie nawet w identycznym silniku nie ma sensu. Jeśli mieszanka jest prawidłowa i korekty są w normie to nie ma co drazyc tematu.


Wiadomo ze warunki sa zmienne ale to wlasnie sa odchylki rzedu +- 2-3% ktore sa dopuszczalne ;) NIe mam wlasnie porownania do 1G-FE ale silniki 1,3,4-ZZ toyoty tyle sie nadiagnozowalem i zawsze koretky prawie identyczne. Taka odchylka jak moja to musiala by wystapic chyba przy 1000m.n.p.m :D

A co do strojenia LPG po czasach wtryskiwaczy PB, to jeden z lepszych sposobow na wystrojenie oczywiscie pod kazdym obciazeniem w CL, a jak do tego uzyjemy sondy AFR do strojenia w OL to juz cacy(bo w OL na czasy wtryskow nie ma sensu stroic) :wink: LPGTech bazuje glownie na czasach wtryskiwaczy i strojenie jest bardzo dokladne i przyjemne :P

Re: Korekty dlugoterminowe

Posted: 18 Dec 2016, o 13:59
by Yarecki
Bacc wrote:
owczar wrote:Na korekty na wpływ tyle czynników że porównywanie nawet w identycznym silniku nie ma sensu. Jeśli mieszanka jest prawidłowa i korekty są w normie to nie ma co drazyc tematu.


Wiadomo ze warunki sa zmienne ale to wlasnie sa odchylki rzedu +- 2-3% ktore sa dopuszczalne ;) NIe mam wlasnie porownania do 1G-FE ale silniki 1,3,4-ZZ toyoty tyle sie nadiagnozowalem i zawsze koretky prawie identyczne. Taka odchylka jak moja to musiala by wystapic chyba przy 1000m.n.p.m :D

A co do strojenia LPG po czasach wtryskiwaczy PB, to jeden z lepszych sposobow na wystrojenie oczywiscie pod kazdym obciazeniem w CL, a jak do tego uzyjemy sondy AFR do strojenia w OL to juz cacy(bo w OL na czasy wtryskow nie ma sensu stroic) :wink: LPGTech bazuje glownie na czasach wtryskiwaczy i strojenie jest bardzo dokladne i przyjemne :P
Tech nie działa tylko po czasach w swoim trybie, dlatego jest dobry.
W trybie standard i owszem, ale wtedy, już tak dobry nie jest.
Większość aut strojonych w archaiczny sposób - po czasach będzie miało rozjechaną korektę paliwową.

Re: Korekty dlugoterminowe

Posted: 18 Dec 2016, o 17:07
by Bacc
Napisalem ze strojenie dziala glownie na czasach wtryskow, nie "tylko", a dobrze wystrojony nie bedzie powodowal rozjechanych korekt....