Page 2 of 2

Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty

Posted: 6 Jun 2019, o 09:50
by and123
Miałem podobnie. W poprzednim aucie od przebiegu 60 kkm do 100 kkm dwie wymiany przednich tarcz z powodu ich bicia. Przy 100 kkm inny warsztat, okazało się, że przyczyną nadmiernego zużycia i bicia przodów były brudne, zapieczone tylne hamulce. Po oczyszczeniu i wymianie przodów przez kilkadziesiąt tysięcy bez problem. Po dwóch latach wymiana tarcz na przodach z powodu zużycia eksploatacyjnego i znowu szybkie zużywanie się tarcz i bicie. Tym razem przyczyną był niechlujny montaż i słabo oczyszczone piasty przy zmianie tarcz. Może to jest problemem. A zegarowy pomiar bicia to podstawa. Widzę, że w UK też niewesoło z "fachowcami".

Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty

Posted: 6 Jun 2019, o 09:51
by zdrowy_zab
1mm na piaście to chyba za dużo :D Na tarczach czuć porządnie jak bije już przy 0,12mm. Po założeniu na piasty mające bicie 1mm, tarcze miałyby sporo więcej :) Norma bicia piast to około 0,02mm

Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty

Posted: 6 Jun 2019, o 14:59
by Kafecz
and123 wrote:Miałem podobnie. W poprzednim aucie od przebiegu 60 kkm do 100 kkm dwie wymiany przednich tarcz z powodu ich bicia. Przy 100 kkm inny warsztat, okazało się, że przyczyną nadmiernego zużycia i bicia przodów były brudne, zapieczone tylne hamulce. Po oczyszczeniu i wymianie przodów przez kilkadziesiąt tysięcy bez problem. Po dwóch latach wymiana tarcz na przodach z powodu zużycia eksploatacyjnego i znowu szybkie zużywanie się tarcz i bicie. Tym razem przyczyną był niechlujny montaż i słabo oczyszczone piasty przy zmianie tarcz. Może to jest problemem. A zegarowy pomiar bicia to podstawa. Widzę, że w UK też niewesoło z "fachowcami".
Dosc powiedziec ze pierwsza wymiane przeprowadzal Lexus dealer. Po ok 1000 mil tarcze nadawaly sie na zlom. Rozebralem i...... okazalo sie ze na nieoczyszczone piasty nalozyli smaru miedziowego i tak zamontowali tarcze.

Re: GS450h krzywe tarcze po raz n-ty

Posted: 6 Jun 2019, o 17:15
by skyglobe
:najper: Brakoroby ........... (tu proszę wstawić dowolne inwektywy)
Porównaj jeszcze tu https://www.ebcbrakeshop.co.uk/?gclid=C ... KIQAvD_BwE
Czasami można się zdziwić. Bicie na piastach oczywiście warto sprawdzić. To znaczy najpierw oczyścić do żywego i dopiero pomiary. A co do smaru to się raczej nie stosuje, a jeżeli już to minimalnie ceramicznego. a nie żaden miedziany bo to paradoksalnie przyspiesza korozję (robi się po prostu ogniwo galwaniczne).
Pozdrawiam