Page 2 of 3
Re: Lexus kopci
Posted: 31 Jan 2019, o 21:33
by LEPSI RX
Zastanawiają mnie te porady, dpf out. Hmmm.... Potrzebujesz dobrej diagnozy i naprawy. A co jeżeli wywalisz dpf i egr i wtrysk a auto dalej będzie źle pracować???
Re: Lexus kopci
Posted: 31 Jan 2019, o 21:48
by Miłosz
LEPSI RX ja co prawda ze swoją "wiedzą" mogę Ci buty wiązać, ale temat kopcenia w tych autach to 99% wysrany system oczyszczania spalin. To jest tak popularny temat jak np prowadnice w hamulcach. Jest grupa na fb dotycząca Is polska i zagraniczna. Wystarczy zobaczyć i wyciągnąć wnioski. W każdym przypadku to kopcenie jak stary zetor ustępowało po ekokastracji. Jeśli dalej było to odcięcie lini paliwa do 5 wtrysku rozwiązywało definitywnie temat. Osobiście znam 9 przypadków które wpadły do mnie pogadać i które zdecydowały się skorzystać z usług czy to tune-upa czy tańszego dynosetu i temat rozwiązany. Jedna osoba nawet zostawiła auto u mnie pod blokiem zeby mnie z rana przewieźć i ten sam efekt co u mnie, auto łapiąc temperaturę zaczęło tak smrodzić że aż wstyd. Sam miałem taką nieprzyjemność jezdzić swoim gruzem przez miesiąć chyba i na prawdę nie polecam. O tym, że spalanie 12+ w trasie to nie wspominam. Obecnie REALNE po baku trasa 5+ , miasto 7.7 .
Re: Lexus kopci
Posted: 1 Feb 2019, o 17:16
by LEPSI RX
Niewiele osób wie że istnieje coś takiego jak reset piątego wtrysku. Wszystko pięknie z tym wywalaniem dpf i nie chce marudzić że nie legalne itd. Ale ja znam z autopsji przypadki kiedy wszystko pięknie usunięte a problem pozostał ponieważ układ paliwowy był uszkodzony. To że egr padają to też żadna nowość. Ja poprostu nie jestem zwolennikiem usuwania

.
Re: Lexus kopci
Posted: 1 Feb 2019, o 17:44
by Miłosz
Tyle że ten 5 wtrysk też się zużywa i wydaje mi się że jak przestaje trzymać cisnienie to reset kompletnie nic mu nie da. Kwestie legalne morlane itd to chyba trzeba zostawić dla każdego indywidualnie, nie zdarzyło Ci się przekroczyć 50km/h w mieście ?

Nie wiem jak inni ale przed dłubaniem auta przynajmniej mój tuner posprawdzał różne rzeczy i za pierwszym razem wysłał mnie z kwitkiem bo gruz nie trzymał mocy, ale to były początki jak denso zostało złamane i nikt się nie spodziewał że te motory nie mają katalogowej mocy. Ja dla świętego spokoju zmieniłem wtedy jeszcze scv i wpadł program. Na naprawy "ekoterroru" to raczej mogą pozwolić sobie kraje cywilizowane, ale nie cebulandia, niestety. Sam ostatnio musiałem wywalić na jeden nowy wtrysk 2000

cebulionów gdzie i tak auto stoi na sprzedaż, ale chciałbym uczciwie podejść do sprzedaży... A wracając do kwestii smrodów z diesla to było bodajże wczoraj podsumowanie zakazu wjazdu do Hamburga, praktycznie nic to nie zmieniło. Jak takie ogłupianie ludzi pójdzie dalej to po dieslu od razu zajmą się benzyną i wrócimy do średniowiecza na wyścigowe świnie i osły

Re: Lexus kopci
Posted: 1 Feb 2019, o 17:52
by Miłosz
Niech stracę i podpowiem jedną sztuczkę jak samemu sprawdzić czy wysrała się ekologia. Wyjezdzamy paliwo az zapali się rezerwa, w razie co do jakiejs banki lejemy sobie awaryjnie. Ruszamy z rana i obserwujemy co sie dzieje za autem jak zaczyna się dogrzewać. Na rezerwie jest wstrzymana procedura wypalania dpfa.
Re: Lexus kopci
Posted: 1 Dec 2019, o 21:32
by scitro
U mnie też zaczyna od czasu do czasu puszczać białego dyma, szczególnie w korku. Dodam że pomimo rezerwy i tak dymi więc to chyba nie system dopalania??? Albo twoja diagnoza o wstrzymaniu dopalania na rezerwie jest wyssana z palca???
Może ktoś potwierdzić, wpis Miłosza? Ja obstawiam nieszczelny piąty wtrysk, ale nie wiem jak jest zbudowany i skąd ma zasilanie paliwem. Muszę to rozpracować.
Re: Lexus kopci
Posted: 2 Dec 2019, o 19:44
by carinus
Ja obstawiam problem programowy sterownika.Miałem wyłączone dopalanie DPF-a a dym nadal sie snuł,najczęściej w ruchu ulicznym.Sprawę załatwiło całkowite odcięcie paliwa od wtrysku.Spalanie też zaczęło być normalne.
Re: Lexus kopci
Posted: 5 Dec 2019, o 23:23
by Miłosz
Przyśniło mi się. Poczytaj o tzw warunkach jakie muszą być żeby załączyła się procedura wypalania dpf. A jak i komu i ile puszcza 5 wtrysk to już nie moja bajka, łatwo sprawdzić carinus wyżej napisał.
Re: Lexus kopci
Posted: 6 Dec 2019, o 18:11
by scitro
Miłosz wybacz, że jestem niedowiarkiem, ale trochę się interesuję diagnostyką samochodową i zawsze biorę poprawkę na informacje wpisywane na forach, bo czasami ludzie sadzą niezłe "kwiatki".
Czy ten piaty wtrysk to nr PNC23710B? A śruba do zaślepienia to nr22160B
z rysunku
http://trans.vegaauto.com.ua/toyota/eu/ ... 21857k.png, który wrzuciłeś na forum Toyoty?
wątek:
http://avensis.info/viewtopic.php?f=71&t=26598.
Spróbuję zrobić eksperyment i na chwilę odciąć paliwo od tego wtrysku. Mnie ostatnio zaczyna dymić co kilka km.
Pozdrawiam
PS. To mój pierwszy diesel, stąd brak mi doświadczenia
Re: Lexus kopci
Posted: 6 Dec 2019, o 18:11
by carinus
scitro wrote:
Może ktoś potwierdzić, wpis Miłosza? Ja obstawiam nieszczelny piąty wtrysk, ale nie wiem jak jest zbudowany i skąd ma zasilanie paliwem. Muszę to rozpracować.
Wszyscy mamy rację bo wszystkie te czynniki mogą występować w tych samochodach.Pomimo rezerwy sterownik otwiera wtryskiwacz i leje paliwem.Można łatwo to odłączyć stosując tulejkę o identycznych wymiarach jak oczko przewodu zasilajacego wtryskiwacz.Wychodzi to przy ścianie grodziowej na górze pompy.Jakiekolwiek inne metody zaślepiania śruby mocującej mogą być niewystarczające,paliwo idzie po połączeniu gwintowym.
Dobrze znalazłeś srubę i wtrysk.Teraz mechanicznie zlikwiduj połączenie.