Page 2 of 2
Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty
Posted: 6 Jun 2019, o 09:50
by and123
Miałem podobnie. W poprzednim aucie od przebiegu 60 kkm do 100 kkm dwie wymiany przednich tarcz z powodu ich bicia. Przy 100 kkm inny warsztat, okazało się, że przyczyną nadmiernego zużycia i bicia przodów były brudne, zapieczone tylne hamulce. Po oczyszczeniu i wymianie przodów przez kilkadziesiąt tysięcy bez problem. Po dwóch latach wymiana tarcz na przodach z powodu zużycia eksploatacyjnego i znowu szybkie zużywanie się tarcz i bicie. Tym razem przyczyną był niechlujny montaż i słabo oczyszczone piasty przy zmianie tarcz. Może to jest problemem. A zegarowy pomiar bicia to podstawa. Widzę, że w UK też niewesoło z "fachowcami".
Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty
Posted: 6 Jun 2019, o 09:51
by zdrowy_zab
1mm na piaście to chyba za dużo

Na tarczach czuć porządnie jak bije już przy 0,12mm. Po założeniu na piasty mające bicie 1mm, tarcze miałyby sporo więcej

Norma bicia piast to około 0,02mm
Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty
Posted: 6 Jun 2019, o 14:59
by Kafecz
and123 wrote:Miałem podobnie. W poprzednim aucie od przebiegu 60 kkm do 100 kkm dwie wymiany przednich tarcz z powodu ich bicia. Przy 100 kkm inny warsztat, okazało się, że przyczyną nadmiernego zużycia i bicia przodów były brudne, zapieczone tylne hamulce. Po oczyszczeniu i wymianie przodów przez kilkadziesiąt tysięcy bez problem. Po dwóch latach wymiana tarcz na przodach z powodu zużycia eksploatacyjnego i znowu szybkie zużywanie się tarcz i bicie. Tym razem przyczyną był niechlujny montaż i słabo oczyszczone piasty przy zmianie tarcz. Może to jest problemem. A zegarowy pomiar bicia to podstawa. Widzę, że w UK też niewesoło z "fachowcami".
Dosc powiedziec ze pierwsza wymiane przeprowadzal Lexus dealer. Po ok 1000 mil tarcze nadawaly sie na zlom. Rozebralem i...... okazalo sie ze na nieoczyszczone piasty nalozyli smaru miedziowego i tak zamontowali tarcze.
Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty
Posted: 6 Jun 2019, o 17:15
by skyglobe

Brakoroby ........... (tu proszę wstawić dowolne inwektywy)
Porównaj jeszcze tu
https://www.ebcbrakeshop.co.uk/?gclid=C ... KIQAvD_BwE
Czasami można się zdziwić. Bicie na piastach oczywiście warto sprawdzić. To znaczy najpierw oczyścić do żywego i dopiero pomiary. A co do smaru to się raczej nie stosuje, a jeżeli już to minimalnie ceramicznego. a nie żaden miedziany bo to paradoksalnie przyspiesza korozję (robi się po prostu ogniwo galwaniczne).
Pozdrawiam