Page 2 of 20

Re: Regulacja zaworów

Posted: 15 May 2011, o 18:57
by wswietyy
No tak to wygląda że w silniku 1G-FE regulacja luzów zaworowych wiąże się z wymianą właśnie kieliszków zaworowych i nie ma innej regulacji
zawór 1GFE.jpg
zawór 1GFE.jpg (38.89 KiB) Viewed 9945 times

Re: Regulacja zaworów

Posted: 15 May 2011, o 21:01
by janasek
Kieliszek to 13751?

Pozdro

Re: Regulacja zaworów

Posted: 15 May 2011, o 21:13
by lukas78
janasek wrote:Kieliszek to 13751?

Pozdro
Tak to jest ten drogi kieliszek.
Szczerze mówiąc osobiście (kosztów robocizny nie liczę ponieważ sam bym taką przekładkę sobie zrobił) jak w takich kosztach miałbym robić głowicę to wolałbym chyba kupić drugi motor lub samą głowicę z osprzętem od angola.

Re: Regulacja zaworów

Posted: 16 May 2011, o 07:46
by wswietyy
No i to jest pomysł żeby kieszeni w spodniach Ci nie rozdarło :biggrin2: , poddałeś dobry pomysł, jakby znaleźć głowicę w dobrym stanie i z odpowiednimi luzami zaworowymi to na pewno taniej by wyszło i szybciej, a do tego własny koszt robocizny.

Re: Regulacja zaworów

Posted: 16 May 2011, o 18:15
by maxkow
A nie idzie dorobic takich blaszek??

Re: Regulacja zaworów

Posted: 16 May 2011, o 21:57
by wswietyy
Powiem tak, zastanawiałem się czy można by było dorobić coś na zasadzie podkładki do środka kieliszka o średnicy zewnętrznej takiej jak średnica wewnętrzna kieliszka i o grubości wymaganej do ustawienia odpowiednich luzów, ale ponieważ grubość w moim przypadku wyniosła by około 0,1mm to długo by to nie wytrzymało, wygniotło by zaraz taką podkładkę, lepszym wyjściem było by dorobienie całego kieliszka, ale to wiąże się z utwardzeniem powierzchni po której pracuje wałek rozrządu i trzonek zaworu a to pewnie za tanie też nie jest, no i nie ma pewności jak długo coś takiego wytrzyma. Tak więc zostaje wersja droższa z zakupem kieliszków i mniej ingerująca w silnik, albo tańsza z wymianą głowicy, no chyba że dało by się wymienić tylko wałki i kieliszki z głowicy do głowicy, ale zostaje jeszcze kwestia dokładności wykonania trzonka zaworu od którego też zależą luzy. Temat do rozgryzienia.

Pozdrawiam

Re: Regulacja zaworów

Posted: 17 May 2011, o 08:49
by carinus
Wymiana głowicy to ostateczność,najlepsze jest jednak fabryczne osadzeenie,potem bywa różnie.Sprawdz najpierw ile zaworów wymaga regulacji bo może to tylko 2-3 szt.

Re: Regulacja zaworów

Posted: 18 May 2011, o 11:28
by wswietyy
No niestety wszystkie, jak mierzyłem luzy przy 200 tys km to wydechowe były 0,31 do 0,36 a ssące 0,20 do 0,25 i większość w tych górnych zakresach, tak więc jakbym juz to robił to wolałbym wszystkie zrobić w dolnych zakresach i miałbym spokój znowu na dłuższy czas. Masz racje że im mniejsza ingerencja w silnik tym lepiej. Jak sie dowiem ile to wszystko by kosztowało to się zastanowię co dalej robić.

Re: Regulacja zaworów

Posted: 20 May 2011, o 08:49
by carinus
Na Twoim miejscu jeszcze nic bym nie robił.Te wartości luzów jeszcze nie są tragiczne i na tyle dobre ze masz luzy a nie brak luzu,co jest zabójcze dla silnika.Poczekaj z tymi zaworami do momentu aż zacznie być gorzej a wtedy można zdjąć głowicę podocierać zaworki i luzy się zmniejszą.Dobra pasta ścierna do zaworów zrobi cuda.

Re: Regulacja zaworów

Posted: 20 May 2011, o 15:47
by wswietyy
W sumie to nic się nie dzieje, troszkę słychać je na zimno, ale silniczek chodzi dobrze, nie szarpie, nie przerywa, teoria zaworowa wzięła się z 10kM które gdzieś zaginęło, zobacze jakie będą luzy przy 250 tys.km i wtedy zobaczę. Miałem zamiar zaadoptować kompresor od Merca, ale potym jak zobaczyłem jak grodzio ze swojej owieczki zrobił besie - morderce ogumienia, to doszedłem do wniosku kompresor z mojej owieczki zrobi co najwyżej naćpanego barana :laugh1: . Tak wiec już sobie odpuściłem. A tak przy okazji z innej beczki to ciekawy jestem jak wytrzymuje uszczelka pod głowicą w zwykłym 1G FE, bo osobiście nie słyszałem żeby komuś padła w czasie normalnej eksploatacji.