Page 2 of 3
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 12 Sep 2017, o 22:14
by addzik
Podanie 12V sprawi, że będzie ładnie pracował i zludnie da wrażenie sprawnego. Ja swój testowałem poprzez poruszanie wewnętrznym tlokiem. Po wyjęciu solenoidu z obu banków zaobserwowałem wyraźną różnice w pracy. Niesprawny nie chodził do końca płynnie. Tak jakby w jednym punkcie suwu delikatnie się blokował. Było to subtelne, jednak właśnie ten objaw był przyczyną niesprawności. Spraw te sitka przy okazji.
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 08:58
by Jurek Killer
No właśnie ja tam żadnego sitka nie widzę...
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 09:44
by addzik
Jest kilka cm od solenoidu. Jest to wkrecana śruba. Wraz z jej wykreceniem wyciagniesz małe siteczko.
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 11:25
by Jurek Killer
byłbyś tak uprzejmy wskazać mi palcem??
czy to ta śrubka??

Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 12:33
by owczar
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 13:23
by Jurek Killer
Wszędzie znajduje to sitko w opisach....ale w 2jz. Nigdzie nawet na rysunkach nie pokazane jest umiejscowienie tego w 3uz.
Ślepy czy głupi jestem??
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 13:25
by owczar
Jest na rysunkach.
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 18:58
by Jurek Killer
Właśnie wróciłem

Wyczyściłem ten zaworek, zmierzyłem go miernikiem - cewka ok.
Poskładałem, podpinam aku.... Klnę.
Koszt nowego zaworka w ASO Toyoty u mnie w Gorzowie 630zł (jest jedna sztuka w Warszawie na magazynie)
Koszt regulacji zaworów 180zł/h netto + 450zł części?? <-- części coś tanio ale wiedza serwisantów słaba już na starcie. Serwisant stwierdził, że wymienia się popychacze i będzie drożej bo auto ma gaz i będzie miał więcej roboty (odstąpił po sprowadzeniu go na ziemie, że gaz jest w kolektorze, szklanek się raczej nie wymienia tylko płytki)
Wróciłem do domu i jeszcze jedno podejście, wyczyściłem przepustnicę i dumam... i tak sobie stoję i szarpię za wszystkie wężyki podciśnieniowe (nauczony z BMW V8) aż tu nagle...
Kolejny reset, odpalenie i czekanie aż się zagrzeje. Silnik chodzi jak w dniu zakupu. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc. Wiedza przyda się na przyszłość.
Na dzień dzisiejszy mam wyczyszczoną przepływkę, przepustnicę i oba zaworki. Jazdy próbnej nie było bo nie mogę prowadzić na lekach

Ale liczne przegazówki nie zostawiają złudzeń. DZIAŁA!!
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 19:03
by owczar
Dobrze widzę? To do odmy? Co ciekawe zaworek w pokrywie też trzeba zmieniać. Kruszeje pęka i wpada do środka w skrajnych przypadkach.
Koszt regulacji zaworów 180zl/h? Od czapy. Ty płacisz za usługę a czas zależy od tego jak się sprezaja. Ładne stawki.
Z reguły ta usługa kosztuje od 500zl w górę plus części lub 1000zl z częściami. Za 180zl bym się tego nie podjął. To że lpg jest w kokektorze wiele nie zmienia. I tak jest więcej zabawy.
Re: Wypadanie zapłonów 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2017, o 20:08
by Jurek Killer
180zł netto za roboczogodzinę. Ile godzin będzie potrzebne - nie potrafili się określić.
Zaworek w pokrywie trzeba wymienić.... No to go wymienię

Lubię mieć sprawne auto. Poszukam nr i wymienię.
Wymienia się go tak po prostu od góry czy potrzebny jakiś taniec słońca??
Jeśli masz jego nr to proszę podaj, zaoszczędzi mi to szukania.