Page 2 of 2
Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 13 Oct 2010, o 22:41
by Ralfx
Cóż Wombat ma w pełni racje z ta teorią gumek do sprężyny. Sprężyna jest w 100% przystosowana do tego żeby "siadła" a wsadzenie czegoś w nią po prostu blokuje tłumienie amora i usztywnia auto. Jeśli chcecie mieć komfort z jazdy to raczej te gumke mozna sobie wsadzic w **** ale jeśli jak Tomekb ma ktoś problem z haczeniem na garbach i innych pierdułach przy załadowanym aucie to gumki są rozwiązaniem i nie mozna im odmówić tego że swoją funkcje spełniają.
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście znalezienie zawieszenia które spełni wasze wymogi. Np. gwint ustawic na zerową glebe ale dużą sztywność.
Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 13 Oct 2010, o 23:23
by konik_80
Wombat obroniłeś swoje argumenty - zastanawiałem się czy jesteś tylko teoretykiem czy będziesz umiał przedstawić bardziej techniczne argumenty - także szacun

Ja tych gum nie traktuję jako tuning - nigdy mi to przez głowę nie przeszło.
Osobiście używam ich wyłącznie jak jadę z ciężkim towarem gdzie ciężar zbliża się do granicy dopuszczalnej masy całkowitej auta - bez gum auto tak siada, że ciężko pokonać garby bez szorowania podłogą.
Dodatkowo na przykładzie mojego Subaru po takim ekstremalnym załadowaniu sprężyny mają ugięcie max 4cm do fabrycznych gumowych odbojników które mają około 5cm. Z gumami do odbojników mam około 8cm - gumy szukałem jak najbardziej elastyczne aby też mogły pracować a nie na sztywno trzymać zwoje.
Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 14 Oct 2010, o 09:44
by klexus
może tak jaka ładowność jest w IS, ile wazy ten zestaw LPG, może sprężyny są juz leciwe + do tego amor i jak zabuja to trze
Wombat szacun za wykład dobra robota
Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 14 Oct 2010, o 14:59
by tomekb
Amory sa ok ale ładowonosc lexa to ok 400kg przy 4 dorosłych osobach pelnym baku paliwa i zbiorniku gazu poprostu uchyla sie nie jest to duze tarcie i czeste ale drogi mamy jakie mamy gdyby byly prostrze mniej dziurawe wogle bym o ty m nie pomyslal
Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 10 Nov 2010, o 10:52
by konik_80
tomek wracając do tematu to możesz kupić sobie takie gumy - nie kosztują za wiele i wsadzić je na próbę - szukaj tylko jak najbardziej elastycznych. Fakt faktem ,że to tylko tymczasowe rozwiązanie a z czasem możesz wymienić sprężyny na nowe - na bank tył "powstanie" bo stare sprężyny niestety siadają.
Ja jeszcze zanim sprzedałem Lexa miałem w planie wymianę tylnych sprężyn no ale cóż - z czasem zrobię to zapewne mojemu koledze

Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 10 Nov 2010, o 11:02
by tomekb
gumy mam juz w aucie ale nie wiem czy je zakladac czy nie
Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 15 Nov 2010, o 17:01
by forest
tomek napisz gdzie kupiłeś te gumy... potrzebuje takie ale do IBIZY

Re: Uginające się Sprężyny w zawieszeniu tylnym
Posted: 15 Nov 2010, o 17:03
by tomekb
ja kupilem na giełf=dzie w gliwicach ale w kazdym motoryzacyjnym mozna kupic co prowadzi sprzedaz zawieszen